Recenzia: S Leadpages môžete ľahko konvertovať návštevníka na zákazníka

LeadPages recenzia a návody

Potrebujete pre svoje marketingové kampane nástroj, ktorý bude vedieť vytvoriť landing page, pop-up okno alebo notifikačnú lištu? Čo keby vám navyše vedel predpovedať výkon vytvorenej landing page a poradiť ďalšie tipy pre zvýšenie konverzného výkonu? Poznáte Leadpages? Ak nie, tak si určite prečítajte túto recenziu.

Čo je Leadpages?

Leadpages je služba s niekoľkými nástrojmi, ktoré vám pomôžu so získavaním potenciálnych zákazníkov a s ich pretváraním na reálnych klientov prostredníctvom takzvaných landing pages (vstupných stránok). Ale nielen to. S týmto nástrojom môžete vytvoriť firemné webové stránky, pop-up okná alebo notifikačné lišty, ktoré potom jednoducho vložíte do svojho vlastného webu.


Naši partneri

UpGates.cz e-shopy

Leadpages si môžete predstaviť ako nástroj, s ktorým dokážete bez programovania vytvárať pútavé vstupné stránky (landing pages). Na tie môžete posielať potrebné odberateľa vášho e-mailového newslettera. Tento nástroj vám vytváranie vstupných stránok výrazne uľahčí. Naviac vám pomôže s testovaním a vyhodnocovaním ich úspešnosti.

Napríklad pomocou A/B testovania, kedy vytvoríte niekoľko testovacích variant konverzných prvkov a na vzorke publika vyskúšate, ktorá varianta bude úspešnejšia.

Zmyslom tejto služby je zvyšovanie obchodného potenciálu vašich online marketingových kampaní. K tomu vám poskytne množstvo nástrojov, s ktorými zvládnete jednoducho vytvárať vysoko konverzné landing pages, efektívne pop-up formuláre a nevtieravé výstražné lišty.

Pre koho je Leadpages určený?

Leadpages je služba s nástrojmi, čo vám pomôžu spojiť sa s cieľovým publikom. To budú pravdepodobne vaši potenciálni zákazníci. S tými určite radi nadväzujete nové kontakty. A ešte radšej ste, keď toto nadväzovanie kontaktov končí úspešným predajom.

Tento nástroj pomáha jednotlivcom a firmám osloviť ich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom rôznych konverzných nástrojov, ktoré dnes patria do každej modernej marketingovej stratégie.

Na Leadpages nájdu svoje miesto nielen malé firmy, ale aj podnikatelia, ktorí si nemôžu dovoliť najať na vytváranie podporných stránok marketingové agentúry.

Na svoje si tu prídu aj marketingoví freelanceri a agentúry, ktoré potrebujú jednoduchý a zároveň efektívny nástroj, s ktorým môžu pre svojich klientov vytvárať pútavé vstupné stránky alebo celé weby.

[RECENZIA] S #Leadpages môžete ľahko konvertovať návštevníka na zákazníka

O spoločnosti Leadpages

Spoločnosť Leadpages vznikla v roku 2012 v americkej Minnesote ako startup, ktorý pre svoj štart a rozvoj dostal od investorov finančnú investíciu vo výške 5 miliónov dolárov.

Cieľom bolo vytvoriť nástroj, s ktorým by bolo všetko jednoduchšie. A to nielen tvorba podporných vstupných stránok, ale aj vyhodnocovanie ich výkonnosti v reálnom čase. To užívateľom nástroja poskytne veľa cenných informácií, ktoré môžu využiť pre ďalšie plánovanie úspešných kampaní.

Že sa tento cieľ podarilo vyplniť na jednotku, ale tiež to, že je o túto službu nevídaný záujem, potvrdilo ďalšie kolo investícií. To prebehlo v roku 2015 a Leadpages vďaka nemu získalo ďalších 27 miliónov dolárov.

V súčasnej dobe používa túto platformu viac ako 40 000 firiem na celom svete.

Čo to je landing page?

V internetovom marketingu je landing page samostatnou webovou stránkou, ktorá je vytvorená priamo na marketingové účely. Je to vlastne miesto, kam vedú vaše kampane a kde “pristane” návštevník po kliknutí na odkaz v reklame alebo na inej internetovej stránke a tiež napríklad v e-maile.

Leadpages recenzia čo je landing page
Vizualizácia na prípravu úspešnej landing page.

Landing page má potom plniť nejaké ciele. Nemusí to byť len konverzia návštevníka v zákazníka. Stránky sa tvoria aj pre získavanie kontaktov.

Dôležité je, aby na každej “pristávacej stránke” bola výzva na akciu v podobe CTA prvku (click to action). Nemal by tam teda chýbať formulár, odkaz alebo tlačidlo vyzývajúce návštevníka k nejakej akcii.

Hlavné vlastnosti a funkcie služby

Predtým bolo vytváranie podporných webových stránok alebo landing pages zložité. Potrebovali ste k tomu minimálne webdizajnéra, ale pre vyhodnocovanie a nastavovanie analytických nástrojov ste potrebovali aj ďalších špecialistov. S tým samozrejme vzrastal rozpočet na marketingové kampane.

Leadpages recenzie hlavné vlastnosti služby
WYSIWYG editor pre tvorbu landing page alebo pop-up okien.

Leadpages prišlo s malou revolúciou. Bol to WYSIWYG editor (What You See Is What You Get) pre tvorbu webov a vstupných stránok. S ním dokáže konverzné stránky vytvoriť aj človek bez znalosti programovania. Vytváranie landing pages, ale aj pop-up okien s formulármi alebo notifikačných líšt, ktoré môžete vložiť na vlastný web, nikdy nebolo jednoduchšie.

Nástroj vám pomôže s vyhodnocovaním úspešnosti vytvorených stránok a prvkov. K tomu slúži funkcia A/B testovanie. V tomto testovaní ide o to, že vytvoríte napríklad dve odlišné landing pages pre jednu kampaň. Tieto stránky sa zobrazujú “na preskáčku” vzorkovému publiku. Tým sa vlastne testuje, na ktorú zo stránok reagujú užívatelia lepšie. Stránku s lepšími výsledkami môžete nakoniec použiť ako finálnu verziu pre ostrú kampaň.

Websites

Websites od Leadpages je vlastne jednoduchý drag&drop editor (chyť a pusti) webových stránok, s ktorým môžete vytvoriť plnohodnotnú webovú stránku alebo firemnú prezentáciu. To dokáže s týmto nástrojom zrejme každý užívateľ, pretože sa tu stránky tvoria pomocou predpripravených prvkov. Tie sa do stránky vkladajú pretiahnutím z hlavnej ponuky editora.

Recenzia Leadpages websites
Leadpages Websites editor webových stránok.

V editore si vytvoríte web na jednej z predpripravených šablón vzhľadu. V šablóne už len upravíte texty, fotografie, farby a pridáte ďalšie prvky, ktoré na stránkach potrebujete. Bez cudzej pomoci a bez nutnosti učiť sa programovať.

Landing pages

Rovnakým spôsobom, ako sa tvoria webové stránky na Leadpages, sa tvoria aj landing pages. Nástroj vám položí niekoľko otázok na základe ktorých vám pripraví šablóny vhodné priamo pre vaše účely. Tieto šablóny potom môžete ďalej upravovať, aby boli vyladené pre vašu marketingovú kampaň.

Recenzie Leadpages landingpages
Jednoduchý editor pre tvorbu landing pages.

Pre niektorých šablóny môžete používať nástroj Leadmeter. To je nástroj, ktorý vám pomôže s úpravou a zefektívnením landing page. Leadmeter vám bude pri upravovaní landing page zobrazovať tipy, ktoré sú založené na dátach získaných z desiatok tisícov stránok.

Leadpages recenzia lead meter
Lead Meter je nástroj pre zvyšovanie konverzného výkonu stránok.

Pri tvorbe landing page porovnáva Leadmeter vašu stránku s ostatnými stránkami v službe Leadpages. V závislosti na tom vám zobrazuje tipy, ktorých keď sa budete držať, tak pravdepodobne zvýšite výkon stránky. Toto porovnávanie prebieha v reálnom čase, takže s každou úpravou alebo s každým novým prvkom na stránke sa vám zobrazí ďalší tip s predpoveďou výkonnosti stránky.

Pop-up formuláre

Vyskakovacie okná sú pre návštevníkov stránok zrejme najneobľúbenejším konverzným nástrojom. Avšak, je to nástroj, ktorý je pri získavaní leadov (kontaktov) stále veľmi úspešný, takže ho marketingoví špecialisti radi využívajú.

V Leadpages si v editore postavíte pop-up okno podľa vlastných predstáv. Okná sa stavajú, rovnako ako landing pages, v drag&drop editore. Takže je to naozaj jednoduché.

Leadpages recenzie pop up
Kód pre vloženie pop-up okna do stránok.

Veľa sa mi páči, že vyskakovacie okno môžete jednoducho vložiť do vlastných stránok. V editore si nastavíte napríklad, za aký čas má okno na stránkach vyskočiť. Potom už si len vygenerujete kód, ktorý vložíte do svojich stránok. O viac sa nemusíte starať a okno bude vyskakovať.

Kontextové okná môžete samozrejme prepojiť napríklad s analytickými alebo e-mailovými nástrojmi ako je SmartEmailing, MailChimp a ďalšími. Ak tieto nástroje nechcete používať, tak si môžete nechať zapisovať vyplnené údaje z formulárov do tabuľky CSV, ktorú si potom stiahnete do počítača a pracujete so získanými dátami ako chcete.

Alert bars

Notifikačné lišty, ktoré sa zobrazujú v hornej pozícii webových stránok, sú nevtieravú formou, ako návštevníka na niečo upozorniť, ale príliš ho neobťažovať a nerozptyľovať od obsahu. Alert bary idú využiť podobne ako pop-up okná, ale práve s tým rozdielom, že je to menej agresívna metóda pre vyťažovanie návštevníkov stránok.

Recenzia Leadpages alert bars
Príklad, ako by vyzerala notifikačná lišta na WebhostingCentrum.

Opt-In Texts

Toto je nástroj, ktorý vám pomôže so získavaním kontaktov prostredníctvom textových správ. Všade nie je možné používať len online nástroje. S Opt-In Texts môžete vlastne vytvárať výzvy na akciu typu: “Zašlite SMS na číslo XXX a my vám zašleme katalóg zadarmo.” Tým získate kontakt výmenou za katalóg s ponukou.

Tento nástroj sa dá využiť tiež pre verifikáciu kontaktov, kedy je pre niektorých používateľov jednoduchšie reagovať na SMS správu, než otvárať e-mailovú schránku.

Trigger Link

Predstavte si, že ste vytvorili napríklad webinár. Rozošlete svojim klientom e-mail, ktorý ich má nalákať na registráciu pre zúčastnení sa na ňom. Táto účasť však vyžaduje po užívateľovi nejakú akciu. Typicky je to vyplnenie formulára, kde potrebujete vyplniť aspoň e-mailovú adresu, na ktorú príde účastníkom notifikácia.

Nástroj Trigger Link vytvorí odkaz. Keď naň používateľ klikne vo svojej e-mailovej schránke, tak ho do webinára zaregistruje. Bez potreby toho, aby niekde vyplňoval svoju adresu. Užívateľ jednoducho len klikne na odkaz a je prihlásený k účasti na vašom webinári.

Cenové balíčky

Leadpages má v ponuke tri cenové balíčky – STANDARD, PRO a ADVANCED. Jednotlivé cenové paušály sa od seba odlišujú napríklad maximálnym množstvom vytvorených webov (Websites) a tiež dostupnosťou rôznych konverzných nástrojov.

Recenzie Leadpages ceny leadpages
Cenové balíčky Leadpages.

Najlacnejší cenový balíček Standard vám umožní vytvoriť jeden web. Ten môžete hosťovať buď na bezplatnej doméne 3. rádu od Leadpages alebo si môžete pripojiť vlastnú doménu. Tú napokon dostanete k tomuto balíčku na jeden rok zadarmo, takže prečo to nevyužiť.

S drahšími paušálmi sa zvyšuje nielen množstvo webov, ktoré môžete vytvoriť, ale aj dostupnosť ďalších nástrojov.

Ak chcete napríklad svoju stránku nechať prejsť A/B testom, tak si budete musieť zaplatiť jeden z vyšších paušálov – Pro alebo Advanced. K týmto balíkom tiež získate rýchlejšiu technickú podporu a možnosť využívať ďalšie pokročilé konverzné nástroje.

So všetkými paušálmi, aj s tým najlacnejším, môžete vytvárať neobmedzené množstvo landing pages, pop-up okien alebo notifikačných líšt (alert barov). Pre všetky tieto prvky máte dispozícii veľké množstvo šablón vzhľadov.

Šablóny: Viac ako 200 šablón nielen pre landing pages

Landing page je hlavne konverzný prvok, ktorý musí byť dokonale odladený, aby dokázal návštevníka zaujať a upútať jeho pozornosť v priebehu niekoľkých sekúnd. Na landing page musí byť všetko na prvý pohľad jasné. Písmo musí byť dobre čitateľné na všetkých zariadeniach. Rovnako je dôležité, aby sa samotná stránka dokázala zobraziť správne na mobilnom telefóne aj na počítači.

Leadpages recenzia šablóny pre landing page
Ukážky šablón pre landing pages v službe Leadpages.

Vytvoriť dokonalú šablónu pre konverzné stránky nie je vôbec jednoduché. Ideálna šablóna musí byť moderná a jej úspešnosť overená. Najlepšie na vzorke publika. Leadpages má k dispozícii dostatok dát na to, aby dokázalo vytvoriť ideálnu šablónu, ktorá bude vysoko konverzná.

Týchto šablón máte v službe k dispozícii viac ako 200. To je vysoké číslo. A teraz si predstavte, že každú zo šablón môžete ľubovoľne upravovať, meniť farby, fotografie a ďalšie prvky. Tým sa vlastne množstvo šablón ešte stupňuje. Dalo by sa povedať, že až na neobmedzený počet.

Prepojenie Leadpages s ďalšími službami a nástrojmi

Pre landing pages v Leadpages už vlastne nepotrebujete ďalšie nástroje. Všetko, čo môžete potrebovať pre vytvorenie stránok a získavanie zákazníkov, už v službe je. Ale aby ste používanie tejto služby “vyskrutkovali” na maximum, tak je dobré ju prepojiť s ďalšími nástrojmi. Pre efektívne ukladanie kontaktov a rozosielanie e-mailov určite používate niektorý z nástrojov ako ako je SmartEmailing, MailChimp alebo GetResponse.

Leadpages recenzie integrácia nástrojov
Ukážky nástrojov, ktoré môžete integrovať do svojej landing page.

Pre online platby môžete využiť napríklad SimpleShop alebo FAPI. Pre analyzovanie výkonnosti môžete svoje landing pages jednoducho prepojiť s Google Analytics alebo Google Tag Managerom a inými nástrojmi. Pre mnoho z nich existuje v priamych prepojeniach Leadpages. Ostatné môžete jednoducho integrovať pomocou integračného nástroja Zapier alebo jednoduchým pridaním kódu do vytvorenej stránky.

Návod, ako vytvoriť landing page

Po jednoduchej registrácii do Leadpages sa dostanete do administrácie. To je vlastne okno s odkazmi na konverzné nástroje. Ale môžete tu tiež spravovať nahrané obrázky alebo nastavovať firemné farby. Tie sa budú automaticky používať u novo vytvorených konverzných prvkov.

Recenzia Leadpages administrácia
Administrácia Leadpages.

Vytvorenie novej landing page

Landing page vytvoríme kliknutím na položku Landing page a potom kliknutím na tlačidlo Create New Landing Page.

Recenzie Leadpages návody ako vytvoriť landing page
Stránka pre vytvorenie novej landing page.

Na čo je landing page určená?

V ďalšom kroku si vyberiete zmysel “pristávacej” stránky. Bude slúžiť na generovanie leadov, bude to predajné stránka alebo niečo iné? Pre vybranú variantu vám nástroj vzápätí ponúkne ďalšiu voľbu, ktorá povedie k lepšiemu výberu šablóny vhodnej pre daný typ landing page. Ja si vyberiem, že bude generovať leady.

Návod na Leadpages ako vytvoriť landing page účel
Budete zbierať kontakty, predávať alebo tvoriť ďakovnú stránku?

Čo ponúkate návštevníkom?

Pri generovaní leadov musíte návštevníkom niečo ponúknuť, aby vám na seba zanechali kontakt. Ponúknete im knihu, bezplatnú konzultáciu, zľavový kupón alebo zasielanie newsletteru? Ja vyberiem newsletter.

Leadpages návod ako vytvoriť landing page ponuka
Pridaná hodnota pre zákazníkov, ktorí vám nechajú kontakt.

Výber šablóny

V ďalšej fáze už vám Leadpages ponúkne výber šablón, ktoré sú pre váš zámer vhodné.

Návody na Leadpages ako vytvoriť landing page šablóna
Výber šablóny pre zbieranie leadov.

Názov stránky

Stránku si pomenujte podľa vlastného uváženia. Môžete ju kedykoľvek premenovať.

Leadpages návod ako vytvoriť landing page názov stránky
Názov novej landing page.

Úprava pôvodnej šablóny

Editor Leadpages mi síce vygeneroval výkonnú šablónu, ktorá má skvelé hodnotenie od Leadmeter, ale ešte neobsahuje moje texty alebo logo. Takže sa teraz pustíme do úpravy defaultnej (východiskovej) šablóny našej novej landing page.

Leadpages návody ako vytvoriť landing page
Vygenerovaná šablóna.

Zmena loga

Kamkoľvek na stránke kliknete, tam sa vám ukážu možnosti ďalšieho nastavenia. Pre zmenu loga v stránke naň kliknite a vyberte ikonku obrázku. Logo potom nahrajte do editora zo svojho počítača.

Návod Leadpages ako vytvoriť landing page zmena loga
Zmena loga.

Úprava textu

Rovnako, ako sme zmenili logo, tak si zmeníme aj ďalšie prvky na stránke. Kliknete si na text a zobrazia sa ďalšie možnosti jeho nastavenia. V tomto nastavení môžete zmeniť jeho veľkosť, písmo, farbu a tak ďalej.

Návody Leadpages ako vytvoriť landing page úprava textov
Úprava textu landing page.

Pridanie ďalších prvkov do stránky

Vo vygenerovanej šablóne môžete nielen mazať jednotlivé prvky, ale tiež ich tam môžete metódou drag&drop pridávať. Na to slúži položka v ľavom menu editora s názvom Widgets.

Recenzia Leadpages návod ako vytvoriť landing page pridanie prvkov
Pridanie videa do landing page.

Jednoducho chytíte nejaký prvok ľavým tlačidlom myši a pretiahnite ho na niektorú z pozícií, ktoré vám editor zvýrazní na modro. Do stránky môžete pridávať formuláre, videá, tlačidlá, ikonky, obrázky a ďalšie prvky, ktoré urobia stránku atraktívnejšiu.

Nakoniec sa môžete dopracovať k podobnému vzhľadu landing page, ktorá bude čitateľa lákať na prihlásenie sa k odberu noviniek.

Leadpages Recenzie a návody ako vytvoriť landing page finálna stránka
Finálna landing page pre zber leadov.

Klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Intuitívne prostredie editora- Nástroj je iba v angličtine
+ Jednoduché použitie- Vyššia cena
+ Možnosť nastavovať SEO stránok
+ Leadmeter, ktorý predpovedá výkon stránky
+ Niekoľko konverzných nástrojov v jednej službe
+ Možnosť vytvoriť neobmedzene landing pages, pop-up okien, alert barov

Hodnotenie a záver

Začnem tým, čo sa mi na Leadpages nepáči. Je to hlavne skúšobná verzia. Tá je síce na 14 dní zadarmo, ale pod podmienkou, že vyplníte číslo svojej karty. Samozrejme, že vás to po celých 14 dní testovania nebude stáť ani halier. Preto moc nechápem, prečo sa tam tá karta musí vkladať.

Cena sa zdá byť vyššia. Ale na to sme si už pri biznis nástrojoch zvykli. Leadpages sú tu hlavne na to, aby vám pomohli so zvyšovaním konverzného pomeru vašich kampaní. To vám pravdepodobne zarobí ďalšie peniaze. Zvýšenie zisku sa pravdepodobne vyplatí takmer každému, takže je potrebné zvážiť, či sa vám nástroj zaplatí.

U pop-up okien a notifikačných líšt musím pochváliť jednoduchú implementáciu do vlastných stránok. V Leadpages si nastavíte vzhľad a vlastnosti konverzného nástroja a skopírovaním zdrojového kódu do stránok môžete tento prvok zobrazovať na svojom webe. Tam naozaj funguje, vyskakuje a generuje leady.

Jednoduchosť a intuitívnosť nástroja ma vážne prekvapila. Hrozne sa mi páči celý ten proces vytvárania landing page na ktorého konci sa vám vygenerujú vhodné šablóny. Plusom je potom Leadmeter, ktorý hodnotí ich pravdepodobný výkon. Hodnotenie si “necucá” z prsta, ale opiera ho o dáta získané z desiatich tisícov ďalších stránok, ktoré už v službe sú. To je super a zvyšuje to úspech marketingovej kampane.

[RECENZIA] S #Leadpages môžete ľahko konvertovať návštevníka na zákazníka

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.