Tidio Recenzia

Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.

Podpora zákazníkov s live chatom a chatbotmi od Tidio

Vždy sa nájdu zákazníci, ktorí sa chcú pred zakúpením produktov alebo služieb všeličo povypytovať. Ak im včas a uspokojivo odpoviete, môžete premeniť ich záujem na úspešný predaj. Ak zákazník odpoveď do pár minút nenájde, môže sa stať, že vyhľadá iný eshop či web. Nedovoľte mu to!

Ako riešite otázky zvedavých zákazníkov na vašom webe? 

  • Máte na webe podstránku FAQ (najčastejšie kladené otázky)? 
  • Môže vás zákazník kontaktovať telefonicky alebo mailom?

Aké ďalšie marketingové kanály používate? 

  • Môžu vás kontaktovať zákazníci cez sociálne siete
  • Používate na komunikáciu a objednávky aj nejaké ďalšie mobilné aplikácie (WhatsApp, Bolt, Wolt…)?

Tidio poskytuje live chat a chatboty, ktoré je možné integrovať s mnohými platformami, na ktorých máte postavený web. Dokáže Tidio vniesť do chaosu poriadok? Je možné zjednotiť v Tidio komunikáciu cez rôzne marketingové kanály na jednom mieste a zjednodušiť tak prácu operátorom zákazníckej podpory? Odpovede budeme hľadať v našom článku.

Ako dostať chat Tidio do vášho webu?

Všetky nastavenia chatu a chatbotov sa robia priamo cez panel Tidio. Najskôr však musíte prepojiť váš web s aplikáciou Tidio. Máte dve možnosti, ako postupovať:

  • Ak je web postavený na podporovanej platforme, nainštalujete si Tidio plugin či modul. Následne sa zaregistrujete na Tidio, vytvoríte prepojenie medzi vašim webom a Tidio. 
  • Alebo začnete vytvorením Tidio účtu, kde hneď na začiatku sa spustí sprievodca a krok za krokom vás prevedie základnými nastaveniami, nakoniec systém vygeneruje javascript, ktorý je potrebné vložiť do kódu vášho webu.
Tidio Create Project

Tidio je integrované s platformami: Shopify, WordPress, Squarespace, Wix, Magento, Shopware, BigCommerce, PrestaShop, Ecwid, Weebly, WooCommerce, OpenCart, Joomla, Jimdo, Webydo, Drupal, Shift4Shop, Site123.

V nasledujúcom videu je postup ako získať javascript. Ten je potom potrebné vložiť do kódu vášho webu: 

Vyplníte vaše používateľské údaje, vyberiete jazyk, zvolíte farebnú schému, určíte na čo všetko budete využívať (riešiť problémy zákazníkov, zvýšiť predaje) a tiež akým spôsobom má zákaznícka podpora fungovať (live chat alebo aj automatické odpovede), zadáte počet operátorov, oblasť podnikania, počet faktúr mesačne. Môžete si zvoliť, čo má byť úvodnou otázkou v chate: Milé privítanie alebo ponuka na telefonické spojenie alebo prelinkovanie na konkrétnu ponuku? V záverečnej obrazovke sprievodcu si môžete skopírovať javascript alebo prečítať postup ako prepojiť Tidio s platformou, na ktorej je postavený váš web.

Príklad inštalácie Tidio do WordPress webu:

V zozname dostupných pluginov pohľadáte plugin Tidio – Live Chat, Chatbots & Email Integration, nainštalujete ho a aktivujete. Následne si vytvoríte účet na Tidio a prostredníctvom prihlasovacieho okna v admine WordPressu prepojíte web s aplikáciou Tidio. 

Všetky nastavenia chatu, bez rozdielu do akej platformy ho pridávate, sa vždy robia cez panel webovej aplikácie Tidio. Nastavenia môžete kedykoľvek upraviť alebo spresniť. Prostredníctvom panelu Tidio si vyberáte Free alebo platenú verziu, máte možnosť prejsť k vyššej verzii alebo nižšej verzii.

Čo všetko nájdete v Tidio paneli?

Po prihlásení do web aplikácie Tidio je v ľavej časti zobrazené menu s nasledujúcimi možnosťami:

  • Inbox: Obsahuje zoznam konverzácií. Ak ste integrovali aj mail, Messenger, Instagram, tak sú tu sústredené všetky konverzácie na jednom mieste.
  • Dashboard: Základné štatistiky, upozornenia na Tidio novinky.
  • Chatbots: Menu na správu chatbotov.
  • Visitors: Zoznam aktuálne v chate zapojených návštevníkov,
  • Contacts: Zoznam všetkých kontaktov na zákazníkov, s ktorými prebehli komunikácie cez chat a integrované aplikácie.
  • Analytics: Pokročilé štatistiky (sú dostupné iba s najvyšším plateným balíkom).
  • Settings: Správa nastavení chatu, prístupových práv a podobne.

V nasledujúcom obrázku je náhľad na rozbalené jednotlivé časti mennu, podrobnejšie sa im budeme venovať v nasledujúcich kapitolách.

Tidio Panel Moznosti 1 1

Voľba „Settings“ je dostupná cez ozubené koliesko v spodnej časti menu. 

Ako nastaviť vzhľad Tidio chatu?

Všetky nastavenia chatu a chatbotov sa robia cez Tidio panel. 

Tidio Settings

Cez voľbu v ľavom menu „Settings“ (ikonka ozubeného kolieska dolu) je možné nastaviť 4 základné oblasti pre chat:

  • Appearance – Vzhľad: Tu môžete nastaviť farebnú schému a základné texty pre všetky stavy chatovacieho okna. Tidio umožňuje zobrazenie 5  stavov chatovacieho okna, podľa toho, či operátor chatu je práve prítomný online alebo nie je: Online, Pre-chat Survey, Operators are offline, Getting started, Closed – viac vám napovedia náhľady na zobrazenia vo ideu nižšie.
  • Sidebar – Umiestnenie chatovacieho okna: Tu môžete nastaviť úvodné zobrazenie chatovacieho okna ako súčasť sidebaru.
  • Installation – Inštalácia: Tu nájdete návody ako postupovať pri prepojení Tidio účtu s vaším webom, podľa platformy, na ktorej je váš web postavený.
  • Translations – Preklady: Preklady najčastejšie používaných výrazov v chatoch.

Vyberáme niektoré zaujímavé funkcie, ktoré Tidio poskytuje:

  • Je možné zvoliť, ktoré z 5 defaultych stavov (Online, Pre-chat Survey, Operators are offline, Getting started, Closed) chcete na svojom webe použiť a ktoré nie.
  • Je možné nastaviť Tidio chat tak, aby sa zobrazoval iba na vybraných podstránkach a to tak, že zadáte URL vylúčených.
  • Môžete si pridať rôzne jazykové verzie textov.

Aké jazykové verzie Tidio chatu sú dostupné?

Defaultna verzia chatu je v anglickom jazyku, avšak ľahko si môžete vytvoriť preklad textov v slovenčine alebo češtine. Tidio umožňuje zadať toľko jazykových verzií, koľko potrebujete.

Cez voľbu „Settings/Translations“ máte možnosť pridať ľubovoľný jazyk. Keď jazyk pridáte sú všetky texty defaultne v angličtine, musíte si ich postupne preložiť do požadovaného jazyka.

Tidio Jazykove Verzie

Niektoré texty je potrebné preložiť priamo pri nastavení chatu v časti „Appearance“. Ak prekladáte texty v časti „Appearance“ dajte si pozor, ktorú jazykovú verziu práve máte nastavenú, v časti „Multilanguage“ je označená ako „Previewing now“

Tidio Preklad

Postupovať môžete napríklad ako v nasledujúcom videu, t.j. zvolíte si jazykovú verziu v časti „Multilanguage“. Následne sa prepínate medzi rôznymi stavmi chatovacieho okna v pravom hornom rohu a môžete editovať texty z chatu, ktoré sa vám zobrazia v strednej časti obrazovky.

Používateľovi vášho webu sa automaticky zobrazí jazyková verzia chatu podľa nastavenia preferovaného jazyka v jeho internetovom prehliadači.

Umožňuje Tidio nastaviť rôzne používateľské role a priradiť im rôzne práva?

Tidio umožňuje podrobné nastavenie práv pre vašich operátorov. Dostupné sú 3 používateľské role pre operátorov – Admin, Moderator a Chat Agent. Práva sa týkajú dostupností rôznych častí Tidio panela od možnosti upravovať vzhľad chatu až po upravovanie zoznamu zákazníkov. Podrobne popísané možnosti pre nastavenie práv operátorom Tidio nájdete v dokumentácii

Umožňuje Tidio centralizáciu správ z rôznych komunikačných kanálov?

Môžu vás zákazníci kontaktovať aj prostredníctvom Messengera alebo Instagramu či posielať svoje otázky mailom? Nemusíte mať otvorené a neustále kontrolovať všetky aplikácie, môžete všetky otázky zákazníkov zhromažďovať na jednom mieste – v zozname konverzácií v paneli Tidio. 

Ako integrovať rôzne komunikačné aplikácie s Tidio nájdete v nasledujúcom videu:

V menu vyberte voľbu „Settings/Ticketing“ alebo „Settings/Messenger“ alebo „Settings/Instagram“. Jednoducho, jedným tlačidlom prepojíte konto Tidio s týmito aplikáciami. Presnejší postup je vždy popísaný v dolnej časti stránky, pre zvolený komunikačný kanál.

Ďalšie aplikácie (Zapier, Zendesk, Google Analytics, Hubspot, Mailchimp, Agile CRM, Pipedrive, Zendesk Sell, Klaviyo) môžete prepojiť cez voľbu „Settings/Integration“. Dokonca môžete kontaktovať tím Tidio s otázkou, či možno prepojiť s Tidio aj ďalšiu aplikáciu, ktorá nie je v zozname, ale pre vás je pri komunikovaní so zákazníkom dôležitá. Táto možnosť je obsiahnutá v najvyššom balíku.

Ako funguje zoznam konverzácií v Tidio?

V menu si vyberte voľbu „Inbox“. Podľa pridelených práv sa operátorovi zobrazia zoznamy: Live conversations, Tickets, Operators.

Tidio Sprava Konverzacii

Vždy ak príde nová konverzácia, tak sa operátorovi objavia notifikácie a správa sa zobrazuje v zozname „Unassigned“. Ak začne operátor konverzáciu riešiť, presunie sa do jeho zoznamu „My open“, ak konverzáciu ukončí a označí ako uzavretú, presunie sa do zoznamu „Solved“.

Ak ste Tidio integrovali s mailom, Messengerom alebo Instagramom, tak do zoznamu „Unassigned“  sú zaradené všetky tieto konverzácie. Ich hlavičky sú farebne odlíšené. Líšia sa aj označením ikoniek v konverzácii.

Operátor má možnosť presunúť konverzáciu na iného operátora, vytvoriť si záznam konverzácie, zablokovať návštevníka, opustiť konverzáciu alebo poslať ponuku. 

Ak má operátor pridelené práva, môže konverzácie vymazať.

Ako odpoveď môže byť zaslaný aj chatbot, viac v samostatnej kapitole.

Viac podrobností o chatovej komunikácii nájdete v dokumentácii Tidio.

Na čo slúžia Tidio Canned Responses?

Tidio umožňuje zadať do zoznamu „Canned Responses“ odpovede na najčastejšie otázky zákazníkov. Operátor chatu potom veľmi jednoducho  a rýchlo môže reagovať a poslať zákazníkovi pripravenú odpoveď.

Tidio Canned Responses

V chatovacom okne začne operátor svoju odpoveď znakom „/“, čím si vyvolá zoznam predpripravených odpovedí. Môže zadať aj začiatočné písmeno, časť slova, slovo a v zozname sa mu vyfiltrujú len odpovede začínajúce zadanou podmienkou. Operátor si môže triediť odpovede aj podľa tagov.

Tidio Canned Resonse V Konverzacii

Zoznam „Canned Responses“ však nie je rozdelený podľa jazykových verzií. Možno ak si dobre premyslíte štruktúru tagov, a na začiatku ich označíte skratkou jazyka, dokážete pripraviť (a operátor dostatočne rýchlo triediť) aj rôzne jazykové verzie.

Pre inšpiráciu: Nedávno som pozerala rozhovor s majiteľkou eshopu s tapetami a samolepkami na stenu Slavomírou Kollárovou. Za posledné dva roky expandovali do mnohých krajín EU. Na otázku, ako sa im darí pracovať so zahraničnými zákazníkmi odpovedala, že najskôr mali operátora pre viac krajín. Po roku skúseností a rozšírení eshopu do ďalších krajín to urobili inak. 

  1. Vytvorili zoznam najčastejších otázok od zákazníkov.
  2. Tieto najčastejšie otázky a odpovede dali preložiť do všetkých jazykov, v ktorých majú eshopy. 
  3. Majú celkovo len 2-3 operátorov zákazníckej podpory, ktorí zvládnu odpovedať na otázky zákazníkov pre všetky krajiny.
  4. Operátor postupuje tak, že si preloží otázku pomocou Google Translatora, vyhľadá odpoveď v zozname a pošle ju zákazníkovi. 

Dokážu takto vyriešiť podstatnú väčšinu otázok od zákazníkov v natívnom jazyku eshopu. Ak je otázka zložitejšia a potrebuje individuálny prístup, väčšinou sa im podarí vykomunikovať požiadavky zákazníka v angličtine alebo nemčine.

Tidio Chatbot

V sekcii Chatbots môžete nastaviť automatické odpovede do chatu. Môžete takto mať pripravené odpovede na najčastejšie otázky zákazníkov. 

Tidio vám odporúča šablóny chatbotov na základe údajov (aké ciele chcete dosiahnuť – Increase sales, Generate leads, Solve problems…), ktoré ste vyplnili v sprievodcovi na začiatku. 

Tidio Chatbots

Menu je rozdelené na časti „My Chatbots“ a „Templates“. V časti „Templates“ sú roztriedené šablóny chatbotov, môžete si ich nielen prezerať ale aj otestovať. 

Tidio Chatbots Test Pouzitie

Ak použijete voľbu „Use template“ vytvorí sa kópia zvoleného chatbota vo vašom zozname „My Chatbots“. Túto kópiu môžete editovať podľa svojich potrieb. Ako editovať chatbot vás naučí napríklad nasledujúce video z Tidio youtube kanála:

Chatbot šablóna sa pri editovaní zobrazuje ako schéma, má pripravené rôzne prvky, ktoré na plochu pridávate cez menu chatbot editora vpravo. Editácia je teda jednoduchá a názorná. Môžete pridať rôzne triggery, podmienky, akcie (Triggers, Conditions, Actions) a všetko vidíte v jednom obrázku. Žiadne kódovanie! Môžete navrhnúť rôzne vetvenia chatbotu a na nič nezabudnete.

Tidio Chatbot Graficky Editor

Na začiatku je určite jednoduchšie naučiť sa logiku nástroja tým, že si prejdete a prispôsobíte poskytnuté šablóny. Neskôr môžete navrhnúť aj vlastný chatbot s využitím dostupných prvkov. Tidio vám znovu pripravilo návod ako na to vo videu How to Build an FAQ Chatbot for Your Online Store

Čo ešte ponúka Tidio pre eshopy?

Ak je váš eshop postavený na WordPresse a WooCommerce alebo na Shopify a prepojili ste ich s Tidio, tak v komunikácii operátora so zákazníkom cez chat alebo messenger je možné poslať „kartu produktu“ – ktorá obsahuje odkaz na produkt, obrázok produktu a názov produktu. Viac podrobností o nastavení nájdete v dokumentácii Tidio – WooCommerce, Shopify.

Tidio Woocommerce Produkt Do Messengera

Ak zákazník klikne na odkaz, operátor v chate uvidí nový riadok s názvom produktu. Dostane tak spätnú väzbu, že zákazník na ponuku zareagoval.

Tidio štatistiky

Vo Free verzii je k dispozícii iba najjednoduchšia štatistika „Current Tidio Insights“, ktorú si zobrazíte cez voľbu v menu „Dashboard“. Štatistika obsahuje počet chatbotov za posledný mesiac (alebo iné nastavené obdobie) a to z jednoduchého dôvodu: Počtom spustených chatov a chatbotov mesačne je ohraničená Free verzia. Do tohto počtu chatbotov sa vám započítajú aj testovacie chaty spustené pri nastavovaní nástroja.

Tidio Statistika Insights Dashboard

Ak chcete podrobnejšiu analytiku, nepoteším vás, potrebujete na to aspoň najlacnejší Tidio balík Communicator.

Tidio Statistiky Analytics

Balíky Tidio a ich ceny

Tidio poskytuje 4 balíky – Free, Communicator, Chatbots, Tidio+.

  • Free verzia vám umožní 50 chatových konverzácií a 100 chatbotových konverzácií za 30 dní. Je určená len pre 1 operátora.
  • Communicator už obsahuje podporu pre tímovú prácu (môžete pridať 5 operátorov) a analytiku. A čo je hlavné, neobmedzený počet chatových konverzácií. Avšak počet chatbotových konverzácií je stále obmedzený na 100 mesačne ako vo Free verzii.
  • Chatbots vám umožní 40 tisíc chatbotových konverzácií mesačne, použitie viac ako 35 chatbotových šablón a vizuálneho editora.
  • Tidio+ umožňuje neobmedzený počet chatových aj chatbotových konverzácií, neobmedzený počet operátorov, podporu pre multisite riešenia, možnosť prispôsobenia riešenia na mieru (máte prideleného vlastného manažéra aj implementátora).
Tidio Cennik 1

Viac podrobností získate na stránke Tidio Pricing.

Výhody a nevýhody Tidio

Klady (+)Zápory (-)
Integrácia s najpoužívanejšími systémami: Shopify, WordPress, Squarespace, WIX, Magento, Shopware, BigCommerce, PrestaShop, Ecwid, Weebly, WooCommerce, OpenCart, Joomla, Jimdo, Webydo, Drupal, Shift4Shop, Site123.- Free verzia Tidio má limitovaný počet unikátnych návštevníkov mesačne, ktorý môžu použiť chat, či chatbot.
Interná integrácia so systémami: Messenger, Intagram, External Mailbox, Zapier, Zendesk, Google Analytics, Hubspot, Mailchimp, Agile CRM, Pipedrive, Zendesk Sell, Klaviyo.- Tidio možno použiť na viacerých weboch, ale nastavenia pre všetky weby sú potom spoločné pre všetky weby - vzhľad, načasovanie chatu, rovnaké offline odkazy a podobne. Ak to potrebujete odlíšiť, riešenie je pre každý web samostatný balík Tidio.
Môžete mať chat v ľuobovoľnom počte jazykov. Používateľovi vášho webu sa automaticky zobrazí jazyková verzia chatu podľa nastavenia preferovaného jazyka v jeho internetovom prehliadači.- Administrácia nie je dostupná v slovenčine/češtine, iba v angličtine.
+ K dispozícii je 7 dňová trial verzia, kde si môžete vyskúšať všetky funkcie Tidio. Pri vytvorení konta v Tidio sa nezadávajú platobné údaje, takže nemôže dôjsť k automatickej platbe, keď vaša trial verzia vyprší. Potom si môžete vybrať downgrade na Free verziu alebo upgrade na niektorý z platených balíkov.
 
+ Operátor má k dispozícii predpripravené odpovede v zozname "Canned Responses", ktorý si veľmi ľahko v konverzácii zobrazí.

+ Veľmi dobre spracovaná dokumentácia a blog.

Zhrnutie a záver

Tidio chat je pripravený na jednoduchú integráciu do vášho webu. Nastavenia chatu a botov sú ľahko spravovateľné, voľby v Tidio panely sú rozdelené logicky a zrozumiteľne.

Tidio uľahčuje prácu operátorom zákazníckej podpory: Umožňuje centralizáciu správ z chatu, mailov, Messengera a Instagramu na jednom mieste. Nemusia mať otvorené 4 aplikácia, ale vedia otázky zákazníkov odsledovať cez Tidio.

Nezabúdajte, že silu značky podporujú aj dobré služby zákazníkom. Môžete mať pripravené odpovede na najčastejšie otázky (Canned Responses). Sformulujte ich v zdvorilom a zároveň presvedčivom štýle, operátor potom dokáže rýchlo a fundovane zaslať zákazníkovi presvedčivú odpoveď. Premení otázku zákazníka na príležitosť.

Určite sa vám oplatí preskúmať všetky možnosti Tidio chatu a chatbotov podrobnejšie a využiť ich naplno nielen na online komunikáciu so zákazníkmi ale aj na offline zbieranie leadov.

5/5 - (2 votes)

Similar Posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.