Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
Recenzia: AffilBox vám pomôže s budováním online impéria
Obsah
AffilBox patrí medzi nástroje, ktoré vám pomôžu s automatizáciou pri tvorbe a správe affiliate programu pre svoj biznis. V čom spočíva čaro celého nástroja, a ako vlastne funguje affiliate marketing sa dozviete v tejto recenzii.
Čo je AffilBox?
AffilBox je český nástroj pre automatizáciu provízneho programu, s ktorým môžete jednoducho budovať vlastnú sieť partnerov, ktorí za províziu propagujú váš e-shop, kurz alebo produkt, a tým podporujú rast vašich obratov.
Predstavte si, že pre vás pracujú desiatky obchodných zástupcov, čo sa starajú o rast vášho podnikania. Aby bolo možné hodnotiť výkon jednotlivých zástupcov (partnerov), na základe ktorého im budete vyplácať odmeny (provízie), je k tomu potrebný nejaký systém, ktorý zautomatizuje niektoré činnosti pri kontrole a priraďovaní provízií správnemu zástupcovi.
Na internete by bolo zložité priraďovať zásluhy jednotlivým partnerom, len na základe dohody, preto tu existuje softvér, ktorý je vybavený technológiami pre správne priraďovanie a hodnotenie provízií.
Tento softvér sleduje a vyhodnocuje cesty jednotlivých zákazníkov, ktorých k vám partneri priviedli, a dokáže vyhodnotiť, kto z partnerov priviedol určitého zákazníka, a čo u vás tento zákazník nakúpil.
Pre koho je AffilBox určený?
Ak máte vlastný e-shop alebo web a chcete získavať nových zákazníkov, potom sa vám bude AffilBox určite hodiť. S jeho pomocou totiž môžete efektívne spravovať vlastnú sieť províznych partnerov, ktorí vás a váš produkt propagujú. Odmenou im za to je provízia, ktorú dostávajú za každé sprostredkovanie obchodu, alebo splnenie iného cieľa, ktorý je pre váš projekt dôležitý. A je jedno, či je to predaj v e-shope, predaný kurz, webinár alebo napríklad vyplnenie formulára. Všade, kde sa dá merať splnenie nejakého cieľa, tam je možné využiť affiliate marketing a teda AffilBox.
AffilBox je ale tiež výkonným nástrojom pre affiliate manažérov, ktorí budujú vlastnú affiliate sieť združujúcu kampane rôznych inzerentov. Pre nich ponúka AffilBox dostatok potrebných nástrojov a funkcií, ktoré im pomôžu budovať veľkú affiliate sieť.
Pretože je implementácia AffilBoxu v podstate jednoduchá a nenáročná, majú ho v obľube drobní podnikatelia, lektori, malé e-shopy, predajcovia online produktov, ale aj spoločnosti prevádzkujúce veľké e-shopy a služby, ktoré denne odbavia desaťtisíce zákazníkov.
Inzerenti a affiliate manažéri si pochvaľujú jednoduché a prehľadné rozhranie AffilBoxu, ktoré ponúka všetko dôležité pre efektívnu správu kampane a spolupráci s partnermi. Samotní provízni partneri majú nástroj radi tiež kvôli jeho prehľadnému a užívateľsky prívetivému rozhraniu, v ktorom sa jednoducho orientujú, a ktoré im umožňuje sledovať všetko dôležité pre vyhodnocovanie nákladov na získanie provízie.
Kto stojí za AffilBoxom?
AffilBox je v súčasnej dobe najpoužívanejší český nástroj pre tvorbu affiliate programu (provízneho programu). Vznik nástroja na svojom blogu oznámil v roku 2011 jeho tvorca Mário Roženský, ktorý sa od tej doby, spoločne s AffilBoxom, zaslúžil o rozšírenie povedomia o affiliate marketingu v Českej republike a na Slovensku.
O rok neskôr bola spustená prvá verejná „full verzia“ nástroja, ktorého licenciu si tak mohol objednať už úplne každý. Počas roka 2012 sa predalo niekoľko sto licencií tohto softvéru. Počas krátkej doby sa o AffilBoxe začali dozvedať prevádzkovatelia e-shopov, ktorí ním začali nahrádzať neprehľadný konkurenčný softvér.
V roku 2019 vyzvali prevádzkovatelia AffilBoxu, k spolupráci na ďalšiu verziu nástroja, niekoľko majiteľov affiliate programov a affiliate manažérov, aby spoločne otestovali novú beta verziu systému a pomohli ju vylepšiť. To sa podarilo a ostrá verzia bola spustená do prevádzky ešte ten istý rok.
V roku 2019 kúpili AffilBox dvaja skúsení affiliate matadori – Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek, ktorí sa svojimi nápadmi výrazne podpísali na terajšej podobe provízneho nástroja. Súčasní majitelia sú skúsení affiliate manažéri, ktorí poznajú svoju prácu nielen z pozície inzerentov, ale aj z pohľadu aktívnych províznych partnerov (publisherov).
Obaja majitelia majú s týmto nástrojom pre budovanie provízneho programu dlhodobé plány na jeho vylepšenie, ale aj na to, ako vzdelávať ďalších affiliate manažérov a učiť klientov efektívne spravovať svoj affiliate biznis.
Hlavné vlastnosti nástroja
Pretože je AffilBox český nástroj, určite nikoho neprekvapí, že je úplne celý v češtine. Vrátane pomocníka, dokumentácie a online podpory. Tvorcovia AffilBoxu si vždy zakladali na jednoduchých riešeniach zložitých funkcií. Primárnym cieľom preto bolo, urobiť provízny softvér čo najjednoduchší na ovládanie a implementáciu do rôznych e-shopových platforiem.
Jednoduchosť ovládania a ľahkosť moderného dizajnu administračného rozhrania musím určite zaradiť medzi hlavné vlastnosti AffilBoxu. Rovnako ako možnosť ovládať celý nástroj cez jeho mobilnú verziu.
Inzerenti určite ocenia spôsob práce sprovíziami. Tie sa môžu vďaka prepojeniu s fakturačným nástrojom FAPI schvaľovať automaticky, alebo ich môžu správcovia programu schvaľovať a zamietať manuálne. Navyše ich môžu editovať alebo k nim pridávať komentáre, čo určite zefektívňuje nielen proces práce s konverziami, ale aj s partnermi.
AffilBox sleduje konverzie a kliknutia na základe súborov cookies, ktoré sa ukladajú do počítača užívateľa pri návšteve webovej stránky. Ukladanie týchto súborov sa dá v prehliadačoch ľahko blokovať alebo zmazať, takže ďaleko významnejšie spôsobom, ktorý AffilBox využíva, je technológia Evercookie. Táto technológia ukladá súbory cookies s informáciou, kto používateľa na web priviedol, do databázy prehliadača, obľúbených položiek, a na ďalšie miesta, odkiaľ nie je jednoduché ich zmazať. Výhodou technológie Evercookie je fakt, že aj keď používateľ zmaže históriu prehliadača spolu so súbormi cookies, tak v konečnom dôsledku nedôjde k zabráneniu identifikácie provízneho partnera a pripísaniu správnej provízie.
Vo vyššom platenom balíčku dokáže nástroj merať konverzie bez nutnosti používať súbory cookies.
Hlavné vlastnosti nástroja:
- Jednoduché rozhranie
- Jednoduchá implementácia
- Meranie konverzií bez použitia cookies
- API
- Mobilná verzia webového rozhrania nástroja
- Možnosť manuálne pracovať s konverziami
- Nastavenie vlastných farieb vzhľadu
- Systém, podpora a dokumentácia sú kompletne v češtine
U AffilBoxu musím pochváliť perfektne spracovanú dokumentáciu, ktorá uľahčí nasadenie a orientáciu v nástroji aj absolútnym nováčikom, ktorí zatiaľ nemajú skúsenosti so žiadnym affiliate nástrojom.
Poslednou výhodou nástroja bude asi možnosť si ho celý prezrieť a otestovať vďaka demo účtu. Môžete si tak vyskúšať, ako vidí administráciu nástroja administrátor, inzerent alebo partner.
Ako funguje affiliate marketing z pohľadu inzerenta a partnera
V princípe funguje affiliate marketing veľmi jednoducho. Na jednej strane sú inzerenti, ktorí na internete niečo predávajú, a na druhej strane sú publisheri (partneri), čo za províziu z predaja propagujú produkty a služby inzerentov. Inzerent teda musí vytvoriť vlastný affiliate program, do ktorého sa mu registrujú publisheri.
Aby bolo možné vytvoriť vlastný program, sledovať konverzie, a teda aj to, ako sa spolupráca vypláca, je k tomu potrebné nástroj ako je AffilBox. Ten celý proces vytvárania affiliate programu automatizuje.
AffilBox má teda na starosti spoluprácu oboch strán. Publisher si v nástroji vytvorí URL s vlastným affiliate parametrom (napr. webhostingcentrum.cz/?a_box=nkrt8). Cez túto URL potom posiela na inzerentov web cielených návštevníkov.
Na inzerentovom webe sú umiestnené trackovacie kódy, ktoré sledujú činnosť privedeného návštevníka. Keď návštevník napríklad nakúpi, tak to AffilBox vyhodnotí ako uskutočnenú konverziu a tým dôjde k pripísaniu provízie na stranu publishera.
Čo je konverzia?
Konverzia je v internetovom marketingu chápaná ako splnenie nejakého cieľa návštevníkom webu. Tento cieľ má pre inzerenta väčšinou komerčný význam. U e-shopov je to typicky predaj tovaru. U cestovnej kancelárie predaný zájazd, u lektora je to predaný kurz a u leasingovej spoločnosti to môže byť vyplnený formulár s kontaktnými údajmi na návštevníka.
Medzi ďalšie druhy konverzií patrí napríklad odoslaný dopyt, prihlásenie sa do newslettera, registrácia, ale aj samotný príchod na stránky a ich zhliadnutie.
Kto je inzerent?
Inzerenti sú často prevádzkovatelia e-shopov alebo webových stránok, ktorí chcú zvýšiť odbyt svojich produktov alebo služieb. Affiliate je pre nich ďalšou výkonnostnou formou marketingu, pri ktorej neplatia za kliknutia alebo zobrazenia, ako u iných foriem reklamy, ale platia až za uskutočnenú konverziu.
Pre inzerentov je affiliate marketing výhodný najmä kvôli tomu, že platia až za naozaj uzatvorené obchody alebo iné splnené ciele, ktoré zapadajú do ich obchodnej stratégie. Vďaka tomu môžu veľmi efektívne vynakladať peniaze na marketing, ktorý im privádza skutočne platiacich zákazníkov, a nie len obyčajných návštevníkov webu.
Kto je publisher?
Publisher je provízny partner, ktorý propaguje inzerenta. Jeho odmenou je provízia. Publisheri sú ľudia, ktorí pre inzerentov získavajú cielených návštevníkov, ktorí majú záujem o ich produkty alebo služby. Publisheri sú väčšinou prevádzkovatelia rôznych webových stránok, blogov, skupín na sociálnych sieťach, porovnávačov tovaru, zľavových portálov alebo iných zdrojov, kde získavajú návštevnosť, ktorú potom posielajú cez affiliate odkazy na projekty inzerentov.
Cenové balíčky
AffilBox ponúka celkom tri cenové balíky – AffilBox, AffilBox Pro a AffilBox Custom. Balíčky sa od seba líšia maximálnom množstve prevádzkovaných kampaní (e-shopov alebo webov) alebo ďalšími pokročilými funkciami, ktoré uľahčujú prácu pri správe affiliate programu.
Štandardný balíček vám umožní spravovať kampane až pre 5 e-shopov alebo webov, pričom sa nemusíte obávať obmedzenia počtu partnerov, ktorí vás budú propagovať. V nástroji potom nájdete všetko dôležité, čo je potrebné pre rozjazd automatizovaného provízneho programu.
Balíček Pro je rozširujúca varianta pre klientov, čo chcú pod jednou licenciou prevádzkovať až 10 rôznych kampaní, a ktorí potrebujú funkcie zjednodušujúce ich správu. Za zmienku stojí napríklad možnosť nastaviť rozdielne výšky provízií pre rôzne kategórie e-shopu.
Ďalšou funkciou, ktorú obsahuje balíček Pro je nastavenie jazyka podľa lokality partnera. Cudzokrajní publisheri budú mať automaticky rozhranie nástroja vo svojom rodnom jazyku, čo ich určite poteší, pretože nebudú musieť v českej administrácii hľadať nastavenia jazyka.
Verzia Pro tiež ponúka možnosť sledovať kanály, z ktorých prichádzajú zákazníci na inzerentov web. Túto funkciu ocenia najmä vaši väčší partneri, ktorí potrebujú efektívne merať a vyhodnocovať cesty zákazníkov za účelom optimalizácie nákladov na ich získanie.
V Pro variante je možné povoliť partnerom odkazovať sa na vás bez affiliate parametra v URL, čo je pre partnerov jednoduchší spôsob propagácie a pre váš projekt to bude mať výraznejší prínos pre SEO, pretože získate množstvo kvalitných spätných odkazov.
Balíček Custom je potom individuálne riešenie pre klientelu s náročnými požiadavkami.
AffilBox je softvér, za ktorý sa platí ročný poplatok za licenciu, takže v ňom neplatíte žiadne ďalšie provízie za uskutočnené provízie.
Napojenie AffilBoxu na e-shopové platformy
AffilBox je predovšetkým predajný nástroj, ktorý podporuje rast vášho podnikania. Z tohto dôvodu nájdete na stránkach AffilBoxu alebo priamo v administrácii pluginy, mostíky a návody, ktoré vám pomôžu prepojiť ho s rôznymi marketingovými nástrojmi alebo webovými a e-shopovými platformami.
S rozosielaním e-mailov partnerom vám pomôže plugin, ktorý vám váš AffilBox prepojí s nástrojom SmartEmailing alebo MailChimp. So schvaľovaním konverzií vám zase pomôže fakturačný nástroj FAPI, ktorý jednoducho napojíte pomocou pripraveného pluginu v nástroji.
Pretože AffilBox je možné nasadiť na akékoľvek technologické riešenie štandardnou formou pridaním trackovacieho a konverzného kódu do stránok, tak pravdepodobne neexistuje platforma, kde by AffilBox nešiel používať.
Pre mnoho služieb a platforiem existujú v AffilBoxe priame napojenia alebo podrobné návody, ktoré vám pomôžu s jeho implementáciou.
Najznámejšie služby a platformy, ktoré využívajú klienti AffilBoxu:
Shoptet, Fastcentrik, Webnode, Shopify, WordPress, OptimizePress, Mioweb, PrestaShop, Magento, Opencart, Eshoprychlo, Atomer, ExitShop, Simplia, WooCommerce, UpGates, Biznisweb, Active24, ShopSun.cz, SimpleShop.
Návod, ako integrovať AffilBox do e-shopu
Prvá vec, ktorú musíte po zakúpení licencie urobiť, je vytvorenie reklamnej kampane a nastavenia účtu v administrácii AffilBoxu.
- Vytvorenie reklamnej kampane: V ľavom menu kliknite na položku Reklamní kampaně a potom na tlačidlo Nová reklamní kampaň v pravom hornom rohu. Tým sa dostanete na stránku pre nastavenie novej reklamnej kampane.
- V nastavení kampane vyplňte jej názov, a hlavne nezabudnite na URL stránok, kam majú byť posielaní návštevníci. Ďalšími dôležitými položkami sú cena alebo provízie za konverziu. To je odmena, ktorá náleží vašim partnerom. Nastavenie platnosti cookies určuje, ako dlho sa bude kliknutie na partnerský odkaz párovať k danému partnerovi. Variabilnou voľbou je nastavenie provízie za privedenie subpartnera. To je odmena pre vašich partnerov, ktorí privedú ďalších partnerov do siete.
- Ďalším krokom je nastavenie účtu. To je dôležité najmä kvôli vašim partnerom, ktorí v ňom nájdu údaje potrebné pre fakturáciu.
- Po úvodnom nastavení reklamnej kampane nasleduje technické nastavenie. V prvom rade musíte na svojom hostingu vytvoriť subdoménu, z ktorej bude pristupované do vášho AffilBoxu. Túto subdoménu potom musíte zaznamenať v administrácii AffilBoxu – Nastavení – Nastavení aplikace – Doména.
- Jedným z dôležitých krokov je vytvorenie CNAME záznamu v DNS domény, ktorý bude smerovať na cz.affilbox.cz. Akokoľvek zložité sa to môže zdať, tak je to v podstate jednoduchý úkon. V pomocníkovi AffilBoxu je návod, ako pridať CNAME záznam do DNS u rôznych poskytovateľov webhostingu alebo registrátorov domén.
- Napojenie kampane na webové stránky: Kvôli tomu, aby bol AffilBox schopný vyhodnocovať a počítať kliknutia zákazníkov, musíte na svoje stránky umiestniť dva kódy, ktoré vám AffilBox vygeneruje. Kódy nájdete v administrácii – Reklamní kampaně – Editovat (kampaň) – Kódy.
Po vložení kódov je vaša kampaň v prevádzke. Teraz už len ostáva, urobiť ju zaujímavou pre budúcich partnerov. K tomu je dôležité dobre vyplniť jej popis a pridať nejaké reklamné prvky (reklamné bannery), ktoré uľahčia partnerom snahu vás propagovať.
Čerešničkou na torte je možnosť nastaviť si administráciu do firemných farieb. To môžete urobiť cez jednoduché rozhranie nástroja – Nastavení – Nastavení vzhledu.
V poslednom kroku môžete nastaviť vlastné logo, ktoré sa zobrazí namiesto loga AffilBoxu. To môžete urobiť v Nastavení – Nastavení aplikace a kliknutím na záložku Logo.
Vaša reklamná kampaň je teraz správne nastavená, takže nič nebráni inzerentom v propagovaní vašich produktov alebo služieb a zarábaní peňazí spoločne s vami.
Klady a zápory AffilBoxu
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Jednoduchá implementácia do rôznych platforiem | - Odkazovanie bez parametra v URL iba v PRO verzii |
+ Intuitívne rozhranie nástroja | - Nie je tu nižší cenový balíček pre majiteľov len jednej reklamnej kampane |
+ Možnosť manuálneho schvaľovania a editácie konverzií | - Iba ročná platba |
+ Pokročilé sledovanie kanálov konverzií (verzia PRO) | |
+ Mobilná verzia webového rozhrania | |
+ Prehľadné návody pre nastavenie a napojenie | |
+ Pluginy pre prepojenie s najobľúbenejšími službami a nástrojmi | |
+ Neplatíte províziu z predaja prevádzkovateľom |
Zľava 20% na AffilBox
Pre našich verných čitateľov sme vybavili obmedzený počet zľavových kupónov na zľavu 20%. Kupóny je možné uplatniť na prvý rok u štandardnej alebo AffilBox PRO licencie.
Ako získať zľavový kupón?
- Príprava kvalitného článku alebo recenzie je časovo veľmi náročná. Podporte nás teda zdieľaním tejto recenzie alebo iného článku na sociálnych sieťach, Vašom blogu alebo formou emailu. Pri zdieľanie na sociálnych sieťach nás prosím v príspevkoch označte (na Facebooku -> @webhostingcentrum, na Twitteri -> @hostingcentrum).
- Kontaktujte nás emailom alebo na sociálnych sieťach (Facebooku, Twitteri) a podeľte sa s nami o tému na článok, alebo recenziu služby, ktorú by ste si tu radi prečítali.
- Ako poďakovanie Vám zašleme zľavový kupón na licenciu aplikácie AffilBox.
Hodnotenie a záver
AffilBox poznám už od jeho počiatku. Vtedy išlo o svieži vánok, ktorý zavial medzi vtedajší affiliate softvér. Jeho výhodou bolo jednoduché rozhranie a prehľadné štatistiky. Oboje si vlastne zachoval až dodnes.
Samozrejme, absolútni začiatočníci budú musieť najskôr siahnuť po nápovede, aby vedeli, čo a ako používať alebo nastaviť. Tvorcovia AffilBoxu to vedia, a tak rozširujú už tak obsiahlu príručku a nápovednú databázu.
To, čo v očiach neznalých zákazníkov môže na AffilBoxe odrádzať najviac, je vlastne neúplnosť jeho webovej prezentácie. Ak sa chcete dozvedieť, ako nástroj funguje, na akom princípe a technológiách, tak budete musieť prehľadať jeho blog.
Myslím si, že je to veľká škoda, pretože tento provízny softvér ponúka radu veľkých a dôležitých funkcií, o ktorých sa jeho potenciálni zákazníci na prvý pohľad ani nedozvedia.
Avšak, AffilBox je nástroj, za ktorý hovoria jeho referencie. Ak potrebujete naozaj funkčné riešenie pre svoj affiliate program, potom s týmto nástrojom neurobíte chybu. Vedia to aj tisíce jeho súčasných klientov.
Za seba môžem AffilBox jedine odporučiť, pretože je to v tomto segmente cenovo prijateľný softvér, ktorý vám pomôže s budovaním biznisu a zvyšovaním tržieb. Veľké plus celého nástroja spočíva v jeho jednoduchom prevedení, za ktorým sa skrýva mnoho funkcií a nástrojov.