Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
Recenzia: BigCommerce flexibilné SaaS pre globálny eshop
Obsah
BigCommerce je systém na tvorbu a prevádzku internetového obchodu. Je ideálny pre malých podnikateľov s veľkými ambíciami na rast. BigCommerce je SaaS platforma, ktorá dáva priestor malým lokálnym podnikateľom vyrásť. Poďme sa v tejto recenzii pozrieť na to, čo dokáže.
Čo je BigCommerce?
BigCommerce je platforma pre vytvorenie a prevádzku internetových obchodov. Podobné aplikácie umožňujú aj menej počítačovo zdatným užívateľom vytvoriť a prevádzkovať e-shop bez potreby najímať programátorov alebo drahú agentúru. Nemusíte sa starať o hosting, server alebo iné technické záležitosti. Bigcommerce funguje ako služba na prenájom eshopov. Za mesačný poplatok používate aplikáciu, ktorej výsledkom je funkčný obchod. Čo je v pozadí? To vás nemusí zaujímať. O aktualizácie systému, o správu serverov a iného hardware sa starajú profesionáli z BigCommerce.

Zmyslom BigCommerce je najmä jednoduché vytvorenie a spustenie e-shopu, ktorého správa je jednoduchá a efektívna, vďaka intuitívnemu rozhraniu. Aby som povedal pravdu, Shopify mi príde o niečo jednoduchší na správu, pretože bolo stvorené pre začiatočníkov, ale BigCommerce je zas viac škálovateľné.
Ak by som mal porovnať BigCommerse a Shopify, BigCommerce toho vie podstatne viac. A to hlavne v oblasti vstavaných predajných funkcií ako je viackanálový predaj. Vlastne, vďaka integrácii s Amazon, eBay a Facebook môžete predávať na rôznych platformách a trhoch.
Bigcommerce má tiež drag&drop (chyť a pusť) editor, s ktorým môžu užívatelia sami výrazne ovplyvniť šablónu obchodu. Design je tak u BigCommerce viac flexibilný, pretože nie ste odkázaní na vstavané šablóny, kde je možné meniť len farby a písma.

Pre koho je platforma BigCommerce?
Ako som už písal v úvode, je ideálna pre podnikateľov a predajcov, ktorí chcú rásť. K rastu im BigCommerce dáva priestor svojou flexibilitou a škálovateľnosťou. Začat tu môžu malí predajcovia. Tí môžu rásť. A to pokojne aj globálne, pretože obchod je možné urobiť multijazyčný, na viacerých doménach, ale spravovať ho budete len z jedného rozhrania. A to aj v prípade viacerých e-shopov rôznych značiek. Cenovo sa BigCommerce rovná iným e-commerce platformám.
BigCommerce ale nie je pre predajcov, ktorí chcú predávať niekoľko jednotiek produktov. Pre tých sú vhodnejšie alternatívy, ako napríklad Eshop-rychle, FastCentrik, Upgates a konečne aj recenzované Shopify.
BigCommerce v Česku a na Slovensku
V Českej republike a na Slovensku narážame ešte na jednu vec, ktorou je, že BigCommerce tu nie je moc rozšírený, takže tu preň nie je príliš veľa dostupných rozšírení pre napojenie na dopravcov, platobné brány, účtovné systémy a podobne. Viem napríklad o rozšíreniach od BaseLinker pre Zásielkovňu, WEDO a iných dopravcov. Rovnako tam majú aj napojenia na účtovné a fakturačné programy. Avšak je potrebné počítať s ďalšími nákladmi na prevádzku, pretože tieto rozšírenia sa platia podľa počtu objednávok a produktov v e-shope. Integrovaná platobná brána Stripe je už použiteľná aj u nás, takže v tejto oblasti problém mať nebudete.
BigCommerce je síce platforma použiteľná v našich regiónoch, ale asi tu zas existujú aj zaujímavejšie alternatívy. Každopádne, BigCommerce má množstvo predajných funkcií, ktoré ostatné platformy nemajú. Toto bude pre vás asi hlavný rozhodujúci faktor.
Hlavné funkcie e-commerce platformy BigCommerce
Ako to už pri podobných platformách býva, majú veľa funkcií, ktoré nejde vypísať naraz do jednej recenzie. Tu teda spomeniem len tie funkcie, ktoré ma najviac zaujali. Jednou z výhod SaaS aplikácií sú časté aktualizácie a hlavne zlepšovanie a pridávanie nových funkcií. Teraz si poďme ukázať kľúčové funkcie tejto služby.
Pokročilé SEO nastavenie
SEO bude pravdepodobne jedným zo zdrojom návštevnosti vášho e-shopu. Na tento fakt sa na mnohých e-commerce platformách zabúda. BigCommerce ale ide s dobou. Preto som rád, že nielen v nastavení produktov, ale aj v nastavení celého e-shopu sú pokročilé možnosti nastavenia SEO.

Upravovať URL, titulky, meta data a podobne. To by malo byť samozrejmosťou každého dobrého e-commerce systému. V BigCommerce sa môže pracovať so súborom robots.txt. Som milo prekvapený možnosťou nastavovať 301 presmerovanie priamo z administrácie e-shopu.
SEO nahráva do kariet takisto dobrá optimalizácia celého systému a UX šablón. V dnešnej dobe sa dbá na rýchlosť načítania webu. To si vyhľadávače všímajú a majú to ako jeden z hodnotiacich faktorov.
Viackanálový predaj
Rastúci internetový obchod potrebuje oslovovať zákazníkov naprieč všetkými platformami. Bigcommerce umožňuje predávať na viacerých miestach ako je Facebook, Instagram, Amazon, eBay, Pinterest a ďalšie miesta.

BigCommerce o sebe hlása, že je e-commerce platforma novej éry. Tu (pri viackanálovom predaji) to tvrdenie konečne dáva zmysel. Vy síce budete predávať na viacerých trhoviskách naprieč celým internetom, ale všetky predaje môžete spravovať z centralizovaného systému a pomocou nástrojov na vytváranie prehľadov z prostredia BigCommerce. Odtiaľto môžete sledovať konverzné pomery, trendy, výkon a ďalšie veci.

Medzinárodný obchod
Predaj je na BigCommerce možný vo viacerých menách aj jazykoch a na viacerých trhoch bez nutnosti čokoľvek prekladať manuálne. Je k tomu potrebné použiť len externú aplikáciu (napríklad WEGLOT). Aplikácia dokáže automaticky prekladať všetky stránky do požadovaných jazykov. Vďaka integrácii s Bigcommerce sa postará aj o preklad SEO nastavenia, aby bol obchod správne optimalizovaný v danom jazyku.
Samozrejme nechýba možnosť pridávať ďalšie meny. V podrobnom nastavení každej meny máte možnosť nastaviť lokality (krajiny), v ktorých bude táto mena používaná. BigCommerce dokonca umožňuje nastaviť prepočet meny na východiskovú menu podľa výmenného kurzu. Tento kurz sa môže nastaviť dynamicky, takže systém v pravidelných intervaloch sleduje a aktualizuje výmenný kurz.

Platobné možnosti
V základe je v BigCommerce integrovaných 12 platobných metód. Nás asi najviac zaujíma platobná brána Stripe, ktorá akceptuje platobné karty, kreditné karty a platby prostredníctvom Apple Pay, Google Pay, MasterPass, iDeal, SEPA alebo AliPay. Samozrejmosťou je možnosť platieb cez PayPal, Checkout.com a ďalšie je možné integrovať inštaláciou z BigCommerce Marketplace App.

Cena BigCommerce
BigCommerce môžete otestovať na 15 dní zadarmo bez nutnosti zadávať platobnú kartu. Základné ceny má BigCommerce porovnateľné s inými platformami. V základe sú 3 cenové tarify: Standard, Plus, Pro. Prechod na vyššie tarify závisí na obrate obchodu.

Na vyššiu tarifu môžete upgradovať aj sami, ak budete potrebovať niektorú z funkcií, ktorá v nižšej cenovej tarife nie je. Inak sa cena za prevádzku e-shopu platí podľa ročného obratu. Ak nepresiahnete obrat 50 000 USD za rok, môžete používať najnižšiu tarifu. Ak ale obrat presiahnete, automaticky prejdete na vyššiu tarifu. Prechody lepšie vysvetlí porovnávacia tabuľka jednotlivých cenových plánov.

Rozdiely medzi jednotlivými tarifami sú nepatrné. Aj napriek tomu by vám v Štandardnej tarife mohla chýbať fasetová filtrácia podľa parametrov produktov alebo obnova strateného košíka.
Šablóny vzhľadu
BigCommerce je o flexibilite, ale asi každý ocení pripravené šablóny vzhľadu, ktoré je možné nasadiť okamžite. Šablón som napočítal niečo cez 120, ale je ich k dispozícii oveľa viac. Avšak niektoré vyzerajú podobne. V Marketplace sú k dispozícii šablóny zadarmo aj platené šablóny. Platených šablón je podstatne viac.

Hotové šablóny majú tú výhodu, že sú vytvorené profesionálnymi dizajnérmi a špecialistami na UX (užívateľskú prívetivosť). Takáto šablóna je väčšinou prehľadná a dotiahnutá do najmenších detailov. V každom prípade si môžete konečný vzhľad e-shopu a šablóny dotvárať podľa vlastných potrieb a fantázie. Zvládnete to sami, vďaka drag&drop builderu.

Vlastné šablóny vzhľadu
Vlastné šablóny vzhľadu je možné na Bigcommerce používať, ale to už nie je záležitosť pre začiatočníkov.

BigCommerce má dobre spracovanú dokumentáciu, takže programátor bude mať odkiaľ čerpať informácie.
Návod, ako vytvoriť e-shop na BigCommerce
BigCommerce ponúka 15 dennú testovaciu verziu zadarmo, bez zadávania kariet. Nič teda nebráni tomu, aby ste túto platformu otestovali zo všetkých strán. A to vrátane testovacích platieb cez platobnú bránu. V demo e-shope máte nahrané produkty, takže sa môžete pozrieť priamo do ich karty, aby ste zistili, ako sa s nimi zaobchádza.
Všetko začína na stránke, kde vyplníte nevyhnutnosti o vás samotných.

Následne sa okamžite dostanete do administrácie obchodu. Na e-mail vám prídu údaje s URL pre prihlásenie a podobne. Pokiaľ už ste niekedy nejakú platformu pre prevádzku elektronického obchodu skúšali, zorientujete sa tu pomerne ľahko.

Správa produktov
Ako som už písal vyššie, v demo verzii máte nahrané produkty, s ktorými môžete pracovať. Môžete tiež pridávať vlastné produkty, a to aj importom pomocou súboru CSV.

Na karte produktu nájdete úplne všetko v prehľadnej forme. Veľmi sa mi páči, že sa tu dá všetko ľahko nastavovať, či už ide o fyzický alebo digitálny produkt. Inak na karte produktu jednoducho nájdete všetko, čo s produktom súvisí. Môžete tu nastavovať parametre, kategórie, pridávať obrázky, nastavovať SEO a tak ďalej.

Na karte produktu môžete pridávať vlastné pole. Tu ma zaujalo, že môžete vložiť tiež pole na nahrávanie obrázka alebo súboru.

Nastavenie vzhľadu
Ako som už v tejto recenzii písal, BigCommerce má vlastný drag&drop editor. S týmto editorom ľahko upravíte vzhľad a rozvrhnutie hlavnej stránky a taktiež ďalších podstránok webu. Avšak, napríklad, rozloženie stránky produktu musíte upraviť v súbore šablóny. To znamená šablónu stiahnuť, upraviť príslušný súbor, a zase šablónu nahrať späť. To už je ale extrém.
Vzhľad stránky produktu môžete upraviť cez editor. Samozrejmosťou je jednoduchá zmena farieb. Stránku môžete ladiť do detailu podľa vlastnej fantázie.

Jednotlivé sekcie stránky produktu môžete vypínať podľa potreby.

Rovnako funguje nastavenie stránky pokladne a ďalších podstránok. Takto dokáže vzhľad e-shopu skutočne nastaviť aj začiatočník.
Výhody a nevýhody
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Optimalizovaný systém s ohľadom na SEO a rýchlosť. | - Niektoré nastavenia je zložité nájsť. Prostredie nie je toľko intuitívne. |
+ Pokročilé SEO nastavenia. | - Chýba integrácia služieb pre niektoré trhy ako je napríklad Česko alebo Slovensko. |
+ Veľký výber šablón. | |
+ Integrácia viackanálového predaja. | |
+ 15 denná testovacia verzia zadarmo. |
Hodnotenie a záver
BigCommerce je silná platforma, ktorá nám toho v budúcnosti ešte veľa ukáže. V súčasnej dobe ju ocenia najviac asi podnikatelia, ktorí chcú využiť centralizované prostredie pre multikanálový predaj. Rovnako tak tento systém ocenia predajcovia, ktorí prevádzkujú viac značiek (obchodov) s rovnakým sortimentom. Zase musím pochváliť centralizovaný systém, cez ktorý sa dá všetko spravovať.
Ako som už písal, BigCommerce nie je dobrá platforma pre malopredajcov s jednotkami produktov. Pre tých sú na svete jednoduchšie riešenia.
Za seba musím pochváliť pokročilé SEO možnosti nastavenia. Tie sú tu intuitívne rozvrhnuté a prístupné na niekoľko kliknutí.
Na každé prostredie si treba zvyknúť. Tu narážam na to, že niektoré iné nastavenia som musel hľadať pomerne dlhú dobu, pretože sa nachádzajú na nezmyselných miestach.
Ale potom je tu správa produktov, rôzne integrácie, skvelá analytika. To sú veci, ktoré jednoducho musím oceniť. Sú super a konkurencia sa v tomto prípade nemôže BigCommerce platforme rovnať.