Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
Recenzia: Ovládnite e-mailový marketing so SmartEmailingom
Obsah
Existuje nejaký spôsob, ako by sa dal ušetriť v e-mailingu čas a dala automatizovať rutinná práca? Určite áno. A nemusíte pritom chodiť ďaleko za naše hranice pre cudzie nástroje. Jeden taký nástroj, SmartEmailing, pochádza od našich susedov. Dnes si ho predstavíme a pokúsime sa odpovedať na otázku: Dokáže vám SmartEmailing uľahčiť prácu?
Čo je SmartEmailing?
SmartEmailing je český nástroj pre e-mailový marketing a vysoko efektívnu automatizáciu, ale aj pre rozosielanie SMS. S jeho pomocou budete ľahko vytvárať, rozosielať a doručovať newslettre, transakčné e-maily, akčné ponuky alebo iné, nielen marketingové oznámenia. A ponúka aj mnoho ďalších možností automatizácie, retenčných kampaní a iného pre zvyšovanie obratov a efektívnej komunikácie so zákazníkmi.
Tento e-mailový nástroj vám umožní efektívnejšie komunikovať so zákazníkmi. Efektívna komunikácia spočíva najmä v personalizácii a segmentácii zákazníkov. V správach môžete nastavovať rôzne oslovenia a lepšie tak zacieliť ponuku, ktorá potom pôsobí dojmom, že je šitá na mieru konkrétnej osobe. Vďaka segmentovaniu kontaktov si môžete rozdeliť zákazníkov napríklad podľa ich správania. Tým môžete každej skupine kontaktov poslať odlišnú ponuku.
Nástroj SmartEmailing obsahuje pravdepodobne všetko, čo sa dá od profesionálneho nástroja očakávať. U e-mailových kampaní môžete vytvárať A/B testy, ale aj nastavovať autorespondéry a triggre, ktoré vám pomôžu s automatizáciou e-mailingu na základe nastavených pravidiel.
So zberom kontaktov vám pomôžu v nástroji predpripravené webové formuláre a dotazníky. V tých stačí len zmeniť texty a behom pár minút môžete začať zbierať kontakty na vlastných webových stránkach.
Aby e-mailová komunikácia pôsobila profesionálne, je v nástroji pripravených mnoho vzorových šablón e-mailov pre rôzne udalosti. Šablóny sú plne responzívne, aby sa dokázali zobraziť na všetkých chytrých zariadeniach.
Ak sa neuspokojíte so vzorovými šablónami, máte so SmartEmailingom možnosť zostaviť si vlastnú šablónu e-mailu pomocou užívateľsky prívetivého editora, s ktorým zvládne postaviť e-mail profesionál aj začiatočník. Skúsení marketéri si môžu vytvoriť vlastný e-mail pomocou HTML kódu.
Pre koho je SmartEmailing určený?
SmartEmaling nájde využitie všade, kde sa pracuje s e-mailingovým marketingom, ale tiež kde je potrebné rozosielať veľké množstvo akýchkoľvek správ. Nie je teda obmedzený iba na marketingové aktivity.
So SmartEmailingom nezáleží na veľkosti podnikania, ale skôr na veľkosti databázy kontaktov. Medzi zákazníkov nástroja patria veľké korporácie, stredné aj malé firmy, e-shopy a podnikatelia, ktorí potrebujú rozosielať e-maily alebo SMS správy väčšiemu počtu kontaktov.
Vlastne ani nezáleží na tom, či ste skúsený marketingový špecialista alebo začiatočník. Služba sa snaží vzdelávať a pomáhať svojim klientom, ako je to len možné. A to prostredníctvom blogových príspevkov, návodov a tiež webinárov. Čoskoro z vás preto môže byť e-mailingový profesionál.
SmartEmailing je robustný nástroj a tiež spôsob, ako začať s e-mailovým marketingom a vytváraním efektívnych kampaní, ktoré vám zvýšia predaje a návratnosť e-mailingového marketingu.
Kto stojí za SmartEmailing?
SmartEmailing je e-mailový nástroj, ktorý vznikol niekedy na prelome roku 2009 a 2010. V tej dobe bol e-mailový marketing v Českej republike ešte v plienkach. A možno práve tento nástroj bol jedným z priekopníkov e-mailingu u nás.
V súčasnej dobe patrí SmartEmailing pod spoločnosť SmartSelling v čele ktorej stojí Kateřina Fišerová. Táto spoločnosť prevádzkuje ďalšie úspešné nástroje ako napríklad FAPI alebo Mioweb.
Nástroj SmartEmailing používa vyše 13 000 firiem a podnikateľov. Tí s jeho pomocou rozošlú v priemere 12 000 000 e-mailov za mesiac, vďaka ktorým môžu zostať v spojení so svojimi zákazníkmi a prehlbovať tak svoje vzťahy.
Hlavné vlastnosti a funkcie nástroja
Na čo si spoločnosť SmartSelling u svojich nástrojov potrpí, tak to je rozhodne užívateľská prívetivosť. Tá je aj u tohto nástroja na vysokej úrovni. Vďaka intuitívnosti a prehľadnosti administračného rozhrania sa dokážete rýchlo zorientovať a nájsť správnu funkciu, s ktorou potrebujete pracovať.
Pre nováčikov je určite dobré, že je SmartEmailing v slovenčine, ale môžete si ho prepnúť do češtiny alebo angličtiny, takže je možné ho používať aj v medzinárodných spoločnostiach.
Okrem dobrej UX administrácie (užívateľskej prívetivosti) a multijazykovej administrácie čakáme od e-mailingového nástroja hlavne mnoho užitočných funkcií. A tie SmartEmailing skutočne má.
Za zmienku určite tiež stojí možnosť personalizácie, s ktorou už nebudete musieť oslovovať všetkých ľudí rovnako. Okrem personalizovaného oslovenia môžete jednotlivým kontaktom posielať individuálne texty.
A nakoniec nesmú chýbať štatistiky a merania. V tých môžete tvoriť automatizované reporty a tiež sledovať štatistiky kampaní v prehľadnom administračnom rozhraní.
Ďalšie vlastnosti a funkcie si rozoberieme podrobnejšie.
Automatizované kampane
Automatizované kampane za vás budú samy odosielať e-maily. Napríklad návštevník urobí nejakú akciu akou je vyplnenie formulára pre odber noviniek. V tomto prípade sa e-mailová adresa zapíše do zoznamu kontaktov a odošle sa na ňu e-mail. Automatizované kampane umožňujú tiež sofistikovanejšie možnosti nastavenia. E-maily môžete posielať v určitých časových intervaloch a s časovým oneskorením alebo naplánovať ich odoslanie napríklad v deň narodenín kontaktu.
Webové formuláre
Webový formulár je vlastne to najdôležitejšie miesto v e-mailingu, pretože sa cezeň väčšinou zbierajú kontakty, s ktorými sa v kampaniach pracuje. Predtým znamenalo vytvorenie formulára dlhé debaty s programátorom. To s týmto nástrojom odpadá. V administrácii s intuitívnym editorom vytvoríte vlastný webový formulár, ktorý vložíte do svojho webu ako HTML alebo JavaScript kód.
Segmentácia kontaktov
Segmentácia kontaktov je spôsob, ako vytvárať múdrejšie e-mailové kampane, ktoré sa už nebudú strácať v košoch e-mailových schránok. Väčšina slovenských e-shopov robí chybu práve v zlej segmentácii zákazníkov. Segmentácia vám umožní rozdeľovať kontakty napríklad na mužov a ženy, podľa toho, čo nakúpili, podľa veku, podľa mesta alebo napríklad podľa veľkosti oblečenia. Vďaka tomu môžete posielať cielenejšie ponuky, ktoré si zákazníci radi otvoria a prečítajú.
A/B testovanie
Obchodná komunikácia je hlavne o meraní a zvyšovaní výkonu. V SmartEmailingu môžete vytvárať A/B testy, ktorými zmeriate úspešnosť dvoch a viacerých kampaní podobného razenia. Po otestovaní vzorkového publika potom rozošlete najúspešnejšiu kampaň ostatným kontaktom z databázy.
Cenník SmartEmailingu
Cenová politika SmartEmailingu je jednoduchá. Platí sa za veľkosť databázy kontaktov, takže si z cenovej ponuky môžu svoj cenový plán vybrať podnikatelia a firmy s menšou databázou kontaktov. Pre všetky cenové balíky sú sprístupnené všetky funkcie nástroja.
Cenu za svoj e-mailing zistíte veľmi rýchlo. Tiahlom jazdíte po stupnici a vyberiete si cenový balík, ktorý sa vám najviac hodí. Ak zaplatíte za používanie nástroja ročnou platbou, tak máte šancu získať veľmi štedré cenové zvýhodnenie. To sa pohybuje v závislosti na cenovom balíčku od niekoľkých stoviek až po niekoľko tisícok českých korún.
E-mailové šablóny
Šablóny sú jednou z najdôležitejších vecí z celého e-mailingu. Pekný dizajn šablóny dokáže zaujať a vlastne aj ovplyvniť to, či si e-mail niekto prečíta alebo ho pretiahne do koša. Samozrejme je to napísané s nadsádzkou. V SmartEmailingu nájdete 13 pekných šablón, ktoré stačí len poupraviť a môžete ich začať rozosielať.
Šablóny sú pekne rozdelené podľa príležitosti alebo odboru použitia. Na tom však veľmi nezáleží, pretože ich môžete s vizuálnym editorom šablón rýchlo zmeniť na akúkoľvek tému a odbor.
Prečo vlastne používať e-mailové šablóny? Je to akýsi prvok atraktivity, ktorý má za úlohu upútať príjemcovu pozornosť, aby e-mail neskončil v koši. Tiež je to spôsob, ako dostať strohý transakčný e-mail do firemných farieb a držať sa takzvanej corporate identity (jednotného farebného štýlu).
Vlastné e-mailové šablóny v SmartEmailingu
Nástroj SmartEmailing má vlastný WYSIWYG editor (What You See Is What You Get) e-mailových šablón. S ním si dokážete pomocou pripravených obsahových prvkov (logo, texty, obrázky, videá, odkazy atď.) Zostaviť šablónu podľa vlastných predstáv.
Profesionáli si môžu zostaviť vlastnú šablónu pre e-mailovú kampaň v HTML editore.
A ak sa nechcete púšťať do tvorby šablón pre e-maily sami, tak sa vždy ponúka možnosť objednať si šablónu na mieru. To môžete urobiť priamo v administrácii cez jednoduchý formulár. Táto služba je samozrejme spoplatnená, pretože je nad rámec poskytovaných služieb.
Prepojenie SmartEmailingu s ďalšími službami a nástrojmi
Pomocou integrácie môžete prepojiť napríklad vaše CRM, web, účty na sociálnych sieťach a ďalšie stovky rôznych aplikácií alebo nástrojov priamo s vaším účtom v SmartEmailingu. V nástroji si môžete vytvoriť vlastné API kľúče (REST API v3). S ich pomocou potom medzi sebou môžu komunikovať dve rôzne aplikácie. Napríklad SmartEmailing a váš firemný CRM.
Nástroj SmartEmailing má vo svojom rozhraní pripravené napojenia na služby Zapier a Integromat. S ich pomocou sa dokážete napojiť na stovky aplikácií bez nutnosti čokoľvek programovať. Ako integrovať SmartEmailing do rôznych nástrojov sa dozviete v nápovede.
Spojiť sa môžete napríklad s:
- e-shopovými platformami – FastCentrik, PrestaShop,
- platobnými a fakturačnými systémami – FAPI, SimpleShop
- affiliate softvérom – AffilBox
- CMS a editormi stránok – WordPress, Mioweb
- chytrou e-mailovou schránkou SupportBox
Návod, ako vytvoriť e-mailovú šablónu pre kampaň
Pretože sa mi zostavovanie e-mailových šablón v SmartEmailingu naozaj páči, tak si predvedieme, ako jednoducho sa dá taký e-mail pripraviť.
Výber šablóny
Začneme tým, že si vyberieme jednu z pripravených šablón. Ja si vyberiem šablónu Základní prázdna.
Práca s editorom
Práca v editore je intuitívna záležitosť. Kamkoľvek kliknem myšou, tam sa mi ukáže nejaká možnosť pre ďalšie úpravy.
Prvok vložíte do e-mailu tým, že naň kliknete v zozname prvkov v pravej časti obrazovky a potom si vyberiete pozíciu, kam má byť pridaný. Pozície vhodné pre vloženie prvku sa zobrazia ako rámčeky s ikonou so znakom +. Viď. obrázok vyššie.
Práca s textom je podobná napríklad formátovaniu textu v textových editoroch ako je MS Word alebo OpenOffice.
Zostavenie vlastnej e-mailovej šablóny
Ja začnem zostavovať svoju šablónu tak, že najprv zmažem prvky, ktoré v e-maili nechcem. Zmažem vlastne skoro všetko, čo základná šablóna obsahovala.
Vloženie loga
Teraz začnem vkladať do e-mailu prvky, ktoré tam chcem mať. Takže začnem logom. Keď si vyberiem z ponuky logo, ktoré chcem v šablóne mať, tak sa mi zobrazia pozície, kam ho môžem vložiť. Samozrejme ho dám na úvod správy.
Keď potom kliknem na logo, ktoré sa mi do e-mailu pridalo, tak sa mi zobrazia ďalšie možnosti jeho nastavenia. Teda hlavne možnosť zmeniť pôvodný obrázok loga za vlastné.
Vloženie obsahových prvkov
WebhostingCentrum je IT magazín, takže pre moje potreby budem do e-mailu vkladať prvky pre články. Tie do šablóny pridám rovnako ako logo. Pôvodné texty len vymením za vlastné a štruktúru šablóny mám vlastne hotovú.
Úprava a nastavenie e-mailových prvkov
Jednotlivé prvky môžete ďalej nastavovať a štýlovať podľa svojich potrieb. Môžete nastavovať napríklad odsadenie, farby, fonty alebo veľkosti písma.
Náhľad a kontrola e-mailu
Nakoniec si môžete vytvorený e-mail skontrolovať, ako bude vyzerať na rôznych zariadeniach. To je celkom užitočná funkcia, ktorá vám pomôže vychytať niektoré muchy, čo vzniknú pri editovaní.
Pre dokonalú kontrolu môžete e-mail rozposlať na 10 rôznych e-mailových adries. Napríklad kolegom vo firme s rôznymi telefónmi a počítačmi. Tým sa vychytať aj tie najmenšie chyby, ktoré môžu v e-mailovej šablóne vzniknúť.
Unikátna funkcia kontroly antispamu v reálnom čase
Padanie do spamu je nepríjemný problém. Vďaka exkluzívnej spolupráci SmartEmailingu s VirusFree (najprísnejším antispamom na českom trhu) sa vás už ale nemusí týkať. Antispamovú kontrolu má SmartEmailing ako jediný teraz nasadený priamo v aplikácii. Vďaka priamej integrácii viete, ešte pred odoslaním e-mailu, ak hrozí e-mailu vyhodnotenie za spam a nedoručenie. Súčasne viete, na čo sa zamerať a upraviť. Antispam sa neustále vyvíja a učí. V SmartEmailingu máte dostupnú vždy aktuálnu verziu.
Ako teda integrácia antispamu VirusFree funguje? Nielenže vám oznámi, s akou pravdepodobnosťou ne/skončíte v spame. Ale ak takáto hrozba vyvstane, systém poradí konkrétne opatrenia, ako tzv. spam skóre zlepšiť a zvýšiť šancu na doručenie. Tento program teda dokáže váš e-mail marketing výrazne posunúť k lepšiemu a na trhu v tomto nemá konkurenciu. Používa totiž nielen svetové antispamy, ale je prispôsobený európskym jazykom (nielen angličtine).
Ako to funguje pre vás ako používateľa nie je zas tak dôležité, ale pre fajnšmekrov: Systém vyhodnocuje celý rad ukazovateľov, napr. odhaľuje tzv. znaky spamu (vďaka komponentom ako SpamAssassin, Rspamd a CRM 114), kontroluje blacklisty (IP adresy, domény…) ), stráži technickú správnosť (podpisy, platný SPF a DKIM…) atď. Všetko je však ešte ďaleko zložitejšie, pretože vždy záleží na kontexte daného e-mailu, a jeho odosielateľovi aj správaniu príjemcu.
Klady a zápory SmartEmailing
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Možnost hromadného posílání SMS | - Trošku dražší služby. |
+ Česká podpora. | - Horší práce s obrázky. |
+ Responzivní šablony e-mailů. | |
+ Možnosti A/B testování | |
+ Pokročilé statistiky. | |
+ Disponuje API. |
Hodnotenie a záver
U SmartEmailingu stojí určite za pochvalu jednoduché a veľmi intuitívne administračné rozhranie nástroja. Myslím si, že aj začiatočník v ňom nebude dlho tápať, ale dokáže rýchlo nastaviť a odoslať svoju prvú e-mailingovú kampaň. A to nepreháňam.
Hlavnú výčitku by som mal určite na cenu. Ak to porovnám s cudzou konkurenciou, tak potom je SmartEmailing celkom drahý. Ale zase to vyvažuje slovenská lokalizácia, nápoveda a podpora nástroja.
Keď už hovoríme o slovenčine, tak na SmartEmailingu je skvelé, že vie skloňovať krstné mená aj priezviská v češtine. Táto nenápadná funkcia v sebe skrýva veľkú silu pri personalizovaní e-mailov. Tie potom znejú pre náš jazyk prirodzenejšie a tým dokážu čitateľa lepšie zaujať.
No a potom sú tu aj účinné funkcie ako A/B testovanie alebo segmentácia, s ktorou môžete lepšie organizovať svoje kontakty. To vám zase pomôže s lepšou personalizáciou a tiež so zvyšovaním výkonu e-mailingu, ktorý môžete v SmartEmailingu celkom jednoducho automatizovať. To vám môže ušetriť dosť práce. Čo myslíte vy?