Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
Tipy ako využiť umelú inteligenciu pri tvorbe a propagácii eshopu
Obsah
ChatGPT, Jasper, Bard, Midjourney, Stable Diffusion, Leonardo, DALL·E – znejú vám tieto názvy povedome?
- ChatGPT, Jasper, Bard sú nástroje umelej inteligencie, ktoré dokážu generovať pútavé a presvedčivé texty, v kvalite textu napísaného človekom.
- Midjourney, Stable Diffusion, Leonardo, DALL·E sú nástroje umelej inteligencie na generovanie obrázkov, veľmi ľahko získate obrázky vo fotografickej kvalite na rôzne témy.
Nástrojov je dnes na trhu oveľa viac a s každou novou verziou sa kvalita výsledkov a rozsah možností zvyšuje. Vieme ich využiť pri správe menšieho eshopu?
V článku použijeme vymyslený produkt „lyofilizované cviklové chipsy“, na ktorom si ukážeme silu súčasnej umelej inteligencie.
Brainstorming o značke či predajnej stratégii
Pomocou ChatGPT, verzia GPT-4 skúsime nájsť názov značky a námety na logo. Na začiatku je dôležité definovať čím sa váš produkt odlišuje od konkurencie, cieľovú skupinu, či definovať hodnoty brandu. Pretože všetky tieto podrobnosti by mali byť pri tvorbe názvu a loga zohľadnené. Ak poskytnete v prompte pre GPT všetky známe vstupné informácie, kontext odpovede bude presnejší. Schopnosti jazykového modelu vás občas prekvapia kreativitou.
Okrem nápadov na názvy GPT poskytuje aj vysvetlenie prečo daný názov vytvoril. Môžete byť hamižnejší ako my a požiadať GPT o 15 – 20 nápadov. Nemá problém poskytnúť vám ich aj 100. Brainstorming za pár sekúnd.
Podobne pre grafikov môže byť ChatGPT zdrojom nápadov, čo by mohlo obsahovať logo.
Umelá inteligencia vás občas prinúti zamyslieť sa aj nad alternatívami, ktoré pôvodne neboli vo vašom hľadáčiku. Zameriate sa na konkrétnu skupinu zákazníkov a od nej sa odvíja všetko ostatné.
Nápad na lyofilizované cviklové chipsy nás baví rozvíjať nečakaným smerom. „RoteRausch – červený záchvat“ by boli možno predateľné aj veľkým odporcom zeleniny so sklonom ku gejmerstvu. Ako si s týmto zadaním poradí ChatGPT?
Myslím, že cítite, že konečné slovo nemá umelá inteligencia, ale človek. Môžete sa inšpirovať či skombinovať viacero návrhov. Doplnením ďalších informácií môžete texty vylepšovať, urobiť viac angažovanými, viac emotívnymi.
Návrh a popis kategórií eshopu či popis produktu
V našom chipsovom príklade sme ChatGPT zadali zoznam kategórií – chipsy roztriedené podľa veľkosti balenia, salsy a dipy a merch mikiny. Požiadali sme ho o popis kategórií na eshop.
Zverili vám popis kategórií eshopu a viete, ktoré kľúčové slová by mal popis obsahovať? Pridajte ich do promptu pre ChatGPT, aby ich v texte použil. Potrebujete z kategórií prelinkovať na produkty, články v blogu? To je práca pre vás. Je na človeku, ako podrobne a vhodne prompt zadá, aby výsledok bol uspokojivý.
ChatGPT môžete použiť aj na vylepšenie vašich vlastných textov. Ak chcete aby boli viac presvedčivé, viac na nákup vyzývajúce, viac emotívne, viac crazy – zadajte tón, akým má vaša značka komunikovať, spomeňte, kto je vaše cieľové publikum, požiadajte o používanie žargónu vášho publika…
Ak si prečítate text, vidíte, že je dôležité skontrolovať gramatiku. Jazykové modely naviac občas halucinujú. Preto je to znova na vás, na človeku, aby ste ustrážili, či vygenerované texty sú korektné a v kontexte vášho zadania.
Komunikácia so zákazníkom
Ako si predstavujete pracovnú pozíciu „správca eshopu“, často je to človek pre všetko – nahadzovanie produktov na web, komunikácia s distribútormi, komunikácia so zákazníkmi – odpovedanie na maily, online chat, naskladňovanie tovaru, spracovanie objednávok… Táto osoba je v zabehnutom eshope najdôležitejšia. Musí bravúrne zvládať nielen pozitívne naladených zákazníkov, ale aj tých negatívnych, s reklamáciami, vratkami atď.
Podobne ak máte zamestnanca na správu sociálnych sietí. Nie je to len obsahový plán a nahadzovanie príspevkov, ale aj odpovedanie na pozitívne komentáre či spacifikovanie hejtu. Zákazníci sa získavajú pozitívnym vyriešením krízových situácií.
Aj v takomto prípade vám môže pomôcť ChatGPT. Napríklad sformulovať slušne a vtipne odpovede hejterom:
Alebo preložiť odpoveď na mail pre maďarského zákazníka:
Je príliš trúfalá predstava, že ak ovládate cudzí jazyk aspoň pasívne, pomôže vám pri expanzii eshopu do zahraničia s prekladom všetkých textov na webe ChatGPT?
ChatGPT je nenahraditeľný pomocník pri spoznávaní zahraničných reálií, dokáže vám vysvetliť významy, ktoré v myšlienkach rodného jazyka nepoznáte.
Napríklad medzi najpredávanejšie produkty na Etsy v sezóne baseballu patria clipartové motívy na tričko „Baseball Mom“, so vzorom americkej vlajky a arašidov. Zaujímalo nás, prečo sú tam arašidy a ChatGPT mal hneď po ruke vysvetlenie:
Obsah na blog, sociálne siete, videá
Z predošlých ukážok je jasné, že ChatGPT vám pomôže s najrôznejšími textami. Dokáže vám dať námety na obsahový plán, ale aj spracovať jednotlivé blogové príspevky. Dokáže vám pomôcť s návrhom scenára pre video, s príspevkami na sociálne siete, dokonca s hashtagmi a emotikonmi, ak o to požiadate.
Texty vám odporúčame generovať postupne:
- Najskôr si nechajte poradiť osnovu textu.
- Skorigujte osnovu podľa vašich potrieb.
- Dajte si generovať text vždy pre jeden bod osnovy, alebo ak má byť dlhší, tak po odsekoch.
- Alebo si nechajte vylepšiť váš vlastný text, po odsekoch.
Podobne ako ChatGPT verzia GPT-4 poskytuje podľa nás momentálne najkvalitnejšie texty, Midjourney je momentálne najlepší AI nástroj na generovanie obrázkov. Nemá síce vlastnú aplikáciu, prompty sa zadávajú cez aplikáciu Discord a dolaďujete ich parametrami, čiže trošku si musíte naštudovať dokumentáciu, ale za tú námahu to stojí. Výsledok je najkvalitnejší, najviac zodpovedajúci realite. Samozrejme, nedokáže všetko.
Vygenerované obrázky sa ďalej dajú dotvoriť aj pomocou obľúbených grafických nástrojov Canva alebo Photoshop, grafika na weby alebo sociálne siete môže tak byť poňatá moderne, zveziete sa na AI vlne. Zo slovenských médií obrázky generované umelou inteligenciou používa napríklad Denník N. A nielen obrázky, aj umelou inteligenciou načítané články.
Mnoho grafikov využíva vygenerované obrázky na prevzatie nápadu, prevzatie farebnej schémy. Napríklad pre šablóny webov alebo aplikácií. V návrhoch sa vám môže zapáčiť rozloženie prvkov a podobne. Ale samotný návrh už je v rukách skúseného grafika, ten vygenerovaný nie je presný a použiteľný.
Zhrnutie a záver
Cviklové čipsy boli vymyslené len kvôli článku, no praktické ukážky vám dávajú jasný návod, na čo všetko možno umelú inteligenciu využiť už teraz. Máte po prečítaní článku chuť si ChatGPT alebo Midjourney vyskúšať? Alebo ich už pri svojej práci používate?
Umelá inteligencia na generovanie textov je veľmi dobrý pomocník v rukách zodpovedných a môže byť veľmi zlý pán v rukách nezodpovedných. S ľahkosťou dokáže vygenerovať aj chyby, konšpirácie, nepravdy. Uvidíme, či a čo budúcnosť v oblasti regulovania AI prinesie.
Veríme, že umelá inteligencia nás o pracovné pozície nepripraví. Prompty vznikajú v tvorivej hlave a tvorivá hlava dopracováva nápady umelej inteligencie do potrebných detailov. Na prácu s umelou inteligenciou je potrebný odborník z danej oblasti. Musí vedieť zadať prompt dostatočne podrobne, aby bol výsledok podľa jeho predstáv. Musí tiež vedieť vyhodnotiť pravdivosť a správnosť vygenerovaných textov. Ako to vnímate vy?