Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.

Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.


WordPress Hero

Rozhovor: Jiří Lexa (UPgates)

Prinášame Vám rozhovor s Jiřím Lexom, ktorý vedie marketingové oddelenie v spoločnosti EVici webdesign s.r.o., ktorá stojí za obľúbenou českou e-shopovou platformou UPgates. V rozhovore sa s nami Jiří podelil o niekoľko zaujímavosti z histórie a zo zákulisia platformy, najbližšie plány spoločnosti, ale aj o jeho pohľad na budúcnosť e-commerce v Česku a na Slovensku.

Jiří Lexa z UPgates
Jiří Lexa, marketingový riaditeľ v spoločnosti EVici webdesign s.r.o.

Ako vznikol nápad pre vznik UPgates?

Nápad sa zrodil v hlave nášho CEO a majiteľa, Ing. Jana Rataja. Pôvodne sa s tímom ľudí okolo neho venovali tvorbe webov na zákazku. Postupom času začali klienti požadovať tiež tvorbu e-shopov. Sprvu ich budovali tiež individuálne, na mieru klientom. Tím ale došiel k tomu, že by bolo lepšie ponúknuť systém, ktorý môžu naraz využívať pokojne tisíce klientov. A preto pred viac ako 10 rokmi začal vznikať krabicový e-shop systém, dnešný UPgates.

Z toho ako spoznáme UPgates my, je to silný nástroj so všetkým, čo sa podľa nás dá od e-shopu chcieť. Čo vnímate vy ako najdôležitejšie pre zákazníkov vašej platformy?

Sme veľmi radi, že nás takto vnímate. Osobne si myslím, že pre zákazníkov je najdôležitejšie to, že majú hotový a pripravený systém. Jednoducho všeobecne využívajú výhody prenájmu e-shopu. Všetko funguje a je vyladené. Administráciu sa naučia ovládať za chvíľku. Keď chcú a myslia to s online podnikaním vážne, môžu u nás mať e-shop spustený na ostrej verzii a doméne pokojne za deň. A verte alebo nie, takéto prípady môžem z vlastnej skúsenosti potvrdiť.

Aké si myslíte, že sú najsilnejšie stránky vašej platformy, ktoré Vás odlišujú od konkurenčných riešení?

Hlavnou výhodou sú grafické nastavenia e-shopu a ich rozmanitosť. Vďaka nášmu konfigurátoru si každý užívateľ môže skladať grafiku jednoducho sám, bez programovania. Kombinácií sú tisíce. Nad rámec modulu Designer môže ale užívateľ tiež riešiť individuálne úpravy v kóde. Keď si s nimi neporadí sám, vyberie si z našich partnerských agentúr.

Ďalšou obrovskou výhodou sú jazykové mutácie, ktorých u nás môžete mať neobmedzený počet. Ich správa je jednoduchá, všetko v jednej administrácii. Zároveň je maximálne komfortná a užívateľsky prívetivá.

V UPgates klientov neviažeme zmluvne. Nemáme žiadne výpovedné lehoty, sankcie a pod. Príde nám to jednoducho nefér. Preto na prenájom neposkytujeme „množstevné“ zľavy, aby sme zahnali klienta zmluvne do pasce na niekoľko rokov.

Chcete sa dozvedieť viac o e-shopovej platforme UPgates? Tak si prečítajte našu podrobnú recenziu.

Výhodou sú aj funkcie. Nielen, že ich ponúkame nepreberné množstvo, ale tiež sú všetky v cene u všetkých balíčkov. Žiadne doplácanie, kedy za pár mesiacov zistíte, že vám niektoré moduly chýbajú a neviete bez nich fungovať. Ušetrí to tiež prácu s výberom balíčka. Nikto sa nechce hodiny preberať tabuľkami funkcií.

E-shopy na UPgates majú možnosť dokúpiť si aplikácie alebo pluginy od externých vývojárov v obchode „marketplace“. Ako často využívajú zákazníci marketplace a je záujem aj zo strany vývojárov?

Na Marketplace máme viac ako 100 agentúr, niektoré z nich majú štatút partnera UPgates. Ponúkajú prevažne služby. Prípadne už naprogramované doplnky, ktoré si kúpite a agentúra ich jednoducho aplikuje na váš e-shop. Dopytov je tu v priemere niekoľko denne.

Čo sa týka aplikácií a prepojení, tie sa snažíme klientom v maximálnej možnej miere ponúkať zadarmo. Žiadne poplatky za napojenia. Prepojenia neustále vyjednávame nové a v tomto roku ich pribudlo približne 30. Takisto robíme maximum, aby sme rozširovali sieť spolupracujúcich agentúr. Klientov je viac a viac a už kapacitne nezvládame robiť im individuálne úpravy. Prioritou je systém, jeho vývoj a posun po technickej stránke.

Darí sa vám obstáť aj na zahraničných trhoch? Aké percento klientov tvoria zahraniční klienti/e-shopy?

V minulom roku sme sa viac pustili do Slovenska. Urobili sme slovenské stránky, administráciu. Tiež sme začali na Slovensko cieliť marketingovo. Aktuálne je odtiaľ približne polovica novo prichádzajúcich. Celkový podiel slovenských e-shopov je u nás okolo 15% a pomaly stúpa. Máme tiež niekoľko klientov z Poľska alebo napríklad i Austrálie. Skôr sa ale snažíme ponúkať českým a slovenským hráčom expanziu na zahraničné trhy.

Aké sú vaše plány na expanziu do zahraničia?

Momentálne sa neplánujeme rozrásť do nových krajín. Chceme sa viac usadiť na Slovensku a tiež si odkrojiť čo najväčší podiel e-shopov u nás. Kvôli našim konkurenčným výhodám k nám klienti z iných riešení prechádzajú v podstate na dennej báze. Teda je to všetko len otázkou času.

Využívajú e-shopy postavené na UPgates často multijazyčnosť a multimenovosť, ktorú platforma ponúka?

Využívajú a hojne. 4 z 5 e-shopov u nás majú viac jazykov a mien. Najčastejšia je kombinácia slovenčiny a češtiny. Väčšinou mávajú jazyky na samostatnej doméne. Ďalšie časté mutácie sú pre Poľsko, Nemecko, Rumunsko, Maďarsko a Slovinsko. Máme aj e-shopy, ktoré predávajú vo viac ako 10 jazykoch. Všetko cez jeden admin.

Čo si myslíte, že je nedocenenou funkcionalitou UPgates, ktorú by ste odporučil vašim zákazníkom využívať?

V nadväznosti na to, čo padlo v predchádzajúcich otázkach, to sú zrejme práve jazykové mutácie. Minimálne to Slovensko je za mňa základ, do ktorého by mal ísť každý náš [český pozn. redakcie] klient. Aj najmenší e-shop si takto môže ľahko rozšíriť oblasť predaja. Mnoho podnikateľov si ale stále vyberá systém, ktorý im toto neumožňuje a dlhodobo im tak bráni v raste.

Už dlhšiu dobu je medzi začínajúcimi online podnikateľmi veľmi obľúbený dropshipping. Ako je to v prípade Vašej platformy s jeho podporou? A koľko takých e-shopov u Vás prevádzkujete?

Dropshipping u nás klienti riešia napojením na dodávateľské feedy. Toto využíva 40 % e-shopov bežiacich na UPgates. Prepojiť je ľahko možné napríklad aj jednotlivé e-shopy na našom riešení. Toto klienti tiež využívajú.

Jiří Lexa má v spoločnosti UPgates na starosti marketing
UPgates aj vďaka práci Jiřího Lexu získava stále väčšiu obľubu u prevádzkovateľov nových e-shopov.

Máte v pláne ešte nejaké nové funkcie alebo vylepšenia, na ktoré by sa mohli vaši klienti tešiť?

Okrem modulu Pokladne vyložene nové funkcie nechystáme. Pokladňa zdokonalí a maximálne zjednoduší symbiózu kamennej predajne a e-shopu. Inak plánujeme mnoho vylepšení a dotiahnutie existujúcich funkcií. Dôležité bude tiež rozšírenie API. A určite napojenie na platobné brány, ktorých máme pripravených niekoľko. Pôjde ako o splátkové metódy, tak aj o metódy oneskorených platieb. Niektoré z nich sa aktuálne finalizujú. Všetky tieto veci potom budú súčasťou veľkej aktualizácie systému. Tá pôjde von ešte v tomto roku.

Prevádzka e-shopu je tiež veľmi náročná na technickú infraštruktúru. Zaisťujete hosťovanie a správu serverov vlastnými silami, alebo máte partnera, ktorý sa Vám o to stará? A môžete sa podelit aj o nejaké zaujímavé čísla a parametre potrebné pre prevádzku Vašej platformy?

Servery nám poskytuje Linode. Je jedným z najväčších poskytovateľov na svete. Vďaka tejto spolupráci môžeme e-shopom ponúknuť bezproblémový a hladký beh so skvelou rýchlosťou načítavania. Výpadky tu prakticky neexistujú. Raz za čas prebieha plánovaná odstávka v rámci údržby. Vždy je to v nočných hodinách a v rádoch desiatok minút. Klientov o tom dopredu informujeme a nie je to žiadny problém.

Chybami sa človek učí. Urobili ste počas vývoja Vašej platformy nejakú zásadnú chybu alebo zlé rozhodnutie, ktoré by stálo za zmienku a ovplyvnilo nejako pozitívne budúce smerovanie platformy?

Bolo veľa skôr menších chýb. Myslím si, že žiadna strategického charakteru. Smerovanie firmy ide konzistentne stále rovnakým smerom. Menšími chybami na tej dlhej ceste bolo to, že sa niekoľkokrát programovali zbytočné funkcie, ktoré nevyužilo toľko zákazníkov. Implementovali sme napríklad čínsku platobnú bránu, ktorú nikdy nikto nepoužil. Videli sme v tom potenciál, jeden z našich klientov sa bránu chystal využiť. Avšak kvôli množstvu byrokratických a technických problémov, ktoré podnikanie v Číne prináša, sa nič z toho nerealizovalo.

Pozorujete nejaké zmeny vo vašom odbore v súvislosti s COVIDom 19? Aké?

Áno. A veľké. U nás COVID 19 ešte zvýšil exponenciálny rast, ktorý posledný rok a pol zaznamenávame vďaka vplyvu marketingových a obchodných činností. Podnikatelia masívne prechádzajú do online sveta. A tento trend bude podľa všetkého pokračovať aj do budúcna. Bez ohľadu na koronavírus. Takže budúci rok sa máme určite na čo tešiť.

Je niečo, čo by ste chcel odkázať našim čitateľom?

Aby sa e-shopov a online predaja nebáli. Už dávno to nie je niečo, čo by bolo len pre vyvolených. S touto myšlienkou vzniklo aj naše riešenie. Internetový obchod dnes môže mať naozaj každý. Behom chvíľky a za pár korún mesačne. A vôbec nie na úkor kvality alebo dizajnu a funkcií. E-shop je dnes neoddeliteľnou súčasťou. A áno, svoj podiel na tom má aj koronavírus. Niektorým podnikateľom internetový obchod ich existujúci biznis rozšíri, iných zachráni od krachu. A to podľa môjho názoru hlavne vďaka krabicovým prenájmom, akým je napríklad ten náš.

Jiřímu ďakujeme, že si našiel čas na rozhovor a UPgates prajeme mnoho nových spokojných klientov.

[Poznámka redakcie: Uvedené odpovede sú voľným prekladom z českého jazyka.]
5/5 - (1 vote)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Similar Posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.