Facebook predstavil svoju službu Shops. Tá môže ohroziť Amazon aj eBay

Facebook Shops predstavenie novej e-shop platformy

Americká sociálna sieť pred niekoľkými dňami oznámila jednu zo spustených noviniek. Je ňou Facebook Shops. Tá predajcom umožní prevádzkovať vlastný e-shop nielen na sociálnej sieti Facebook, ale aj na Instagrame. A prečo by o Shops mal vlastne niekto uvažovať? Samotné 3 miliardy užívateľov, ktorí tieto sociálne siete používajú, sú veľmi pádnym dôvodom.

Predstavenie služby Facebook Shops
Ukážka Facebook Shops. Zdroj: Facebook.

Spustenie Facebook Shops oznámil v utorok zakladateľ a súčasný CEO spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg. Shops budú prítomné nielen na Facebooku, ale aj vo všetkých ďalších aplikáciách, ktoré patria pod spoločnosť Facebook.

Predajcovia môžu s jedným obchodom osloviť používateľov na Instagrame, v aplikácii WhatsApp, v Messengeri a tiež na Facebooku. Teoreticky tak môžu zasiahnuť, naprieč všetkými aplikáciami, viac než trojmiliardové publikum.

#Facebook predstavil svoju službu Shops. Tá môže ohroziť Amazon i eBay. #ecommerce #eshop #fbshops

Ako fungujú Facebook Shops?

Facebook Shops tu sú najmä pre malých predajcov a podnikateľov, ktorí predtým neboli online. Tým by práve táto služba mala umožniť vytvoriť a prevádzkovať vlastný e-shop bez ďalších nákladov na ich prevádzku. Áno, Shops sú zadarmo.

Predajcovia potom môžu so zákazníkmi komunikovať prostredníctvom komunikátorov WhatApp, Instagram Direct alebo Facebook Messenger. Do budúcnosti sa údajne chystá možnosť navštíviť elektronický obchod priamo z chatu spomínaných “kecálkov”.

Facebook Shops vo WhatsApp
Integrácia Facebook Shops do aplikácie WhatsApp. Zdroj: Facebook.

Zákazníci môžu za tovar zaplatiť priamo na sociálnych sieťach. Teda na Facebooku alebo Instagrame. V tom prípade musia použiť služby Facebook Pay alebo Instagram Checkout. Tieto služby však ešte nie sú na Slovensku a ani v Českej republike dostupné.

Uzavretie transakcie nemusí prebehnúť iba v aplikáciách Facebooku, ale jej dokončenie sa môže uskutočniť aj na webe alebo e-shope predajcu. Z toho dôvodu o Shops môžu premýšľať aj domáci predajcovia. Webovým analytikom a marketingovým stratégom potom pribudne ďalšia konverzná cesta do ich atribučných modelov.

Ako napojiť e-shop na Facebook Shops?

Obchodníci majú možnosť nahrať produkt do Shops manuálne alebo pomocou súborov XML, čo výrazne urýchli proces vkladania produktov do e-shopu na sociálnej sieti.

Produkty Facebook Shops a kolekcie napojení e-shopu
Ukážka správy kolekcie produktov vo Facebook Shops: Zdroj: video/Facebook.

Facebook tiež uzavrel partnerstvo s niekoľkými spoločnosťami, ktoré majú klientom s vytvorením e-shopu na sociálnych sieťach pomôcť. Medzi najznámejších partnerov patria prevádzkovateľ platformy Shopify, ktorú sme nedávno recenzovali a tiež spoločnosť WooCommerce, ktorá vytvorila najznámejšiu e-shopovú open source platformu pre CMS WordPress.

Prečo uvažovať o Shops?

Facebook a ďalšie služby z jeho rodiny používa vyše 3 miliardy užívateľov po celom svete. To je ohromný zástup potenciálnych zákazníkov, o ktorom sa nezdá ani obchodným gigantom ako Amazon alebo eBay.

Úplne nehrozí, že by sa vám podarilo všetkých užívateľov osloviť. Je to však obrovské množstvo užívateľov, v najrôznejších častiach sveta, na ktoré sa môžu podnikatelia zamerať. Len na Slovensku používa túto sociálnu sieť viac ako 2,5 milióna užívateľov.

Facebook Shops sú príležitosťou, ako osloviť ďalšiu časť trhu, ktorú sa vám nedarí osloviť tradičnou cestou. Pre prevádzkovateľa kamenných predajní je to príležitosť, ako dostať svoje produkty na internet a tým zvýšiť svoje doterajšie tržby.

Aké sú ďalšie plány?

Facebooku neunikol zvýšený záujem o živé videoprenosy v ich aplikáciách. Práve vzrastajúci záujem o živé video vnukol obchodným manažérom ďalšiu myšlienku. Sú to predajné nástroje Live Shopping Features, ktoré umožnia predajcom zobrazovať odkazy na produkty počas videoprenosu.

Malý krok pre podnikateľov, ale obrovský krok pre biznis Facebooku?

Spoločnosť Facebook využila, pri oznamovaní o novej funkcii Shops, všadeprítomnú koranavírusovú pandémiu. Špekuluje sa, že práve kvôli pandémii COVID-19 Facebook spustenie tejto služby urýchlil.

Mark Zuckerberg k tomu povedal: “Sledujeme veľa malých podnikov, ktoré doteraz neboli online, ako sa pripájajú na internet, ako robia z internetu primárny spôsob svojho podnikania.”

Mark Zuckerberg Facebook Shops
Zakladateľ Facebooku oznamuje novú službu Shops cez živý video prenos.

Práve táto kríza ukázala, aké zraniteľné sú podniky, ktoré doteraz nepodnikali online. Facebook sa ako prvý chopil iniciatívy a umožní im vo svojej predajnej platforme vytvoriť plnohodnotný e-shop, kde môžu predávať svoje fyzické produkty.

Zuckerberg prisľúbil, že za to firmám nebudú účtovať žiadne poplatky. “Vieme, že ak budú Facebook Shops pre firmy prínosné, tak potom vložia viac prostriedkov do reklamy. Nakoniec teda aj tak zarobíme peniaze,” povedal Mark Zuckerberg.

Faktom je, že Facebook môže svojimi Shops prilákať na internet ďalších predajcov, ktorí doteraz o internetovom predaji iba snívali. Pretože im k tomu poskytne bezplatnú predajnú platformu, tak sa dá očakávať o túto službu veľký záujem. Tým sa zvýši konkurencia väčšine súčasných internetových predajcov, ktorí tak budú musieť priložiť ďalšie peniaze pod svoj kotol marketingového mixu.

#Facebook predstavil svoju službu Shops. Tá môže ohroziť Amazon i eBay. #ecommerce #eshop #fbshops

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.