Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
Recenzia: SEMOR je solídny SEO nástroj nielen na meranie pozícií
Obsah
SEMOR nepatrí medzi nablýskané SEO nástroje, za ktorými stoja bohatí investori a veľký vývojársky tím. Napriek tomu dokáže radu z veľkých marketingových nástrojov zastúpiť a razantne znížiť vaše náklady na optimalizačné práce. Ako vám dokáže SEMOR pomôcť? To sa dozviete v tejto recenzii.
Ak preferujete video, tak si môžete pozrieť aj video recenziu na našom YouTube kanále Webhostingcentrum.
Čo je SEMOR?
SEMOR je multifunkčný SEO nástroj, ktorý vám pomôže s meraním pozícií vo vyhľadávačoch, evidenciou a kontrolou spätných odkazov, so sledovaním konkurencie alebo s technickou on-page SEO kontrolou a analýzou.
Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, tak s nástrojom sa dá získať mnoho užitočných dát, ktoré môžete použiť v boji proti konkurencii, ako podklady na rokovanie so SEO špecialistami alebo napríklad pre plánovanie obsahovej stratégie.
S nástrojom tiež môžete robiť prieskumy kľúčových slov, pri ktorých zistíte ich hľadanosť, CPC (cenu za kliknutie) alebo ľahko preskúmať ich výskyt v titulkoch stránok vo výsledkoch vyhľadávania. Môžete ľahko porovnávať obsah webu s konkurenciou. V tom vám pomôže Content GAP analýza. Tá vám ukáže medzery v obsahu a kľúčových frázach, ktoré oproti konkurencii máte.
Pre koho je SEMOR určený?
SEMOR nájde uplatnenie pri všetkých projektoch, kde je potreba vyhodnocovať a strážiť pozície vo vyhľadávačoch alebo ťažiť cenné dáta priamo z vyhľadávačov. Tie dokáže tento nástroj získať pre 51 štátov.
SEO nástroj si obľúbia špecialisti na SEO, majitelia webových projektov a všetci, ktorí chcú zautomatizovať niektoré SEO práce za pomerne malé peniaze.
Cenová politika tohto nástroja je priaznivá pre malé projekty, pre projekty s napätým rozpočtom alebo pre prevádzkovateľov viacerých projektov, ktorým venujú pozornosť nárazovo. Tu totiž nemusia platiť vysoké mesačné paušály za niečo, čo nepoužívajú. O tom ale až neskôr v kapitole Cenník SEO nástroja.
Kto stojí za SEMOR?
Za SEO nástrojom SEMOR stojí SEO špecialista a programátor Vít Michálek. Ten prevádzkuje napríklad známy portál Copywriteři a je tiež neodmysliteľnou súčasťou portálu TipCars.
Michálek pracuje na SEMOR od roku 2012. Od tej doby pribudlo v nástroji mnoho užitočných funkcií, ktoré jeho užívateľom spríjemňujú rutinnú prácu na projektoch.
Dnes používa SEMOR viac ako 880 klientov a používajú ho pre vyše 1480 projektov. Merajú s ním nielen kľúčové slová, ale využívajú aj jeho ďalšie funkcie, o ktorých si napíšeme ďalej.
Hlavné funkcie SEO nástroja SEMOR
SEMOR v sebe združuje niekoľko nástrojov alebo skôr funkcií. Tie hlavné sú meranie pozícií vo vyhľadávačoch, evidencia a kontrola spätných odkazov, technická kontrola on-page SEO. Za doplnkové funkcie možno považovať napríklad Link Digger, Content GAP analýzu alebo NKS (návrh kľúčových slov z našepkávačov), ktorý je pomerne užitočný a dokonca dostupný zadarmo.
Meranie pozícií vo vyhľadávaní
Som si istý tým, že vám bude rada SEO profesionálov od merania pozícií vo vyhľadávaní odhovárať. Na ďalších riadkoch teda popíšem, ako to s meraním pozícií je. Podceňovať merania pozícií sa u menších webov totiž nemusí vyplatiť.
Pozície kľúčových slov vo výsledkoch vyhľadávania sú skôr imaginárne, pretože sa veľmi často menia. Rôzni užívatelia môžu mať na určité kľúčové slovo pozície inak poskladané. Čo vám SEMOR ukáže na 1. mieste, to sa inému užívateľovi môže zobraziť až na 3. pozícii.
Pre presnejšie výsledky pozícií je lepšie použiť Google Search Console, ktorá zobrazuje priemerné pozície, na akých sa web zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania za určité časové obdobie, kedy Google web zobrazoval rôznym užívateľom vyhľadávania.
Search Console je práve kvôli rôznym vzorkám užívateľov presnejší než nejaký merací nástroj, ktorý zobrazuje merané pozície tak, ako sú v daný okamih merania. Meracie nástroje nevedia zbierať ďalšie dáta o používateľoch, lokalitách vyhľadávaní atď., ktoré samotný vyhľadávač pozbierať vie, pretože k nim má prístup.
A ako vám teda pomôže SEMOR?
Pozícia stránok na dôležité kľúčové slová je dobré si postrážiť. Prečo? Konkurencia nikdy nespí a snaží sa pred vás vo vyhľadávaní dostať.
U veľkých webov a e-shopov nemá zmysel merať každé kľúčové slovo (pre každý produkt). Bolo by to nielen náročné, ale nemalo by to nijakú výpovednú hodnotu pre celkový biznis. U malých webov a obchodov sa určite oplatí strážiť si pozície na kľúčové frázy, ktoré sú pre váš biznis dôležité. Je totiž veľký rozdiel byť na 1. stránke výsledkov vyhľadávania alebo na 5. Výpadok z prvej stránky vám môže poriadne zamávať s metrikami ako je návštevnosť alebo tržby.
Sledovaním kľúčových slov v nástroji SEMOR si možno rýchlo overiť, ako si vo vyhľadávaní stojíte v porovnaní s konkurenciou. Rýchlo si dokážete overiť prínos realizovaných SEO aktivít a teoreticky tým možno tiež včasne odhaliť penalizáciu od vyhľadávačov. Je to rovnaké, ako keď si monitorujete dostupnosť webu. V Search Console dostanete presnejšie výsledky, ale musíte na ne čakať dlhšiu dobu.
SEMOR zvláda pozície merať jednorazovo alebo v pravidelných intervaloch, ktoré môžete nastaviť v administrácii nástroja. Pozície dokáže sledovať vo vyhľadávačoch Google (pre 51 štátov) a Seznam.cz.
Evidencia a kontrola spätných odkazov
Toto je funkcia, ktorou zautomatizujete sledovanie platnosti spätných odkazov, a navyše vám dokáže prehľadne viesť výdavky na linkbuilding u konkrétneho projektu. Tento nástroj vykoná každých 6 dní kontrolu odkazov a prípadne vám reportuje prebehnuté zmeny ako napríklad ich vymazanie zo sledovanej URL.
Technická kontrola on-page SEO
Robot Augustín (meno robota nástroja SEMOR) každý deň prechádza určité URL projektu, u ktorých preveruje rôzne parametre, ktoré môžu ovplyvniť správanie vyhľadávacích robotov.
Robot kontroluje nielen chýbajúce alebo krátke meta description a title (popisky a titulky), ale tiež sleduje, či je URL indexovateľné alebo nevykazuje chybový status. Okrem toho dokáže skontrolovať prítomnosť súboru robots.txt alebo napríklad rýchlosť TTFB (Time To First Byte), ktorý dokáže ovplyvniť crawl budget vyhľadávačov (koľko stránok bude môcť vyhľadávač prejsť).
Z hlavného prehľadu On-page SEO sa môžete prekliknúť priamo na zoznam stránok, ktoré vykazujú nejaký druh chyby. V detaile si môžete prezrieť, kde daný problém tkvie.
Link Digger
Link Digger je denne aktualizovaná databáza spätných odkazov z celého sveta. S týmto nástrojom môžete sledovať nárasty odkazov na vlastnom projekte, ako aj nárasty odkazov u konkurencie. Výhodou je, že nemusíte mať účet v ďalších nástrojov akými sú Ahrefs, Semrush atď.
Ak je to pre váš projekt dôležité, tak si v jeho nastavení môžete zapnúť funkciu stráženia nových spätných odkazov, ktorá bude sledovať každý deň, či sa na vás alebo na vašu konkurenciu niekto neodkázal.
Content GAP
Ako tvorca obsahu mám podobné funkcie rád, takže ju tu musím samozrejme spomenúť. Content GAP vám pomôže s vyhľadávaním nových tém pre web a tiež s analyzovaním konkurenčného obsahu v porovnaní s vaším webom alebo iným konkurenčným webom. Zaujíma vás, na aké slová sa zobrazuje konkurencia a kde váš projekt zaostáva? Tak to vám tento nástroj ukáže.
Do nástroja stačí zadať domény, ktoré chcete porovnať. Tie môžete porovnávať v 51 rôznych štátoch, takže nie ste obmedzení iba na slovenský alebo český trh.
Výsledky je možné si stiahnuť do XLS alebo CSV a pracovať s nimi v tabuľkovom procesore (Excel, Google Sheets). Týmto nástrojom teda dokážete nájsť medzery, ktoré sú vo vašom obsahu v porovnaní s konkurenčným webom, čo vám pomôže s návrhom ďalšej obsahovej stratégie.
SEMOR NKS (Návrh Kľúčových Slov)
Nástroj NKS slúži pre kľúčové slová z našepkávačov, ktoré nájdete na Google, Seznam.cz a YouTube.
Našepkávač je ponuka, ktorá sa vám objaví pod vyhľadávacím poľom, do ktorého zadávate nejaký dotaz. Našepkávač vám vlastne navrhuje rozšírené výrazy, ktoré by ste mohli chcieť vyhľadať. V SEO vám tieto výrazy pomôžu s plánovaním tém, ktoré môžete chcieť pokryť, pretože zapadajú do vášho biznisu.
Našepkávače sú dobrým zdrojom pre analýzu kľúčových slov. Tento nástroj môžete u SEMOR použiť zadarmo.
Cenník SEO nástroja
Ako som už v tomto článku spomenul, tak SEMOR má pomerne príjemnú a pre peňaženky šetrnú cenovú politiku. V pomere cena/výkon 100% vyhráva nad ostatnými nástrojmi. Samozrejme je potrebné zvážiť, či vám v ňom nechýba nejaká funkcia, ktorú ostatní majú.
Ako to teda je u SEMORu s platením? Nástroj má dva cenové balíčky – Start a Bez paušálu.
Balíček Štart sa platí v mesačných intervaloch. Nástroj vám umožní merať pozície 100 slov každé tri dni a používať ostatné funkcie a nástroje, ktoré sú súčasťou SEMORu.
Balíček Bez paušálu je vhodný pre nárazové a nepravidelné práce s nástrojom. V tomto balíčku si nakupujete kredity, ktorými potom platíte za jednotlivé úkony (merania, reporty). Keď SEMOR nepoužívate, tak nič neplatíte. Tým sa vyhnete pravidelným mesačným platbám za niečo, čo nepoužívate. Určite si dajte pozor na platnosť kreditov. Tá je 6 mesiacov.
Rozdiel medzi balíčkami je teda hlavne v tom, že v balíčku Štart si nemusíte strážiť platnosť alebo počet kreditov a nástroj môžete používať takmer neobmedzene. Až na množstvo slov, ktoré je možné v rámci balíčku merať.
Klady a zápory
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Cenová politika. | - Nástroj je v niektorých miestach menej prehľadný. |
+ Vhodný pre malé a nízkonákladové projekty. | - Na výsledky sa čaká dlhšiu dobu (nie sú okamžite). |
+ Kontrola on-page SEO. | |
+ Nástroj nie je zložitý na používanie. | |
+ Na web nie je potrebné vkladať kód. | |
+ Content GAP (nástroj na porovnávanie s konkurenciou). |
Bonus pre čitateľov
Naši čitatelia môžu získať pri registrácii nového SEMOR účtu o 20 % kreditu navyše. Stačí pri registrácii použiť náš promo kód.
Hodnotenie a záver
SEMOR je rozhodne inovatívny nástroj. To sa mu musí uznať. Každú chvíľu do neho pribudne nejaká nová funkcia, ktorá ho vylepší a pomôže vám pri ďalšom vyťažovaní dát z vyhľadávačov.
Čo ale musím SEMORu vytknúť je jeho neprehľadnosť. Ako hlavnému webu nástroja, tak aj jeho administrácii. Samozrejme to môže byť len môj subjektívny dojem.
Neprehľadnosť hlavnej strany webu škodí najmä samotnému biznisu nástroja. Neprehľadnosť administrácie škodí samotným užívateľom. V SEMORe som pomerne často, a napriek tomu niektoré funkcie musím hľadať. Používam veľa nástrojov a pamätať si, čo sa v nich pod ich jednotlivými tlačidlami skrýva, je pre mňa dosť obťažujúce.
Ďalšia vec, ktorá mi na nástroji trochu vadí je jeho pomalosť. Ak chcete napríklad zistiť hľadanosť kľúčových slov alebo jednorázovo zmerať pozície, tak si na výsledky pekných pár minút počkáte. Dosť často so SEO experimentujem a skúšam vyhľadávače, čo vydržia a znesú, takže rád meriam, či mal experiment nejaký vplyv. A som pri tomto experimentovaní dosť netrpezlivý. V tomto smere ma SEMOR trochu limituje.
Ale aj tak ho používam rád, pretože je dobrý na jednorazové aj pravidelné merania a vyťažovanie dát z vyhľadávačov. A nebudem vám nič nahovárať. Dosť sa mi na ňom tiež páči jeho cenová politika, kedy za nástroj nemusím platiť, keď ho vlastne práve nepoužívam.
Používate SEMOR? Napíšte nám o tom do komentárov.