Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
Marketing Miner: Poradí si bez neho SEO konzultant? (Recenzia)
Obsah
Aby ste v dnešnom vysoko konkurenčnom online prostredí mali šancu uspieť, nestačí mať len kvalitný a originálny obsah, pretože ten na webové stránky vkladá množstvo ďalších používateľov. Dnes sa na svoj web musíte pozerať komplexne z viacerých stránok a neustále ho porovnávať s konkurenciou. K tomu slúži množstvo SEO nástrojov, ktoré majú pridaných viacero funkcií. Medzi ne sa radí aj nástroj Marketing Miner. Na to, čo všetko tento nástroj dokáže, sa môžete pozrieť v nasledujúcich riadkoch.
Čo je Marketing Miner?
Hoci sme vyššie označili Marketing Miner (ďalej len MM) ako SEO nástroj, nie je to tak úplne pravda. Ide skôr o nástroj, ktorý dokáže veľmi efektívne extrahovať dáta zo súčasného online prostredia. Tieto dáta je potom možné používať na rôzne potreby a marketingové odbory. MM disponuje viac ako 40 minermi, z ktorých má každý svoju funkciu (napr. kontrola existencie a funkčnosti spätného odkazu).
Všeobecne je možné povedať, že MM je marketingový nástroj, ktorý pre vás získava užitočné dáta z oblasti kľúčových slov, URL adries, domén a produktov. To vám pomôže odhaliť slabé miesta vášho projektu, ale aj príležitosti, na ktorých je potrebné v krátkom čase zapracovať. Okrem toho môžete s MM vyhodnocovať pokroky v oblasti organického vyhľadávania a sledovať vašu konkurenciu, ktorú pomocou nástrojov MM odhalíte rýchlejšie a efektívnejšie.
Kto je cieľovou skupinou pre Marketing Miner?
MM je skvelým nástrojom, ktorý hojne využívajú SEO konzultanti, ktorí si chcú ušetriť veľa práce a hlavne času, pretože toho je vždy nedostatok. Táto cieľová skupina využíva predovšetkým KW minery, ktoré sú pre oblasť práce s obsahom tým najdôležitejším.
Vďaka monitoringu zmienok o brande a ďalších strážených výrazoch získavajú prehľad nielen špecialisti digitálneho marketingu, ale aj offline špecialisti, ktorí sa zameriavajú na služby zákazníkom a tlačené propagačné materiály.
Copywriteri ocenia hlavne miner pre našepkávačov, ktorý im navrhne vhodné kľúčové slová a témy ďalšieho obsahu. Tým potom narážame samozrejme aj na content špecialistu.
Produkťákov určite potešia product minery, ktoré analyzujú produkty, ktoré nemáte zalistované na porovnávačoch. Ako je vidieť MM prináša širokú oblasť využitia.
Kto stojí za Marketing Minerom?
MM je nástroj na získavanie dát z online prostredia. Ide o český nástroj, za ktorým stojí Filip Podstavec. Pôvodne mal MM podobu jednoduchej API sady, ktorú jej tvorca poskytoval kolegom v oblasti marketingu zadarmo. Tá sa postupne medzi špecialistami začala šíriť natoľko, že to viedlo k preťaženiu serverov. Práve toto rozšírenie viedlo k vzniku prvej verzie tohto nástroja v roku 2015. Prvá verzia MM bola distribuovaná zadarmo, následne bola spoplatnená a neskôr vyšla súčasná verzia 2.0, ktorá už pracuje v cloudovom prostredí.
Od roku 2015 sa firma rozrástla a expandovala aj na zahraničný trh, a to s verziou v angličtine. Aj tam sa dočkala veľkého ohlasu, ktorý ale nie je porovnateľný s úspechom na českom trhu.
Hlavné funkcie nástroja
MM je tvorený viac ako 50 rôznymi nástrojmi. Má tak široké portfólio funkcií. Už len tento počet potvrdzuje, že ide jednoznačne o veľmi komplexný nástroj. S integrovanými nástrojmi môžete merať kľúčové slová, monitorovať PPC, sledovať pozíciu konkurencie, kontrolovať vaše spätné odkazy, monitorovať zmienku o brande či webe a mnoho ďalšieho.
Za základné nástroje MM sú považované 4 hlavné minery, a to Keyword miner, Domain miner, URL miner a Product miner. Je tu aj množstvo pokročilých funkcií ako kontrola plagiátorstva alebo hľadanie podobných webov.
Keyword miner
Miner na kľúčové slová je skvelým nástrojom najmä pre oblasť SEO. Kľúčové slová totižto dokážete nielen vyhľadať, ale aj detailne zanalyzovať. O tom, že je slovo v online marketingu veľmi silnou zbraňou, ste sa už iste v rámci svojich projektov presvedčili. Je preto dôležité, aby ste tejto oblasti neustále venovali pozornosť. Práve práca s obsahom je pre množstvo webových stránok kľúčová.
Hľadanosť slov/fráz
Do tohto nástroja stačí vložiť zoznam kľúčových slov a obratom dostanete prehľadný výpis ich hľadanosti na Zozname aj Google. Zároveň tu na jednom mieste vidíte aj ceny za kliknutie v Sklik.cz a Google Ads.
Pozícia kľúčových slov
Samozrejme, že nechýba nástroj na zistenie toho, na akej pozícii sa nachádza váš web v hľadanosti určitých kľúčových slov či fráz. Výpis aktuálnych pozícií vašich kľúčových slov nebolo nikdy jednoduchšie zostaviť. Navyše MM prehľadáva vždy prvých 60 pozícií, čo je viac ako dostačujúce. Analýzu kľúčových slov vykonáva MM každý deň, prípadne raz za 14 dní, a počet meraných slov sa líši podľa druhu tarify. S pravidelným reportom indexovateľnosti tak ľahko zistíte, na čom je nutné v obsahu zapracovať.
Monitoring
Za veľkú výhodu tohto marketingového nástroja je považovaná práve táto funkcia, ktorá stráži zmienky o vami vopred nastavených kľúčových slovách. Vďaka tomuto monitoringu tak zistíte, kde sa hovorí napríklad o vašej značke alebo zamestnancoch. To vám dáva priestor obratne reagovať na recenzie a v diskusných fórach.
Našepkávanie
MM je veľmi šikovný aj v oblasti našepkávačov, pretože vám dokáže poradiť také kľúčové slová, ktoré by vám ani nenapadli. V MM nájdete zoznam slov v našepkávačoch vyhľadávačov, a to z Google, Bing, Youtube, Wikipédie, Zoznamu, Sbazara a Zbozi.cz.
Nástroj na správu landing pages
Pri neustálych zmenách, ktoré na vašich webových stránkach musíte vykonávať, sa môže stať, že pri jednotlivých landing pages budete mať priradené nevhodné kľúčové slová. Aby ste nestratili prehľad, môžete si toto nastavenie skontrolovať vďaka tomuto nástroju.
Podobné stránky
Aby ste zistili, kto je vaša konkurencia alebo si otvorili dvere na spoluprácu, je vhodné vyhľadať si podobné weby. MM vám na základe viacerých kľúčových slov tieto stránky vyhľadá. Pre prípadnú spoluprácu vám potom sám nájde aj kontaktnú stránku webu, aby vám ušetril, čo najviac práce.
Celková analýza SERPu
Hoci sa analýze vašej konkurencie venuje už vyššie uvedený nástroj, je tu ešte jeden, ktorý zistí, kto sú vaši najväčší konkurenti v jednotlivých témach. V ich súpise vám potom predloží aj základné informácie o daných weboch, ako sú ich URL adresy, titulky, meta popisy a pod.
Domain miner
Doménové minery vám dodajú kontaktné informácie k doménam, IP adresy, XML feedy konkurenčných webov, ale aj návštevnosť týchto webových stránok podľa Alexa ranku. Okrem toho taktiež zistíte, či sa celá site mapa stránok zobrazuje korektne.
Nástroje doménových minerov sú skvelou pomôckou nielen pre markeťákov a SEO konzultantov, ale aj pre webdesign, linkbuilding.
URL miner
URL minery kontrolujú jednotlivé URL adresy, ktoré do tohto minera zadáte. Samozrejme, že nemusíte vypisovať celý zoznam ručne. Súbory môžete načítať ako z RSS, tak aj zo sitemapy a zo súborov vo formáte TXT, ODS, XML a mnohých ďalších. URL minery kontrolujú statusy stránok, rýchlosť načítania, responsive a pod. Ich ovládanie je navyše veľmi jednoduché.
Status code
Miner Status code kontroluje, či na webe nemáte neexistujúce stránky typu 404, alebo úplne nefunkčné stránky, ktoré vás pri indexácii poškodzujú.
Rýchlosť načítania stránok a responzivita
Rýchlosť načítania stránok a použiteľnosť pre mobilné zariadenia patria medzi základné ukazovatele, ktoré určujú postavenie vašich stránok vo výsledkoch vyhľadávania. Vďaka tomuto mineru môžete preveriť svoje weby, zistiť, či je všetko optimálne a zapracovať na prípadných nedostatkoch.
Fulltext Index Checker
Ďalším šikovným nástrojom je určite miner, ktorý zisťuje, ktoré vyhľadávače stránky indexujú a ktoré nie. Opäť dostanete veľmi šikovnú tabuľku s výsledkami vyhľadávania ako na Zozname, tak aj v Google.
URL indexability
Následne sa dostávame k mineru, ktorý dopĺňa práve vyššie spomínaný Fulltext Index Checker, pretože zisťuje, či sú vôbec vaše stránky indexovateľné. Teda, či nemajú zakázanú indexáciu, prípadne či sú kanonizované. Tento miner je vhodné použiť spolu s vyššie uvedeným Fulltext Index Checkerom, aby ste dostali ucelené výsledky.
Plagiarism Checker
Tento miner pre vás stráži, či niekto nevykráda váš web a tým vám neodvádza vašu zaslúženú návštevnosť. Hoci český zákon na tieto situácie pamätá, málokto si to stráži, a ešte menej ľudí dokáže tieto situácie vyriešiť. Vďaka tomuto mineru máte v ruke poklady, na základe ktorých môžete požiadať prevádzkovateľa stránky o stiahnutie týchto informácií, prípadne pristúpiť k predžalobnej výzve a pod.
Naopak, tento nástroj dokáže mnohých upokojiť, pretože zistí, že sa napríklad pri niektorých weboch mýlili.
Broken Link Checker
Každý by si mal strážiť, či všetky odchádzajúce odkazy umiestnené na webe majú funkčné cieľové stránky. Tento miner za vás zistí, ktoré linky sú už nefunkčné a vy ich tak môžete jednoducho opraviť.
Sociálne signály
Ďalším veľmi praktickým minerom je ten na sociálne siete. Jeho úlohou je spolupracovať s vašimi sociálnymi sieťami. Dodá vám prehľad o najviac zdieľaných príspevkoch vrátane analýzy dôvodov ich zdieľania.
Analýza obsahu webu
Vďaka tomuto nástroju jednoducho a prehľadne zistíte, ako máte nastavenú sémantiku pri určitých weboch. Ľahko tak odhalíte prípadné problémy a môžete ich ihneď opraviť.
Product minery
Minery, ktoré sa venujú produktom, ocenia najmä prevádzkovatelia e-shopov. Vďaka nim ľahko zistia, ktoré produkty sú najpredávanejšie alebo aké produkty nemajú zalistované na Heureke či Zboží.cz.
MM akadémia
Prvotné nastavenie MM sa môže zdať trochu zložité. Netreba sa však ničoho báť. S orientáciou v nástroji a jeho nastavením vám určite pomôžu videá a návody, ktoré MM obsahuje. Okrem toho sa taktiež pravidelne organizujú workshopy, kde sa môžete naučiť ovládať všetky funkcie tohto bohatého nástroja.
Ušetrí vám veľa času
Nie ste to len vy. Aj ďalší ľudia chcú výsledky čo najrýchlejšie a irituje ich čakanie na zhotovenie reportu. Samozrejme, MM to tiež chvíľu trvá, ale nemusíte naň čakať v danom okne. Dokonca, prehliadač môžete úplne celý zatvoriť. Keď je report hotový, príde vám emailová notifikácia vrátane odkazu na stiahnutie vo formáte .xlsx.
Prepojiteľnosť s ďalšími nástrojmi
Samozrejmosťou MM je jeho prepojiteľnosť s Google Search Console, Google Analytics a dokonca aj so SEO nástrojom Ahrefs.
MM je skvele implementovateľný do všetkých súčasných CMS. Používateľov WordPressu určite poteší plugin, ktorý bol vydaný tento rok na jar a ktorý prácu s MM značne uľahčuje.
Cenové balíčky
MM je používateľom ponúkaný v 5 rôznych tarifách. Ide o tarifu Minee, Custom, Miner, Digger a Machine. Na každú z týchto taríf sme sa pozreli bližšie.
Minee
Základná verzia Minee je zadarmo a je vhodná najmä pre nováčikov, ktorí si chcú ovládanie nástroja vyskúšať. Tarifa Minee, ktorá je značne osekaná, ponúka nasledujúce možnosti:
- vloženie 5 otázok naraz,
- naraz môže bežať iba jeden proces,
- mesačne môžete otestovať maximálne 1 000 otázok,
- 3 otázky na prémiové minery naraz,
- 3 otázky na exkluzívne minery naraz,
- 1 pravidelný report mesačne,
- možnosť sledovať len jeden projekt,
- dáta sa spracúvajú pomalšie.
Miner
Najnižšia prémiová tarifa MM Miner vám prináša množstvo výhod oproti tarife Minee. Táto tarifa je vhodná najmä v prípadoch, keď kontrolujete prácu externej poradenskej marketingovej firmy v mnohých oblastiach alebo hľadáte spôsob, akým vaše webové stránky ďalej smerovať. Tarifa Miner vám ponúka:
- 1 000 riadkov na vstupe,
- 1 proces naraz,
- 100 000 otázok mesačne,
- 300 otázok na prémiové minery naraz,
- 100 otázok na exkluzívne minery naraz,
- 2 pravidelné reporty za mesiac,
- 1 projekt,
- prioritné spracovanie dát.
Digger
Tarifa Digger je zlatou strednou cestou, ktorá je vhodná pre externých SEO konzultantov či marketingových poradcov, ktorí pracujú na niekoľkých projektoch súčasne. Tarifa Digger ponúka oveľa vyššie limity pre otázky alebo počet projektov. V rámci tejto tarify môžete očakávať:
- 20 000 riadkov na vstupe,
- 2 procesy naraz,
- 1 000 000 otázok mesačne,
- 3 000 otázok na prémiové minery naraz,
- 1 000 otázok na exkluzívne minery naraz,
- 4 pravidelné reporty za mesiac,
- 10 projektov,
- prioritné spracovanie dát.
Machine
Najvyššia prémiová tarifa je vhodná najmä pre agentúrnych zamestnancov. Pozor však na to, že prístup nie je pre viac ľudí. Na druhej strane, limity pre otázky a celkový počet projektov sú skutočne veľmi bohaté. V rámci tarify Machine získate:
- 40 000 riadkov na vstupe,
- 3 procesy naraz,
- 10 000 000 otázok mesačne,
- 6 000 otázok na prémiové minery naraz,
- 2 000 otázok na exkluzívne minery naraz,
- 6 pravidelných reportov,
- 20 projektov,
- prioritné spracovanie.
Custom
Zvoliť si môžete aj špeciálnu tarifu Custom, ktorú si môžete nastaviť na mieru. Ide teda o tarifu na zákazku, ktorá vám umožní sledovať napríklad aj 200 projektov. Okrem počtu sledovaných projektov si pri tejto tarife volíte aj počty kreditov pre vaše otázky či analýzu obsahu URL.
Výhody a nevýhody Marketing Miner
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Bezplatne si môžete vyskúšať verziu Minee. | - Nástroj nemôže používať viac ako jedna osoba. |
+ Komplexný nástroj s množstvom minerov. | - Náročnejšie počiatočné nastavenie. |
+ Rozsiahla databáza výukových materiálov pre začiatočníkov a séria seminárov. | |
+ Možnosť nastavenia tarifu na mieru. | |
+ Monitorovanie zmienok o kľúčových slovách. | |
+ Kontrola vykrádania webu. | |
+ Rozsiahla škála jednorazových analýz. | |
+ Monitorovanie konkurencie. | |
+ Reporty na email a push notifikácie. | |
+ Veľmi dobrá odozva podpory. |
Hodnotenie a záver
Hoci je používanie Marketing Minera trochu náročnejšie, ide o veľmi komplexný nástroj, ktorý hravo nahradí niekoľko predtým používaných SEO nástrojov. Vďaka MM budete mať podrobný prehľad nielen o vašich weboch, ale aj weboch konkurencie.
Akonáhle sa s nástrojom naučíte pracovať, získate všetky dáta rýchlo a prehľadne a ušetríte veľa času. S MM by sa mal aspoň okrajovo zoznámiť každý marketingový špecialista, SEO konzultant, copywriter, ale aj affiliate partner.