Recenzia: SEMrush – veľká marketingová výhoda pred konkurenciou

SEMrush recenzia a návody

Predstavte si, že máte u konkurencie svojho špióna, čo vám dokáže prezradiť stratégie ich marketingového oddelenia a potom vám ešte poradí, ako ich poraziť. To chce veľa tvrdých dát a nápadov. Dokáže byť SEMrush užitočným špiónom? To sa dočítate v tejto recenzii.

Čo je SEMrush?

SEMrush je služba s mnohými nástrojmi pre digitálny marketing. V jednoduchosti môžeme napísať, že ide o nástroje, ktoré vám pomôžu optimalizovať web pre vyhľadávače, preskúmať konkurenciu, vyladiť PPC kampane a vytvoriť úspešný obsah, ktorý sa vo vyhľadávačoch nestratí.


Naši partneri

UpGates.cz e-shopy

Recenzia SEMrush čo to je?
Predstavenie marketingového nástroja SEMrush.

SEMrush sa skladá z 5 hlavných nástrojov – SEO, Paid Traffic, Social Media, Content & PR a Market Research. Jednotlivé nástroje obsahujú ďalšiu sadu nástrojov, ktoré sú v danej kategórii maximálne užitočné.

  • SEO nástroje – pomôžu vám s technickým SEO, strážením pozícií kľúčových slov vo vyhľadávaní, analýzou kľúčových slov, ale aj s analýzou konkurencie, on-page optimalizáciou alebo s vyhľadávaním príležitostí pre linkbuilding.
  • Nástroje pre platenú reklamu – budú užitočné pri vylepšovaní PPC kampaní a analyzovaní konkurencie. Tiež vám pomôžu nájsť správne kľúčové slová, ktoré sa hodia do vašej stratégie.
  • Nástroje pre sociálne médiá – dokážu nielen odhaliť stratégiu konkurencie na sociálnych sieťach, ale aj zvýšiť dosah príspevkov na Facebooku a aj plánovať a sledovať všetky snaženia na sociálnych sieťach.
  • Nástroje pre obsahový marketing – nástroje z tejto kategórie pomáhajú vytvárať lepší a úspešnejší obsah. K tomu vám dajú námety pre ďalšie články, pomôžu s optimalizáciou obsahu pre vyhľadávače alebo zanalyzujú výskyt vašej značky na webe alebo v sociálnych sieťach.
  • Nástroje pre prieskum konkurencie – komplexné nástroje pre prieskum konkurencie. Nechýba analýza spätných odkazov, analýza návštevnosti alebo napríklad analýza organickej návštevnosti.

Pre koho je SEMrush?

SEMrush je komplexný nástroj, ktorého výhody a funkcie si budú najviac užívať marketingoví freelanceri, konzultanti alebo agentúry. Im dokáže poskytnúť veľké množstvo dôležitých dát a cenných informácií.

Výhodou SEMrush je jeho globálna univerzálnosť. To znamená, že v ňom môžete pracovať na projektoch z viac ako 100 krajín sveta. Nie ste obmedzení dátami iba pre Česko alebo Slovensko. Môžete pracovať napríklad na anglických, nemeckých, amerických, ruských alebo napríklad gréckych weboch a klientoch.

Nástroje SEMrush sa vám budú hodiť nielen pri zvyšovaní obchodného výkonu elektronických obchodov a predajných webov, ale aj pre konkurenčný prieskum alebo napríklad pre obsahový marketing.

[RECENZIA] #SEMrush – veľká marketingová výhoda pred konkurenciou #SEO

O spoločnosti SEMrush

SEMrush založili dvaja SEO nadšenci – Oleg Shchegolev a Dmitry Melnikov, ktorých zaujímal vývoj nových technológií. Spoločne chceli vytvoriť nástroj, ktorý im pomôže identifikovať trendy na trhu a najlepšie postupy, ako ich využiť.

Pôvodný softvér, ktorý toto umožňoval, sa volal SEOdigger. Ten sa čoskoro premenoval na SeoQuake Company. Nakoniec sa z neho stal SEMrush. Zaujímavé je, že história SEODiggeru siaha až do roku 2007, čo je z nášho pohľadu SEO pravek, v ktorom mnoho SEO nástrojov neexistovalo. Vtedy sa všetko riešilo tak nejako inštinktívne, pocitovo alebo ohromne zložito. V tom čase išlo teda o jedinečnú službu, ktorá na trhu chýbala.

To, že SEMrush našiel produkt, ktorý na trhu chýba, potvrdzujú aj čísla. V roku 2016 používalo tento komplexný marketingový nástroj viac ako 1 000 000 používateľov vo viac ako 100 krajinách sveta.

V súčasnej dobe používa SEMrush viac ako 5 miliónov užívateľov po celom svete. V jeho databáze nájdete vyše 19 miliárd kľúčových slov, 760 miliónov domén a databázu dát pre 190 regiónov a krajín celého sveta.

Hlavné funkcie a nástroja SEMrush

Nástrojov a jednotlivých funkcií ponúka marketingový nástroj SEMrush skutočne veľa, takže vám tu ukážem len niektoré. Nemusí to znamenať, že by boli najlepšie. Jednoducho som sa im chcel venovať.

Site Audit

Samotnému boju s konkurenciou by malo predchádzať vyladenie vlastného webu, aby bol po všetkých stránkach funkčný a Google mu mohol dávať lepšie hodnotenie. Site Audit je komplexný nástroj pre audit technického SEO na webe.

Recenzie SEMrush site audit
Prehľad výsledkov technického SEO pre WebhostingCentrum v SEMrush.

Rýchlou analýzou technického SEO si môžete stanoviť priority riešenia problémov projektu a tie potom riešiť v závislosti na ich závažnosti. Nástroj SEMrush analyzuje 130 prvkov technického SEO, ktoré by mohli vyhľadávačom brániť v indexovaní webu alebo užívateľom v jeho používaní.

Prieskum konkurencie

Na preskúmavanie konkurenčných webov nájdete v SEMrush niekoľko zaujímavých funkcií. Medzi tie hlavné patrí Domain Overview. Ten je východiskovým bodom, kde získate súhrnný prehľad informácií o skúmanej doméne.

SEMrush recenzia domain overview
Prieskum domény Alza.cz nástrojom SEMrush Domain Overview.

Oddelenie digitálneho marketingu e-shopu Alza by sa malo triasť od strachu, až zistí, ako jednoducho si dokážete preklepnúť ich doménu.

V prehľade vidíte napríklad predpokladanú návštevnosť z organického alebo plateného vyhľadávania a tiež počet spätných odkazov alebo kľúčové slová, na ktoré sa doména najlepšie umiestňuje vo vyhľadávaní.

Jednotlivé prehľady si môžete ďalej preklikávať a analyzovať do najmenšieho detailu.

SEMrush recenzie organic research
Zmeny na pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania. Alza využila rúškomániu vo svoj prospech.

Analýza kľúčových slov

Je to oveľa múdrejšia náhrada za Google plánovač kľúčových slov. V prehľade vidíte nielen objem vyhľadávania, ale aj index obtiažnosti kľúčového slova. Tým dostanete rýchly prehľad o tom, ako zložité bude sa na dané slovo umiestniť na dobrých pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania.

Recenzia SEMrush analýza kľúčových slov I.
Prieskum kľúčových slov.

Toto by samozrejme od takéhoto nástroja nestačilo. Pri analyzovaní kľúčových slov a fráz potrebujeme ďalšie dáta, ktoré nám napovedia o danom segmente viac informácií. Tie môžeme využiť pri tvorbe obsahu a napríklad ďalších SEO prácach. Ich príklad vidíte na ďalšom obrázku.

SEMrush recenzie analýza kľúčových slov II.
Variácie kľúčových slov, otázky a príbuzné kľúčové slová.

SEO Writing Assistant

SEO Writing Assistant je asistent, ktorý pomáha tvorcom obsahu vylepšovať potenciál ich textov v reálnom čase. U textov dokáže hodnotiť nielen ich čitateľnosť, ale tiež dokáže obsah porovnať s konkurenciou a na základe porovnania vám navrhnúť ďalšie frázy, ktoré by bolo dobré do textu zahrnúť.

Recenzie SEMrush writing assistant
Writing Assistant je jeden z nástrojov pre obsahový marketing.

Na tomto nástroji je skvelé, že existujú rozšírenia pre Google Docs a CMS WordPress, takže pri kontrolovaní a dolaďovaní textov nemusíte prechádzať do SEMrushu, ale môžete to urobiť napríklad z administrácie WordPressu.

Doména vs. doména

Táto funkcia slúži na porovnávanie vlastnej domény s konkurenčnými. Robiť niečo podobné ručne zaberie veľa času a môže pri tom, kvôli ľudskému faktoru, vzniknúť veľa chýb. Niekoľkými kliknutiami myši môžete urobiť konkurenčný prieskum až u 4 konkurentov naraz. Tiež sa ale môžete porovnať iba s jedným konkurentom.

Recenzia SEMrush domain vs domain
Porovnanie konkurenčných domén s vlastnou doménou.

Okrem vizualizovaných dát môžete získať prehľadný zoznam kľúčových slov, na ktoré sa vo vyhľadávaní spoločne zobrazujete. A to vrátane ich pozícií. Tiež môžete napríklad získať zoznam chýbajúcich slov, na ktoré sa konkurencia zobrazuje vo výsledkoch hľadania, a vy nie.

Recenzia SEMrush domain vs domain chýbajúce slová
Chýbajúce kľúčové slová, na ktoré môže konkurencia získavať ďalších potenciálnych zákazníkov.

Nástroje pre obsahový marketing

Hoci to nie je samostatný nástroj, ako boli tie predošlé, tak by som rád spomenul Content Marketing Toolkit. To je súbor nástrojov, ktorý sa bude hodiť všetkým obsahovým marketérom. Nájdete v ňom nástroj pre vyhľadávanie námetov pre obsah. Tiež nástroj pre tvorbu redakčných plánov a ďalšie šikovné funkcie akou napríklad je Measure Impact (Content Analyzer), s ktorou môžete sledovať úspešnosť jednotlivých článkov a ich zdieľanie na sociálnych sieťach.

SEMrush recenzie content marketing
Platforma pre obsahový marketing.
Recenzie SEMrush content analyzér
Počet zdieľaní jedného z úspešných článkov WebhostingCentra na Facebooku.

Cenové balíčky

SEMrush ponúka 3 cenové balíky – Pro, Guru a Business. Názvy jednotlivých balíkov naznačujú, že tento nástroj je určený skôr pre profesionálov. Rozdiel medzi balíkmi je najmä v počte projektov, ktoré môžete pod jedným účtom spravovať, ale tiež napríklad v množstve sledovaných pozícií kľúčových slov alebo počet preskúmaných stránok za mesiac nástrojom Site Audit.

Recenzia SEMrush ceny
Cenník balíkov nástroja SEMrush.

SEMrush ponúka ešte jeden balíček – Enterprise, ktorý si môžete nastaviť na mieru pre vlastnú potrebu. Cena takého balíčka potom bude veľmi odlišná a závislá na konkrétnom nastavení služieb.

Recenzia SEMrush porovnanie balíčkov
Porovnanie cenových balíčkov SEMrush.

Marketingové agentúry si musia dobre spočítať, koľko špecialistov bude mať prístup do nástroja v jeden čas, pretože v tomto je politika SEMrushu celkom prísna. Pri všetkých balíkoch môže nástroj využívať iba jeden používateľ. Ak budete potrebovať nástroj používať vo viacerých ľuďoch a v jeden čas, tak si musíte za ďalších používateľov priplatiť.

SEMrush recenzia porovnanie balíkov
Porovnanie cenových balíkov vzhľadom na počet užívateľov.

Audit on-page SEO v SEMrush

Jedným z nástrojov SEMrush, ktorý sa vám bude určite páčiť, je nástroj On Page SEO Checker. Ten vám pomôže skontrolovať SEO prvky na stránke, ktoré môžu ovplyvniť ich hodnotenie vyhľadávačom Google.

Recenzia SEMrush audit on-page SEO
Prehľad stavu on-page SEO WebhostingCentra.

Samotný SEO audit vám nezaberie viac ako niekoľko kliknutí myšou. Nemusíte kontrolovať zdrojový kód stránky, ani sémantiku obsahu. To za vás urobí SEMrush a okrem toho vám ponúkne nápady, ktoré vám pomôžu so získavaním ďalšej návštevnosti z vyhľadávania.

Recenzie SEMrush audit on-page SEO nápady I.
Zoznam stránok, pre ktoré má SEMrush niekoľko nápadov na vylepšenia.

Po rozkliknutí tlačidla s počtom nápadov sa dostanete na zoznam nápadov s vysvetlením, prečo sa im venovať a čo vám to môže priniesť.

Recenzia SEMrush audit on-page SEO nápady II.
Zoznam SEO nápadov pre konkrétnu stránku webu.

Klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Jednoduchá analýza vlastného i konkurenčného projektu.- Pre český trh chýbajú dáta z vyhľadávača Seznam.cz.
+ Komplexné marketingové nástroje v jednej platforme.- Nástroj nie je v slovenčine ani češtine.
+ Nástroj je prehľadný a logicky usporiadaný.
+ S nástrojmi je možné získať za krátku dobu veľké množstvo užitočných dát.

Hodnotenie a záver

SEMrush je robustný a výkonný SEO, ale aj marketingový nástroj, ktorý vám pomôže zraziť konkurenciu na kolená. Jeho výhodou je určite možnosť globálneho využitia, pretože z neho môžete dostať dáta takmer pre každý kút sveta.

Nebudem tu tvrdiť, že tento nástroj nájde využitie všade. Na to je až príliš komplexný. A to je to, čo na ňom oceňujem. Páči sa mi jeho prepojenie naprieč marketingovými odbormi ako je SEO, obsahový marketing, PPC alebo sociálne siete.

Všetky tieto kanály by mali byť kontinuálne riadené, aby zapadali do celkového marketingového mixu. Jedine tak sa, podľa mňa, dajú dosiahnuť lepšie výsledky.

Nehľadajte v SEMrush teda iba SEO nástroj, ale obrovskú marketingovú výhodu, ktorú môžete mať pred vlastnou konkurenciou.

[RECENZIA] #SEMrush – veľká marketingová výhoda pred konkurenciou #SEO

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.