Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
10 najlepších šablón pre oblasť e-commerce
Obsah
Keď sa rozhodnete obchodovať cez internet, s veľkou pravdepodobnosťou si pre tvorbu a správu vašich webových stránok vyberiete redakčný systém WordPress. Tento redakčný systém je najviac používaný na celom svete. Jednak je to jeho jednoduchosťou, ale hlavne nespočetným množstvom šablón a rozšírení, ktoré sú často distribuované zdarma. Nie vždy je však šablóna zdarma tým optimálnym riešením. Niekedy je nutné, aby ste sa poriadne pozreli po vyhovujúcej šablóne, prípadne si nechali vytvoriť webové stránky na mieru, čo býva finančne veľmi nákladné.
Vyberajte podľa účelu
Pre správny výber šablóny je vždy potrebné, aby ste si predtým premysleli, aký účel budú mať vaše webové stránky. V tomto článku sa zaoberáme šablónami vhodnými pre e-shop. Jedná sa teda o šablóny, ktoré sú na tento účel optimalizované, čo ocenia aj vyhľadávače. Na súčasnom trhu sa môžete stretnúť aj s prémiovými šablónami, ktoré umožňujú viacero rôznych použití. Teda, že je šablóna optimalizovaná pre viacero rôznych využití a až po inštalácii si môžete kedykoľvek vybrať, aké rozloženie preferujete ako používateľ.
Pozor na kompatibilitu a testovanie
Bohužiaľ, nie je výnimočná situácia, keď človek zaplatí za šablónu a potom zistí, že mu v niektorých aspektoch predsa len nevyhovuje. Môže sa tiež stať, že niektoré funkcie nie sú plne kompatibilné s WooCommerce alebo už nainštalovanými doplnkami. To potom má takmer vždy negatívny dopad na vaše potenciálne tržby. Okrem toho sa nákup ďalšej šablóny môže dosť predražiť. Okrem toho by sa situácia mohla opakovať. Dôležité teda je, aby ste si o šablóne zistili čo najviac a vrhli sa na testovanie.
Dôležité je aj to, aby ste mysleli aj na responzívnosť webu, pretože podstatná časť ľudí prechádza sieťou prostredníctvom svojich mobilných zariadení. E-shop, ktorého prevádzkovateľ tento aspekt zanedbá, môže skutočne veľa stratiť.
Aké sú v súčasnosti najlepšie šablóny pre e-commerce?
Okrem toho, že ste sa rozhodli prevádzkovať e-shop, by ste sa mali dopredu zamyslieť aj nad tým, aký segment tovaru chcete predávať. S tým by potom mala korešpondovať aj samotná šablóna. Len ťažko si asi viete predstaviť e-shop s náhradnými autodielmi postavený na šablóne pre cukrárne a kaviarne. Práve dizajn šablóny totiž patrí medzi základné prvky, ktoré určujú, či u vás zákazník nakúpi alebo váš budúci e-shop po niekoľkých kliknutiach opustí okamžite.
Flatsome
Šablóna Flatsome pre WooCommerce v súčasnosti patrí medzi najpoužívanejšie platené šablóny od vývojára UX-themes. Je skvelou voľbou pre e-shopy, či už ide o módu, elektroniku alebo kozmetiku. Za jej popularitou stojí široké portfólio možných úprav, ktoré nevyžadujú žiadneho špecialistu a zvládnete ich sami pri šálke dobrej kávy.
Na druhej strane býva šablóna Flatsome kritizovaná pre prílišnú veľkosť a aj pre skutočnosť, že príliš veľa možností nastavenia môže viesť mierne povedané k chaosu. Najlepšie je iste dať svojej predstave určitú formu pomocou editora drag and drop. Ďalšou nevýhodou môže byť problematický prechod k inej šablóne, ak urobíte určité úpravy pomocou page buildera, ktoré umožňuje iba Flatsome.
Napriek tomu je táto šablóna používaná desaťtisícami webov z oblasti e-commerce, čo plne dokazuje jej kvality. Všeobecne sa šablóna Flatsome označuje ako produkt, ktorý stojí medzi obľúbenými šablónami Enfold a Avada, o ktorých nájdete informácie nižšie.
Svojim používateľom ponúka Flatsome viac ako 300 rôznych layoutov, s ktorými ľahko nastylizujete svoj e-shop podľa svojich predstáv.
Obrovskou konkurenčnou výhodou je rýchlosť tejto šablóny. Vývojári tomuto aspektu venovali maximálnu pozornosť, pretože si uvedomujú, že každá stotina sekundy znižuje konverzie každého e-shopu.
Storefront
Medzi najobľúbenejšie voľne distribuované šablóny pre WooCommerce určite patrí aj šablóna Storefront. Táto šablóna bola totiž vytvorená priamo vývojármi WooCommerce, vďaka čomu je kompatibilná so všetkými jej rozšíreniami. Je teda zrejmé, že táto šablóna si dala za základnú úlohu pri svojom vzniku poskytnúť zákazníkovi kompletný produkt pre vytvorenie skutočne úspešného e-shopu. Navyše v prípade akékoľvek aktualizácie WooCommerce je bleskurýchlo dostupná aktualizácia aj pre túto šablónu.
Veľkou výhodou šablóny Storefront je jednoduchosť a dokonalá responzivita, vynikajúco tak funguje na všetkých mobilných zariadeniach. Aj pre začínajúcich používateľov je táto šablóna prehľadná a jednoducho nastaviteľná. Na trhu je navyše rad rozšírení, ktoré si môžete zakúpiť, narazíte však aj na praktické kúsky zdarma. Pri platených rozšíreniach si dávajte pozor, či sa naozaj oplatia. Aby vás potom zostavenie e-shopu nevyšlo na podobnú sumu, ako keby ste si ho nechali zostaviť od profesionálov na mieru.
Už v základnej verzii ponúka rad farebných verzií aj rozložení, ale aj SEO kompatibilitu, čo je veľmi dôležité. Okrem nemčiny potom ľahko zvláda všetky jazyky, čo je prekvapením. Ide teda o počin, ktorý sa vývojárom z WooCommerce skutočne podaril.
Avada
Najpredávanejšia viacúčelová šablóna Avada je skvelou voľbou pre e-shopy postavené na redakčnom systéme WordPress. Nie je divu, pretože užívatelia často nehovoria o Avade ako o šablóne, ale ako o prepracovanom komplexnom a variabilnom grafickom nástroji na tvorbu webových stránok. Navyše je Avada prehľadná a skutočne jednoduchá, takže celý web s ňou dokáže postaviť aj úplný začiatočník bez základných znalostí programovania.
Šablóna Avada prináša svojim užívateľom 38 predpripravených dizajnov stránok, ale čerpať môže aj z ďalších 240 tém, kde si môžete jednoducho zmeniť rozloženie celej stránky.
Problémom môže byť, že vďaka svojej celosvetovej obľúbenosti a bezproblémovej kompatibilitě s WordPressom môže mnoho webov vyzerať podobne ako váš, a tak strácate na originalite. To sa samozrejme dá vyriešiť, len to vyžaduje trochu času, pretože Avada je skutočne komplexný nástroj. Ak chcete túto šablónu zvládnuť a vytvoriť z nej maximum, počítajte s tým, že tomu budete musieť venovať nejaký čas a poobedie pri káve na to nebudú stačiť.
Užívatelia aj návštevníci stránok si šablónu Avada cenia aj pre jej prepracovanú responzivitu. Vďaka tomu nebudú mať návštevníci vašich stránok problém s prezeraním z žiadneho mobilného zariadenia.
Pri výstavbe stránok v šablóne Avada sa používa Fusion Builder, ktorý má intuitívne a veľmi priateľské užívateľské rozhranie. V prípade predpripravených šablón potom pracujete jednoducho pomocou drag and drop editora.
Enfold
Ďalším veľmi zaujímavým krokom v oblasti viacúčelových šablón, ktoré sú vhodné pre výstavbu e-shopov, je určite už spomenutá šablóna Enfold. Ide o platenú šablónu, ktorá patrí medzi najviac sťahované šablóny od tvorcu Kriesi.
Samozrejmosťou pri tejto prémiovej šablóne je inštalácia na jedno kliknutie. Prakticky okamžite si tak môžete vybrať z desiatok predpripravených konceptov.
Vďaka nízkemu obsahu kódu na stránkach patrí medzi veľmi rýchle šablóny, čo iste prispieva k jej obľúbenosti. Aby ste zistili, čo tu chýba, musíte veľmi dlho pátrať, ale pár výhrad sa určite nájde. Užívateľov tejto šablóny často trápi problém, že nemôžu jednoducho vložiť vlastné fonty. To totiž musíte urobiť len cez CSS. Ďalšou výhradou máme k chýbajúcim vzorovým hotovým stránkam, ktoré by vás mohli inšpirovať a začiatočníkom s nastavením pomôcť. Oproti konkurenčným šablónam by ste si mali dať tiež pozor na skutočnosť, že šablóna Enfold nepodporuje BuddyPress.
Naopak veľkou výhodou tejto šablóny je naozaj vynikajúca responzivita. Vďaka tomu ju užívatelia môžu pohodlne prezeranie webu z mobilných zariadení. Rovnako je potrebné spomenúť, že už v základe sú tlačidlá na zdieľanie na sociálnych sieťach, čo u mnohých šablón aj v súčasnosti, keď sú „socky“ ťahúňom, chýba.
Pri vlastnej tvorbe stránok iste oceníte drag and drop editor, s ktorým sú práce na webe užívateľsky prívetivé.
BeTheme
Postaviť si svoj e-shop na šablóne BeTheme je veľmi jednoduché a účelné. Šablóna je plne kompatibilná s WooCommerce a zakladá si predovšetkým na jednoduchosti, SEO kompatibilite, rýchlosti, responzivite a rozsiahlom množstve predpripravených stránok.
V súčasnej dobe ponúka BeTheme viac ako 600 predpripravených stránok a každý deň pribúdajú ďalšie. Okúzliť svojich používateľov dokáže aj vďaka nespočetnému množstvu fontov, ktoré šablóna podporuje.
Vytváranie stránok v šablóne BeTheme je intuitívne a poradí si s ním každý aj bez základných znalostí programovania. Svoje vlastné stránky si užívatelia vytvárajú za pomoci page builderov Muffin Builder, Elementor alebo Visual Composer. Najprv si užívateľ zvolí layout a následne potom jednotlivé komponenty.
Jedná sa o šablónu, ktorá bez ďalších rozšírení skvele zvláda aj prácu so sociálnymi sieťami alebo napríklad Google mapami. Veľkou výhodou pri vytváraní vlastného webu je možnosť klonovania celých stránok prípadne ich častí, aby ich bolo možné použiť ako východiskové nastavenie na ďalších stránkach. Súčasťou šablóny BeTheme je aj rozšírenie Rider. Vďaka tomuto rozšíreniu môžete hravo pridávať napríklad animácie do pozadia alebo si detailne pohrať s rozvrhnutím stránok.
Pri tom všetkom nám však chýba v BeTheme podpora zoznamu videí, ale aj podpora frontend builderu.
Hugesale
Či už chcete na svojom e-shope predávať módné oblečenie alebo autodiely, Hugesale patrí medzi vhodné riešenia. Dokonalá je predovšetkým responzivita tejto šablóny, vďaka čomu si môžete byť istí veľmi slušnou návštevnosťou a konverziami aj z mobilných zariadení.
Aj keď by ste na prvý pohľad povedali, že ide o jednoduchú šablónu, najmä pre menšie e-shopy opak je pravdou. Šablóna Hugesale je skvelou voľbou pre e-shopy rôznych veľkostí a ponúka ich tvorcom nespočetné množstvo možností, ako dizajn webu uchopiť. Samozrejmosťou je ovládanie pomocou drag and drop editora, vďaka čomu nemusíte vôbec rozumieť programovaniu.
Na druhú stranu predpripravené stránky majú naozaj vydarený dizajn, vďaka ktorému web vyzerá od prvej minúty veľmi dôveryhodne, ale aj moderne. Určite vás poteší aj možnosť 14-dňovej skúšobnej doby, pretože si môžete nezáväzne vyskúšať, či ide o to pravé orechové práve pre vás.
Šablónu Hugesale používajú predovšetkým v zahraničí aj B2B e-shopy, kde šablóna slávi mimoriadne úspechy.
MegaMart
MegaMart je viacúčelová responzívna šablóna, ktorá je plne kompatibilná s WooCommerce. V rámci tejto šablóny môžete očakávať množstvo skvelých vychytávok, či už ide o backendový editor KingComposer Page Builder s užívateľsky prívetivým ovládaním alebo viac ako 600 fontov z Google Fonts. 14 predom pripravených rozložení ocenia nielen začiatočníci.
Tým však výhody tejto obľúbenej šablóny pre výstavbu nekončia. Môžete sa tešiť na detailne prepracovanú navigáciu celým e-shopom vrátane štandardnej 5-krokovej pokladne, nechýba samozrejme ani drobečková navigácia alebo prepínanie zobrazenia produktov v mriežke alebo zozname. Vašich budúcich zákazníkov poteší Pop-up nákupný košík.
Šablóna MegaMart je kompatibilná so všetkými súčasnými prehliadačmi, má integrované tlačidlá na zdieľanie na sociálnych sieťach, nechýba ani dôležitá SEO optimalizácia alebo viacjazyčná podpora. Ani na blog tvorcovia tejto šablóny nezabudli, takže môžete zlepšovať umiestnenie vášho e-shopu vo vyhľadávačoch vďaka zaujímavým článkom s dobre nastavenými kľúčovými slovami aspoň, kým si značka nezíska meno.
Atomion
Nie veľmi známou šablónou je Atomion, ktorý vyniká hlavne tým, že je vhodná aj pre nemecky hovoriace krajiny, čo sa tak často nevidí. Hlavným dôvodom, prečo ešte nie je príliš rozšírená, nie je nízka kvalita tejto šablóny, ale pomerne nedávne vydanie novej verzie tejto šablóny.
Navyše nemčina nie je len podporovaným jazykom v šablóne, ale je dostupná aj kompletná podpora v nemeckom jazyku, čo z tejto šablóny robí skvelú voľbu pre e-shopy prevádzkované v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku.
Dizajn tejto šablóny je veľmi jednoducho štruktúrovaný, takže dáva vyniknúť predovšetkým samotným produktom. Ďalšou výhodou tejto šablóny je podpora Gutenbergu, skvele štruktúrovaný nákupný košík a nechýba ani dizajnová sekcia blogu. Na to by ste si tiež mali dávať pozor u radu šablón, pretože na poriadny e-shop jednoducho blog patrí. Predovšetkým u firiem a značiek, ktoré sa na trhu ešte len snažia presadiť.
Určite vás poteší aj integrovaný systém hodnotenia od vašich zákazníkov, ale aj tzv. wishlist, ktorý sa postupne presadzuje vo všetkých moderných e-shopoch. Zároveň ide nie len o šablónu, ale o kompletný balíček, ktorý integruje restriktívne právne základy.
Halena
Veľmi jednoducho, ale efektívne pôsobí aj šablóna Halena, ktorá necháva vyniknúť tovar vďaka svojmu minimalistickému dizajnu, ktorý je navyše veľmi moderný, a to nielen vďaka inšpirácii severským štýlom. A aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá, táto šablóna je tvorená komplexným balíkom pokročilých funkcií. Správa stránok postavených na tejto šablóne je tak veľmi jednoduchá a nákupné prostredie na zákazníka pôsobí veľmi priateľsky.
Úctyhodná je potom najmä ponuka fontov, z ktorých ponúka viac ako 2 500. Samozrejmosťou je možnosť integrácie vlastných SVG súborov. Čo sa týka úprav hlavičky webu, môžete si vybrať z 15 základných variant, ktoré si môžete ľubovoľne upravovať podľa vlastného uváženia.
V tejto šablóne nechýba ani šikovné ajaxové vyhľadávanie, a to nielen v produktoch, ale aj kategóriách, a to vrátane použitia šikovných filtrov. Čo sa týka samostatných produktov, Halena ponúka možnosť prezerania produktu v móde 360 °, v rôznych farebných variantoch, ale aj vloženie videa do detailu produktu. Vašich zákazníkov potom iste poteší aj možnosť použiť tzv. wishlist.
Merchandiser
V moderných minimalistických šablónach ešte zostaneme, pretože šablóna Merchandiser je veľmi podarená, jednoduchá a zároveň elegantná. Vďaka premyslenému dizajnu, ktorý sa zameriava čisto na produkt, nenarušia pozornosť zákazníka žiadne rušivé prvky. Treba tiež spomenúť dobre spracovaný nákupný košík, pri ktorom mnohé konkurenčné šablóny z rady WooCommerce zaostávajú.
Aj začiatočníci zvládnu vlastnú inštaláciu a nastavenie dizajnu za pár minút vďaka intuitívnemu užívateľskému rozhraniu. Pri tvorbe vlastných stránok môžete použiť ako pagebuilder obľúbený Elementor, Elementor Pro, WPBakery alebo Gutenberg.
Ďalšou výhodou, ktorú táto šablóna ponúka vďaka svojej jednoduchosti, je rýchlosť. Vďaka veľmi rýchlemu načítaniu nehrozí, že by zákazníci opúšťali stránky kvôli dlhému načítaniu produktov. Samozrejmosťou je tiež responzivita pre všetky typy zariadení.
Šablóna Merchandiser ponúka jednoduchú administráciu a prehľadnosť pre návštevníkov webu. Okrem prezentácie produktov nechýba ani blog.
Ak sa zameriame čisto na oblasti, ktoré sú kľúčové pre internetové obchody, iste vás poteší, že Merchandiser umožňuje nastavenie meny, jazyka aj merných jednotiek. Zákazníci tiež určite ocenia funkcie geolokácie, vďaka čomu je zadávanie adresy jednoduchšie.
Samozrejme, že by ste na trhu našli ešte oveľa viac zaujímavých šablón. Avšak tých 10 vyššie uvedených sú správnou voľbou pre výstavbu akéhokoľvek e-shopu. Dúfame, že ste vyššie našli dostatočnú inšpiráciu aj pre váš e-shop.