Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
Recenzia: Dostane vás Surfer SEO na 1. pozíciu vo vyhľadávaní?
Obsah
Buď svoje stratégie zakladáte na domnienkach a intuícii alebo je opierate o tvrdé dáta. Surfer SEO vám so svojím reverzným inžinierstvom pomôže spriemerovať dôležité dáta, ktorá získa z konkurenčných webov v organickom vyhľadávaní. Pomôžu vám tieto dáta skoncovať s konkurenciou raz a navždy?
Čo je Surfer SEO?
Surfer SEO je data-driven nástroj, ktorý vám pomôže navrhovať a vylepšovať optimalizačné stratégie na základe merateľných dát namiesto pocitov, intuície alebo dojmov. Vďaka reverznému inžinierstvu vie Surfer SEO prejsť 50 najlepších výsledkov vyhľadávania a analyzovať stovky faktorov, ktoré môžu ovplyvniť hodnotenie webu. Vďaka tomu budete okamžite vedieť, čo pre dané kľúčové slovo funguje a ako dostať stránku na lepšie pozície.
SEO nástroj porovná váš projekt s ostatnými webmi, ktoré sú vo výsledkoch vyhľadávania (SERP). Pomocou získaných dát vám dokáže ukázať, čo na vašej stránke chýba. To je dôležité pre ďalší návrh SEO prác, ktoré budú efektívnejšie, pretože ich budete môcť oprieť o naozajstná dáta, a nielen sa pokúšať uhádnuť, čo by v danej situácii mohlo zabrať.
Surfer SEO používa vlastný dátový model, ktorým analyzuje výsledky vyhľadávania podobne ako vyhľadávače (napríklad Google). Tie tiež nehodnotia stránky bez dát, ale snažia sa u webov, na základe určitých metrík, definovať ich hodnotu, aby ich podľa toho zaradili do výsledkov vyhľadávania.
Vyhľadávače samozrejme presné hodnotiace kritériá bedlivo taja, aby ich nemohol niekto zneužiť vo svoj prospech. Surfer SEO preto analyzuje viac ako 500 faktorov, ktoré môžu mať na hodnotenie stránok nejaký vplyv. Nakoniec vám ukáže, čo u vás chýba.
Pre koho je Surfer SEO?
SEO nástroj využijú najmä SEO špecialisti, marketéri a tvorcovia webového obsahu. Ak chcete posunúť svoj projekt na novú úroveň, tak potom sa vám bude Surfer SEO určite hodiť.
Nezáleží na tom, či so SEO začínate alebo už nejakú dobu bojujete s algoritmami, ktoré Google neustále vylepšuje. Z dát získaných týmto nástrojom môžete ťažiť nielen v boji proti konkurencii, ale tiež vám poskytnú oporu pri prezentovaní u klientov. Tým môžete ukázať napríklad niektorý zo zrozumiteľných grafov, ktoré vám nástroj vygeneruje z vykonaných analýz.
Surfer SEO vám uľahčí veľa práce, ktorú ste doteraz museli robiť manuálnym spôsobom. Tým jednak ušetríte čas, ale tiež minimalizujete ľudské chyby, ktoré môžu pri ručných analýzach vznikať.
O spoločnosti Surfer SEO
SEO nástroj vznikol koncom roka 2017 v poľskej Wroclawi. Surfer SEO založili skúsení SEO konzultanti a marketéri, ktorí sa v brandži internetového marketingu pohybujú viac ako 13 rokov.
Zmyslom založenia spoločnosti bolo vytvorenie nástroja, ktorý bude pomáhať konzultantom, agentúram a tvorcom webového obsahu dosahovať lepšie výsledky s menšou časovou náročnosťou pri analyzovaní konkurencie, ktorú chcete poraziť v organických výsledkoch vyhľadávania.
Rýchlosť a presnosť nástroja pri získavaní odporúčaní na vylepšenie obsahu si podmanila veľa klientov. Odporúčania, ktoré sú podložené tvrdými dátami, a nielen nejakými domnienkami. Tomu neodolá takmer žiadny marketér, takže SEO Surfer používa v súčasnej dobe viac ako 10 000 klientov, ktorí chcú byť úspešní v boji s organickými konkurentmi.
Hlavné funkcie a nástroje Surfer SEO
Hlavnou funkciou tohto SEO nástroja je jednoduché dolovanie dôležitých dát z organických výsledkov vyhľadávania Google. So získanými dátami môžete ďalej pracovať a auditovať nielen svoj web, ale aj konkurenčné webové stránky. A prečo na to používať tento nástroj? To vám napovie obrázok nižšie.
SERP Analyzer
Predstavte si, že do vyhľadávača zadáte nejakú kľúčovú frázu, ktorú používatelia vyhľadávajú. Vo výsledkoch vyhľadávania (SERP) uvidíte hŕbu webových stránok. Ak nie ste na prvých pozíciách, tak vám určite bude vŕtať hlavou, prečo to tak je. Čo majú navyše weby na prvých pozíciách oproti tomu vášmu? SERP Analyzer vám to pomôže rýchlo zistiť.
V rýchlom náhľade si môžete zobraziť, aké štruktúrované dáta sú na stránkach použité, zobraziť si screenshot stránky alebo najdôležitejšie textové prvky na stránke. To je vlastne štruktúra stránky, v ktorej uvidíte súpis jednotlivých nadpisov alebo zvýraznené slová.
Bez toho, aby som prechádzal všetky stránky jednotlivo a robil si ich obsahové rozbory, tak si môžem najdôležitejšie časti zobraziť priamo v tomto nástroji. Svoju stránku si rýchlo porovnám s konkurenciou a podľa toho môžem postupovať pri ďalšom upravovaní obsahu.
Obrázky vyššie sú však len rýchlymi prehľadmi, ktoré vám majú pomôcť rýchlo sa zorientovať medzi konkurenciou. Hlavná sila SERP Analyzera je v auditoch obsahu.
V obsahovom audite sa napríklad dozviete, aká je optimálna hustota kľúčových slov. Áno, viem. Toto je šedá zóna a mnoho SEO konzultantov vám bude tvrdiť, že na hustote kľúčových fráz nezáleží. Lenže, tu máte skutočnými dátami podložené, že na tej hustote kľúčových slov vlastne niečo je.
V ďalšej časti si môžete napríklad rozkliknúť príklady použitých fráz priamo v obsahu konkurenčných stránok. To vám pomôže upraviť svoj vlastný obsah. Niektoré dáta je samozrejme potrebné brať s rezervou. Keď si totiž urobíte audit prvého výsledku vyhľadávania, tak zistíte, že je na takejto stránke tiež veľa nedorobkov a chýbajúcich slov oproti konkurencii.
V ďalšej časti auditu SERP Analyzátora dostanete nápady na úpravu obsahu vašej konkrétnej stránky, s ktorou sa chcete dostať na vyššiu pozíciu. V prehľadných grafoch uvidíte dĺžku obsahu v porovnaní s konkurenciou.
WebhostingCentrum má na zadanú kľúčovú frázu o dosť dlhší obsah než konkurencia. SERP Analyzer nám teda navrhuje, aby sme časť obsahu zmazali.
SERP Analyzer Audit vám poskytne mnoho odporúčaní na úpravu obsahu, ktoré podloží porovnaním s konkurenciou. Okrem toho vám tiež ukáže návrhy stránok, z ktorých by bolo dobré získať spätný odkaz, pretože ho tam má aj niekto z konkurentov.
V dnešnej dobe ide v SEO tiež o rýchlosť načítania webových stránok. SERP Analyzer vám preklepne dobu načítania prvého bajtu (TTFB – Time To First Byte) alebo dobu načítania celej stránky.
Content Editor
Nástroj Content Editor vám pomôže vytvoriť „killer content“ (najlepší obsah zo všetkých). Do vyhľadávacieho poľa nástroja zadáte kľúčovú frázu, pre ktorú vytvárate obsah. Pre naše účely som teda zadal frázu webnode recenzia.
Editor vám navrhne konkurenciu, s ktorou budete obsah porovnávať. V nástroji máte možnosť pridať do obsahu ďalšie dôležité frázy, ktoré v ňom nesmú chýbať. Zmyslom je, urobiť lepší obsah.
Do Content Editora nakopírujete svoj starý článok, ktorý chcete aktualizovať, ale tiež tam môžete napísať nový obsah. S obojím potom môžete zložiť konkurenciu z prvých miest vyhľadávania.
Content Editor vám pri písaní bude napovedať slová a frázy, ktoré vám v obsahu ešte chýbajú. Pokiaľ si na nejakú frázu kliknete, tak dostanete ukážku, ako frázu použila vo svojom obsahu konkurenčná stránka.
Týmto nástrojom ukážete copywriterům, kde je potrebné niečo vylepšiť a pridať, alebo naopak ubrať. Dôležité je, že máte všetko podložené dátami z porovnania s konkurenčnými stránkami, vrátane názorných ukážok. Tým ušetríte veľa času s vysvetľovaním a môžete sa rovno pustiť do úprav obsahu.
V súčasnej dobe prebieha betatestovanie rozšírenia Content Editora pre prehliadač Google Chrome. S rozšírením odpadne nutnosť kopírovať nejaký článok priamo do editora v nástroji, ale budete ho môcť upravovať v obľúbených Google Docs.
Keyword Research
Tento nástroj je jednoduchšou a rýchlejšou alternatívou ku klasickému Plánovači kľúčových slov od Google. V Keyword Research sa pracuje oveľa rýchlejšie a príjemnejšie. Pre zadanú kľúčovú frázu uvidíte okamžite aj súvisiace slová a to aj s objemom ich vyhľadávania.
Vybrané slová si môžete prichytiť na nástenku a neskôr ich exportovať do súboru CSV. Pretože sme v Surfer SEO, tak môžete pre nejaké slovo urobiť analýzu výsledkov vyhľadávania s nástrojom SERP Analyzer alebo prejsť do Content Editora a začať tvoriť obsah pre ďalšiu dôležitú frázu, ktorá privedie na web nových návštevníkov.
Cenové balíčky
Surfer SEO ponúka celkom 3 hlavné cenové programy – Basic, Pro a najvýkonnejší Business. So všetkými balíčkami môžete používať všetky nástroje a ich funkcie. Rozdiel medzi cenovými balíkmi spočíva najmä v počte otázok, ktoré nástrojom položíte.
V ponuke Surfer SEO sú ešte ďalšie cenové balíčky. Pri projektoch s napätým rozpočtom vás určite poteší lacnejší paušál Hobby. Ak potrebujete pokladať nástrojom viac otázok, tak máte možnosť zaobstarať si jeden z vyšších cenových balíčkov alebo si nechať vytvoriť riešenie na mieru.
Surfer SEO rozšírenie pre prehliadač Google Chrome
Surfer SEO ponúka zadarmo rozšírenie pre internetový prehliadač Google Chrome. To vám pomôže pri manuálnom analyzovaní výsledkov vyhľadávania. Vo vyhľadávaní uvidíte návrhy kľúčových slov pre hľadanú frázu a ich mesačný objem hľadanosti.
S analyzovaním konkurenčných stránok vám pomôže niekoľko ukazovateľov. Tie ukazujú napríklad koľko slov stránka obsahuje alebo koľkokrát je v texte použitá kľúčová fráza.
Pre lepšiu predstavu o obsahu jednotlivých stránok vytvára Keyword Surfer pekné grafy, ktoré všetko pekne vizuálne znázorňujú, takže okamžite vidíte, ako na tom váš web je a vyzerá oproti konkurencii.
Klady a zápory Surfer SEO
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Návrhy na úpravu obsahu podložené získanými dátami z konkurenčných webov. | - Nástroj nepatrí medzi najlacnejšie. |
+ Komplexné informácie o obsahu všetkých konkurentov v jednom nástroji. | - Dáta je potrebné brať s rezervou. Nie vždy musí mať navrhovaná úprava pozitívny účinok. |
+ Rýchlejšie analyzovanie konkurenčného obsahu. | - Nástroj je iba v angličtine. |
+ Content editor, ktorý vám pomôže vytvoriť úspešný článok. | |
+ Rýchle náhľady na štruktúru článkov. | |
+ Keyword Research pre získavanie kľúčových fráz. |
Hodnotenie a záver
Surfer SEO je rozhodne zaujímavý nástroj, ktorý v sebe skrýva množstvo užitočných funkcií. Tie vám pomôžu s tvorbou a vylepšovaním obsahu, aby z neho vzniklo to najlepšie, čo sa na Google dá nájsť. Teda aspoň teoreticky.
Niektoré návrhy treba brať s rezervou. Napríklad dĺžka obsahu. Surfer SEO priemeruje dáta, ktoré získa na iných stránkach. Na ich základe vám potom predkladá odporúčania. Ak pred sebou v SERP vidíte konkurenciu s výrazne kratším obsahom, tak to môže znamenať, že užívatelia majú radšej kratší obsah. Ale tiež to môže znamenať, že na sledovanú stránku (URL) s dlhším obsahom nevedú žiadne spätné odkazy. Stránka s dostatočným množstvom odkazov sa väčšinou umiestni lepšie ako tá bez odkazov.
Z toho potom vyplýva, že môžete svoj obsah skrátiť a obohatiť o frázy, ktoré používa konkurencia, ale bez spätných odkazov sa nikam nepohnete a len sa budete hrať s vylepšovaním obsahu.
Čo by sa stalo, keby obsah zostal rovnaký, ale získali ste dostatok spätných odkazov? Stránka by sa pravdepodobne posunula vpred, pretože by spoločne so získanými odkazmi stúpla jej autorita. A to sa vyhľadávačom stále hrozne páči a dávajú tomu veľkú váhu.
Prečo teda používať Surfer SEO? V prvom rade vám ukáže, aké odkazy by bolo dobré získať. To ukazujú aj iné nástroje, ale tu je to podané jednoduchšou formou, ktorú pochopia aj menej zbehlí užívatelia.
A druhá vec je určite práca s obsahom. Vylepšovať starý obsah nie je len tak. Môžete ho aktualizovať, rozšíriť o ďalšie odseky a nadpisy, ale to je tak všetko. Budete vážne vedieť, prečo tam ďalšie pasáže pridávate? Určite svoje tvrdenia podporíte dátami z Google Analytics a Search Console. Ale potom budete musieť vykonať manuálnu analýzu konkurencie.
To znamená prejsť niekoľko stránok z výsledkov vyhľadávania, kopírovať ich obsah do počítadla slov, spočítať obrázky, pozrieť si štruktúru obsahu a jednotlivých sémantických nadpisov, skontrolovať štruktúrované dáta a porovnať spätné odkazy.
Nakoniec ešte zo všetkého urobiť výstupy s odporúčaniami pre copywriterov, linkbuilderov a iných marketérov. To sú jednotky až desiatky hodín práce. Dajú sa niekde ušetriť? Určite na Surfer SEO. Vyskúšajte si ho za 1 dolár na 7 dní a uvidíte, čo dokáže.