Recenzia: Na PR Yard si zarobíte aj rozbehnete úspešnú PR kampaň

PR Yard recenzia

Nájsť tematické weby a tvorcov obsahu môžete buď zložito na Google alebo jednoducho v online trhovisku s PR článkami. V ňom môžete tiež nadviazať spoluprácu s kvalitnými webmi alebo vplyvnými účtami na sociálnych sieťach. A ak ste tvorca obsahu, influencer alebo majiteľ webu, tak v PR Yard môžete nájsť nových klientov. Ako je to možné sa dozviete v tejto recenzii.

Čo je PR Yard?

PR Yard je internetové trhovisko pre nákup PR článkov. Je to takzvaný PPP (Pay Per Post) systém. V podstate si ho môžete predstaviť ako katalóg, v ktorom nájdete médiá akými sú tematické weby, blogy, magazíny a tiež účty na sociálnych sieťach (Facebook, Instagram, Twitter), kde je možné publikovať PR články sa spätnými odkazmi.


Naši partneri

Coolhousing

Recenzia PR Yard - čo to je?
Predstavenie pay per post systému PR Yard.

Na čo je to dobré? V službe je pohromade veľké množstvo médií, ktoré môžete začať využívať pre svoje PR kampane. Ak sa teda potrebujete zviditeľniť a chcete, aby sa o vás písalo, tak tu sa to dá celkom dobre uskutočniť.

Na druhej strane, ak viete tvoriť obsah, prekladať, máte web alebo vplyvný účet na sociálnej sieti, tak môžete svoje služby alebo mediálny priestor ponúknuť v katalógu PR Yard, získať zákazky a zarobiť si.

Pre koho je PR Yard?

PR Yard je služba, ktorá sa snaží zastrešiť všetky požiadavky, ktoré by mohol klient mať. Nebudeme si nič nahovárať. Najdôležitejším klientom je pre PR Yard inzerent. Ten tu minie peniaze a nechá tak zarobiť prevádzkovateľom služby aj jej ďalším klientom. To sú buď tvorcovia obsahu ako copywriteri alebo prekladatelia. Tiež to sú majitelia webov alebo vplyvných účtov na sociálnych sieťach.

V súčasnej dobe (koniec roka 2020) je na PR Yard viac ako 930 webových stránok a 170 instagramových účtov. Tiež je v katalógu viac ako 70 účtov na sociálnych sieťach Facebook a Twitter. Do systému sa pomaly pridávajú aj vplyvné YouTube kanály. Tých je v katalógu doteraz 11.

[RECENZIA] Na PR Yard si zarobíte aj rozbehnete úspešnú PR kampaň #paypost #pryard

Inzerenti

Inzerent nájde na jednom mieste priestor pre články a odkazy, ale tiež iné možnosti spolupráce pre posilnenie svojich PR kampaní. Výhodou je, že inzerenti nemusia na internete zložito vyhľadávať tematické weby alebo tvorcou obsahu. Všetko nájdu roztriedené na jednom mieste.

Hoci je PR Yard pay per post systém, tak vďaka vplyvným účtom na sociálnych sieťach sa tu ponúka možnosť uzatvorenia ďalších druhov spoluprác s vytváraním iných foriem obsahu než je ten textový.

PR Yard recenzia - kde je možné kúpiť PR články a odkazy
Miesta, kde je možné kúpiť články a spätné odkazy.

Ako inzerent môžete na PR Yard prísť s obyčajnou predstavou o kampani. Nemusíte mať článok ani iný obsah. V katalógu si vyhľadáte tvorcu obsahu (copywriterov), influencerov (vplyvné osoby na sociálnych sieťach), majiteľov tematických webov a tiež prekladateľov, aby ste mohli so svojimi kampaňami aj za hranice. Všetci spomenutí vám vytvoria obsah na mieru alebo publikujú už vytvorený PR článok na svojom webe alebo sociálnom účte.

Tvorcovia obsahu a prekladatelia

Kreatívni ľudia, ktorí radi píšu články na určité zadania, tvoria grafiku, natáčajú videá alebo napríklad nahovárajú podcasty. Tí všetci majú v katalógu PR Yard svoje miesto. Pomáhajú totiž inzerentom “vyšperkovať” ich PR kampane.

PR Yard recenzie - copywriteri
Ako začať ako tvorca obsahu?

Svoje miesto tu majú aj prekladatelia. PR Yard chce dobyť celý svet a chce v tom pomôcť aj svojim inzerentom.

Inzerenti sú radi, že na jednom mieste nájdu ľudí, ktorí im dokážu pomôcť.

Ako tvorca obsahu alebo prekladateľ sa zdarma zaregistrujete do katalógu PR Yard, popíšete svoje služby, nastavíte ceny za vaše služby a potom čakáte, kým si vás nejaký inzerent vyberie. Tiež môžete aktívne odpovedať na dopyty, ktoré na trhovisko pridali sami inzerenti.

PR Yard je teda miesto, ktoré vám pomôže so získavaním platených zákaziek, zaujímavých a často veľkých klientov.

Majitelia webov, blogeri a influenceri

Mať možnosť nechať zarábať vlastný web, blog alebo napríklad vplyvný účet na sociálnej sieti. To je pomerne lákavá predstava. Na PR Yard je dobré, že sa do neho zaregistrujete a pridáte svoj priestor úplne zadarmo. Môžete tak pridať všetky svoje projekty, na ktorých by mohli inzerenti chcieť publikovať nejaký PR článok alebo iný obsah.

Recenzie PR Yard - predaj priestoru
Jednoduchá monetizácia reklamného priestoru.

PR Yard vám v katalógu zobrazí dopyty po priestoroch na publikovanie PR článkov. Tým sa môžete sami ponúknuť s konkrétnou cenou.

Pri pridávaní nového reklamného priestoru (webu, blogu, účtu na sociálnej sieti) na trhovisko PR Yard starostlivo vyplňte jeho popis, priemernú mesačnú návštevnosť a tiež cenu za publikovanie článku alebo za spísanie a publikovanie článku. Čím lepšie svoj priestor popíšete, tým lepšie ho budú môcť inzerenti nájsť a objednať si ho.

Takých priestorov môžete do katalógu pridať neobmedzené množstvo.

Kto stojí za PR Yard?

Za online trhoviskom PR článkov PR Yard stojí programátor a podnikateľ Martin Jersák. Ten má za sebou rad úspešných projektov. Okrem iného známy pay per post systém Placla alebo reklamné trhovisko Linketica.

Placla aj Linketica sú veľmi podobného zamerania ako PR Yard. Avšak, Placla je skôr trhoviskom pre predaj článkov, zatiaľ čo PR Yard chce dobyť svet. Jeho systém je teda multijazyčný a vie združovať nielen majiteľov webov, ale aj tvorcov obsahu a influencerov. Práve poslednú zmienenú skupinu je často problematické napriamo kontaktovať, takže je dobré, že tu máme systém, cez ktorý je jednoduchšie tieto mediálne vplyvné osoby kontaktovať.

Prečo používať PR Yard?

Platené PR články a spolupráca s influencermi sú pre firmy alebo značky ďalším marketingovým kanálom, vďaka ktorému sa môžu dostať bližšie k svojim zákazníkom. Na každé publikum alebo na každý produkt môžu fungovať lepšie rôzne druhy propagácie.

Inzerenti väčšinou siahnu kvôli zviditeľneniu po reklamách na sociálnych sieťach a po PPC reklamách. Často tak ich investície do propagácie tiež končia. To je ale chyba.

Pay per post je o budovaní značky a jej povedomia prostredníctvom obsahu. S kúpeným článkom získate nielen spätný odkaz, ale aj obsah, ktorý môžete jednoducho zdieľať na sociálne siete. Oboje by vám malo priviesť priamu návštevnosť na web alebo do e-shopu.

U tvorcov obsahu, majiteľov webov a influencerov je zmysel používania PR Yard jasný. Je to uživenie ich projektov, získanie zákaziek a zarobenie peňazí.

Ako PR Yard funguje?

Vlastne veľmi jednoducho. Do služby sa zaregistrujete ako inzerent alebo ako publisher, influencer, textár. Vyberiete menu, v akej budete fakturovať a platiť. Nakoniec odsúhlasíte obchodné podmienky a ste registrovaný.

Recenzia PR Yard - registrácia
Registrácia do PR Yard.

Inzerenti musia jako prvú vec urobiť to, že do si do PR Yard nabijú kredit. Bez toho nemôžu objednávať z katalógu. Po dobití kreditu sa im zobrazia celé URL adresy, ktoré si môžu napríklad stiahnuť do nejakého SEO nástroja pre ich starostlivejšiu analýzu.

Recenzie PR Yard - katalóg webov
Katalog webov, kde je možné publikovať PR články. Zdroj: PR Yard

Publisher, influencer musí do katalogu pridať svoj priestor. O tom by mal napísať čo nejviac informácií, ktoré sú pre inzerentov podstatné. Pri pridaní musíte vyplniť URL priestoru, názov, popis, priemernú mesačnú návštevnosť a tiež cenu, za ktorú je možné publikovať PR článok.

Textári a prekladatelia musia dobre vyplniť popis svojich služieb a tiež ich cenu alebo napríklad to, v akom jazyku píšu.

Publisheri, influenceri, textári a prekladatelia prijímajú jednotlivé dopyty po ich službách a zbierajú kredit, ktorý si môžu nechať jednoducho vyplatiť na bankový účet.

Klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Tematické reklamné priestory na jednom mieste spoločne s tvorcami obsahu.- V systéme nie je veľké množstvo dopytov.
+ Publisher, influencer, textár sa môže pridať do katalógu zdarma.
+ Možnosť osloviť vplyvných influencerov.
+ Jednoduché získavanie kvalitných spätných odkazov.
+ Ľahké nadviazanie spolupráce.

Hodnotenie a záver

PR Yard rozhodne nie je revolučnou službou v oblasti pay per post systémov. Je skôr ich ďalšom vyšším levelom. Pravdepodobne hlavne pre to, že do svojho katalógu zapája influencerov, ktorí dokážu svojimi účtami na sociálnych sieťach ovplyvňovať veľkú masu ľudí.

Podľa hlavnej strany webu PR Yardu si je možné odvodiť, že systém už používajú veľkí inzerenti, ktorí majú na svojej PR kampane vyššie rozpočty. To je rozhodne dobrá správa. Ako textár alebo prekladateľ však v systéme nehľadajte spočiatku veľké množstvo dopytov. Trebárs v túto chvíľu, kedy článok píšem, tam nie je ani jeden dopyt. To ale neznamená, že by ste mali na systém zanevrieť. To práve naopak. Pridajte si tam svoj profil. Je to zadarmo, takže môžete jedine zarobiť.

To publisheri a inzerenti to už majú v tomto trhovisku PR článkov ružovejšie. Je tu dostatok reklamného priestoru, kde možno propagovať svoje PR kampane a sú tu aj dopyty po umiestnení PR článkov. Len ich využiť.

Máte skúsenosti s týmto pay per post systémom? Napíšte nám ich do komentárov.

[RECENZE] Na PR Yard si vyděláte i rozjedete úspěšnou PR kampaň #paypost #pryard

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.