Recenzia: S Collabimom meriate pozície vo vyhľadávači efektívne

Collabim recenzia a návody

Potrebujete merať pozície vo vyhľadávačoch, urobiť špionáž konkurencie alebo napríklad získať prehľad o hľadanosti kľúčových slov? Tento nástroj by vám s tým mohol celkom dobre pomôcť. Čo všetko Collabim dokáže, o tom sa dočítate v tomto článku.

Čo je Collabim?

Collabim je SEO nástroj, s ktorým môžete merať pozície stránok vo vyhľadávaní, ale tiež ťažiť užitočné dáta z vyhľadávačov, monitorovať spätné odkazy a objavovať nové príležitosti v online marketingu.


Naši partneri

UpGates.cz e-shopy

Nástroj vám tiež pomôže vyhľadávať weby vhodné pre získavanie spätných odkazov (linkbuilding), monitorovať PPC, sledovať a porovnávať pozície s konkurenciou, získavať informácie o hľadanosti kľúčových slov a navrhovať nové hľadané frázy.

S Collabimom môžete jednoducho vyhodnocovať prínos SEO prác na vývoj organického vyhľadávania. Tým kontrolujete nielen pokrok daného projektu, ale tiež napríklad kvalitu práce dodávateľov internetového marketingu.

V tomto SEO nástroji budete odhaľovať slabé miesta svojho projektu, získavať dáta o nevyužitých príležitostiach v organickom vyhľadávaní alebo sledovať úspechy konkurencie v čase a ďalšie dôležité informácie, ktoré vám pomôžu s plánovaním čiastkových úloh pre ďalší rozvoj projektu.

Pre koho je Collabim určený?

Niekto meria pozície kľúčových slov manuálnym zadávaním do vyhľadávačov a ich zapisovaním do excelovskej tabuľky. Niekto chce ušetriť čas, získavať presnejšie dáta o vývoji svojho webového projektu v čase alebo automatizovať ukladanie a reportovanie týchto dát. Pre ten druhý prípad je tu Collabim.

SEO nástroj Collabim nájde uplatnenie všade, kde sa meria a kontrolujú SEO práce, kde je dôležité mať dáta o hľadanosti kľúčových slov, mať prehľad o tom, čo robí konkurencia a kde je potrebné nájsť kvalitné weby pre získavanie spätných odkazov.

Collabim používajú živnostníci, freelanceri, SEO konzultanti, internetové obchody, webové portály, malé i veľké magazíny alebo napríklad marketingové agentúry.

Zákazníci Collabimu si väčšinou pochvaľujú výraznú úsporu času pri práci na projektoch, možnosť ľahko kontrolovať prácu najatých odborníkov, objavovať nové príležitosti pre vylepšenie webov a nájsť si ďalšie cesty k ich návštevníkom.

[RECENZIA] S #Collabim meriate pozície vo vyhľadávači efektívne #SEO #linkbuilding #marketing @hostingcentrum

Kto stojí za Collabimom?

Collabim je český SEO nástroj, ktorý patrí medzi najpoužívanejšie v Českej republike. Jeho zakladateľom je Jiří Koutný (bývalý SEO konzultant a súčasný dátový špecialista). Ten Collabim stvoril ako vedľajší projekt popri zamestnaní.

Collabim vznikol v roku 2011 ako webový SEO nástroj určený pre potreby internetových agentúr, webových štúdií a SEO konzultantov. Tí s ním mali ľahko merať pozície vo vyhľadávaní a hľadať zaujímavé weby pre linkbuilding.

Koutný prihlásil tento nástroj v roku 2011 do súťaže API Mashup Contest, kde s ním vyhral prvé miesto. Samotné prihlásenie nástroja do súťaže a jeho následné víťazstvo malo priaznivý vplyv na PR i na úspešný štart Collabimu, z ktorého sa čoskoro stal uznávaný SEO nástroj. Do roku 2017 vyrástol Collabim zo startupu do zabehnutej firmy, ktorá chcela ďalej rásť a expandovať do zahraničia. K tomu potrebovala kvalitného partnera s hromadou schopných odborníkov, ktorí dokážu tento projekt posunúť ďalej. Týmto partnerom sa nakoniec stala českobudejovická marketingová agentúra INIZIO (viac v článku Collabim získava partnera).

Hlavné funkcie nástroja

Collabim má na svojich webových stránkach vymenovaných 12 najdôležitejších funkcií. Tie vám uľahčia prácu nielen v SEO, ale aj v ďalších odboroch internetového marketingu. V prehľadnom webovom rozhraní nástroja môžete napríklad merať kľúčové slová, monitorovať PPC, sledovať pozície konkurencie alebo kontrolovať spätné odkazy.

Collabim recenzia hlavná strana
Predstavenie SEO nástroja Collabim.

Medzi základné funkcie nástroja patrí meranie kľúčových slov a sledovanie ich vývoja v histórii projektu, návrh kľúčových slov a prehľadná sekcia pre sledovanie, evidenciu a ďalšiu prácu s odkazmi, aby ste v nich mali poriadok.

V pokročilých funkciách nájdete napríklad Site finder, ktorý vám pomôže vyhľadávať kvalitné weby pre budovanie spätných odkazov a tiež tu nájdete nástroje na sledovanie konkurencie.

Jednorazové analýzy pomáhajú so získavaním dát o hľadanosti kľúčových fráz, s meraním pozícií vo vyhľadávačoch, zistením stavu indexácie alebo technického stavu URL. Nesmieme zabudnúť na funkciu Svätý grál, ktorá vám behom okamihu získa dáta o tom, na ktoré kľúčové slová sa web vyhľadáva, aká veľká je hľadanosť týchto slov alebo na akej pozícii sa web na dané slovo umiestňuje.

Meranie kľúčových slov v Collabime

Aby mohli ľudia nájsť webovú stránku vo vyhľadávaní, je väčšinou dôležité, aby sa umiestňovala na popredných pozíciách. Tieto pozície je potom potrebné strážiť, aby vám ich nevyfúkla konkurencia. S veľkosťou projektu rastie náročnosť na overovanie pozícií jednotlivých kľúčových slov prostým manuálnym zadávaním priamo do vyhľadávača. Nehľadiac na to, že je táto metóda nepresná.

Collabim recenzie meranie kľúčových slov
Meranie kľúčových slov.

S meraním kľúčových slov uvidíte, na ktoré pozície sa vaše stránky umiestňujú, aká URL je vo vyhľadávači zobrazená na daný dopyt. Navyše vidíte údaje o mesačnej hľadanosti frázy. U slov môžete nastaviť – označením hviezdičkou – denné meranie pozícií alebo nechať overovať pozície 14-denným meraním.

Sledovanie konkurencie

Recenzia Collabim sledovanie konkurencie
Ako sú na tom kľúčové slová v porovnaní s konkurenciou?

Sledovaním konkurencie si môžete overiť, či konkurencia nepracuje na nejakých zlepšeniach, ktoré by mohli ohrozovať pozície vašich stránok na dôležité výrazy. Takisto môžete overovať, ako moc za vami zaostáva, alebo naopak.

Prehľad o spätných odkazoch

S budovaním odkazového portfólia prirodzene vzniká problém s evidenciou odkazov, sledovaním ich funkčnosti alebo napríklad so zaznamenávaním o fakturácii za nakúpené odkazy. Collabim sa postará o kontrolovanie odkazov a o to, aby vás upozornil, keď na vás stránka prestane odkazovať. Funkcia Site finder vám napovie vhodné weby pre získavanie odkazov.

Recenzie Collabim evidencia spätných odkazov
Nástenka pre kontrolu odkazov.

Zisťovanie hľadanosti kľúčových slov a fráz

SEO je tiež o budovaní vstupných stránok na kľúčové otázky, ktoré používatelia pokladajú vyhľadávačom. Na tieto otázky totiž môžete získavať ďalších návštevníkov na stránky. Lenže, ako zistiť, pre ktoré otázky má zmysel budovať vstupnú stránku? K tomu potrebujete získať údaje o hľadanosti slov vo vyhľadávačoch. Touto funkciou ušetríte veľa času, pretože už nebudete musieť dolovať dáta z Skliku, Google Ads a ďalších nástrojov, ale dostanete ich na jednom mieste v Collabime.

Collabim recenzia hľadanosť kľúčových slov
Zisťovanie hľadanosti kľúčových slov.

Svätý grál

Svätý grál je funkcia, ktorú si obľúbil snáď každý, kto ju niekedy skúsil. Pomôže vám pri spúšťaní nového webu aj so získavaním nápadov, dát a nových kľúčových slov pre zabehnuté projekty. Tiež s ním môžete urobiť rýchlu špionáž u konkurencie.

Recenzie Collabim svätý grál
Svätý grál pre Alzu.

Vo Svätom gráli uvidíte nielen výsledky organického vyhľadávania pre doménu a pozície, na ktorých sa umiestňuje. Môžete vidieť aj PPC reklamy pre danú doménu alebo pre iné domény, ktoré sa zobrazujú na rovnakú sadu kľúčových slov. To vám pomôže napríklad odhaliť ďalšiu konkurenciu. So Svätým grálom dostanete hodnotné dáta a je len na vás, ako ich využijete pre váš projekt.

Predstavenie Svätého grálu.

Cenové balíčky

Collabim je profesionálny nástroj, takže u neho môžete očakávať vyššie ceny. Ale jeho funkcie a nástroje vám pomôžu posunúť projekt smerom k ďalším ziskom. Tiež vám ušetrí veľa času so získavaním hodnotných dát alebo s reportovaním. Podľa môjho názoru patrí Collabim medzi najvýhodnejšie SEO nástroje v pomere cena/výkon. Teda aspoň u nás.

Recenzia Collabimu cenové balíčky
Cenové balíky Collabimu.

Collabim ponúka celkom 8 cenových balíkov. Z toho je jeden zadarmo a jeden na mieru pre naozaj náročných klientov, ktorí potrebujú merať viac ako 135 000 kľúčových slov alebo potrebujú ďalšie služby na mieru.

Balíček Free môžete používať naozaj zadarmo. Merať v ňom môžete až 150 kľúčových slov pre jeden web. Navrch mesačne dostanete 70 kreditov na jednorazové analýzy ako je zisťovanie hľadanosti slov alebo Svätý grál. V balíčku chýbajú pokročilé funkcie – sledovanie konkurencie, Site finder, analýza stránok a reporty.

S platenými programami získavate možnosť využívať všetky nástroje a funkcie Collabimu. Jednotlivé balíky sa od seba odlišujú maximálnym počtom meraných kľúčových slov, počtom projektov v účte a mesačným objemom kreditov, ktoré môžete využívať pre jednorazové analýzy.

Prepojenie Collabimu s ďalšími službami a nástrojmi

Collabim má svoje vlastné API. Vďaka tomu môžete exportovať dáta do iného nástroja (napríklad POWER BI) a tam s nimi pracovať. Nástroj má aj svoj widget. Ten môžete implementovať do ľubovoľného CMS. Dobre známy redakčný systém WordPress má vlastný plugin (WordPress plugin) a najpoužívanejšie české a slovenské e-shopovej systémy majú priamo vo svojej administrácii možnosť napojenia na Collabim. Vo svojom CMS alebo e-shopovom rozhraní potom budete mať k dispozícii nástenku tohto SEO nástroja.

  • Collabim môžete rýchlo prepojiť s e-shopmi na platformách: Shoptet, JZShop a Webareal.
Recenzie Collabimu WordPress widget nástenka
Nástenka Collabimu v CMS WordPress. Zdroj: Collabim.

Collabim môžete rýchlo prepojiť s nástrojmi Google Search Console a Google Analytics. Vďaka tomu budete môcť získať k svojim prehľadom kľúčových slov ďalšie užitočné informácie ako napríklad koľkokrát ste sa na kľúčové slovo zobrazili, koľko máte kliknutí, akú máte mieru prekliku (CTR) a zároveň priemernú pozíciu podľa Google Search Console.

Návod: Ako merať pozície kľúčových slov s Collabimom?

Meranie kľúčových slov je s Collabimom jednoduchá a rýchla záležitosť. Určite vás zaujíma, za ako dlho vám dokáže nástroj zobraziť výsledky vášho projektu. Zaberie to len pár minút. Pred samotným meraním sa musíte samozrejme do nástroja zaregistrovať. Potom už ho môžete začať testovať a zisťovať, čo dokáže a ako vám pomôže.

Návod Collabim registrácia
Registrace balíčka Lite na 14 dní zdarma.

Pridanie nového webu

Po registrácii vás nástroj vyzve na pridanie nového webu. Do políčka zadáte URL webového projektu, s ktorým budete v nástroji pracovať. Na web nemusíte pridávať žiadny overovací kód.

Collabim návod založenie nového projektu
Pridanie nového projektu.

Po pridaní webu vám nástroj navrhne slová, ktoré možno budete chcieť merať. Tento krok môžete preskočiť a pridať slová ručne. V ďalšom kroku vám nástroj navrhne konkurenciu na sledovanie a porovnávanie. Tento krok môžete tiež preskočiť, ak sa nechcete s nikým porovnávať.

Pridanie kľúčových slov pre meranie

Recenzia Collabim pridanie kľúčových slov
Formulár na pridávanie kľúčových slov do projektu v Collabime.

Na riadok vždy vložte jedno kľúčové slovo alebo výraz zložený z viacerých slov. Systém podľa riadkovania rozpozná, že sa jedná o samostatný výraz. Hviezdičkou môžete nastaviť interval merania.

Plná hviezdička zariadi meranie slova každý deň a prázdna nastaví 14denný interval merania. V ďalšom kroku môžete slová ešte upraviť a potom už si len počkáte na spracovanie údajov. To trvá niekoľko málo minút.

Recenzie Collabim spracovanie kľúčových slov
Kľúčové slová, ktoré čakajú na meranie.
Návod na Collabim sledovanie kľúčových slov
Kompletne zmerané kľúčové slová.

Klady a zápory Collabimu

Klady (+)Zápory (-)
+ Pre jeden projekt je možné používať zadarmo- Malé písmo v administrácii
+ 14 dní na testovanie zadarmo
+ Jednorazové analýzy kľúčových slov
+ Mnoho užitočných nástrojov a funkcií
+ Svätý grál
+ Sledovanie konkurencie
+ Jednoduché rozhranie
+ Reportovanie výsledkov práce

Hodnotenie a záver

Collabim nedávno prišiel s aktualizáciou vzhľadu administračného rozhrania. Takže, aby som tu len nechválil, tak ako prvú vec musím nástroju vytknúť malú veľkosť fontov v administrácii. Mne to naozaj vadí a zle sa mi v administrácii orientuje. Síce sa to dá vyriešiť lupou v internetovom prehliadači, ale myslím si, že by to mohlo ísť aj v samotnom nástroji.

Keď preskočím hlavnú funkciu pre meranie kľúčových slov, tak ja som si v Collabime obľúbil funkciu Svätý grál. S jej pomocou môžete získať vážne užitočné dáta a informácie, ktoré vám pomôžu predháňať konkurenciu alebo získať inšpiráciu pre ďalší obsah a optimalizáciu vstupných stránok webu.

Aj jednorazové analýzy zi zaslúžia pochvalu. So zisťovaním hľadanosti výrazov a s návrhom nových slov ušetríte čas, ktorý by ste museli strácať prechádzaním niekoľkých nástrojov. A to nehovorím zaujato, ale je to holý fakt.

Cenu nemá vlastne ani zmysel príliš riešiť. Nástroj, ktorý vám pomôže ušetriť kopu práce a času, tak takýto nástroj potom šetrí aj peniaze. Teraz si už teda musíte sami spočítať, či sa vám Collabim oplatí, alebo nie. Skúste si ho a uvidíte.

[RECENZIA] S #Collabim meriate pozície vo vyhľadávači efektívne #SEO #linkbuilding #marketing @hostingcentrum

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.