Najlepšie fakturačné nástroje pre freelancerov a malé firmy

Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.

Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.


WordPress Hero

Čo je to online fakturačný systém a prečo by ste ho mali používať?

Ak ste začínajúci freelancer alebo malý podnikateľ, dosť často vaše účtovníctvo možno vyzerá takto:

  • Za svoje služby alebo predané produkty vystavujete každý mesiac faktúry.
  • Na vyhotovenie faktúry používate Word, Excel alebo Google Docs. Čísla faktúr prepisujete manuálne.  
  • Máte vyhradenú krabicu, do ktorej hádžete účtenky za tovary a služby, ktoré možno považovať za vaše firemné náklady a všetky faktúry vystavené vašej firme.  
  • Na konci mesiaca vytlačíte všetky odoslané faktúry, pribalíte ich do krabice s účtenkami a zanesiete svojej účtovníčke. Tá si s tým už poradí. 
  • Ak sa potrebujete zorientovať vo svojom cashflowe, zaznamenať vyplatené faktúry, výdaje, odvody, výplaty alebo plánovať platby za DPH, či investície – znova použijete Excel alebo Google Docs. 
  • Zaplatené faktúry voči platbám na firemnom účte kontrolujete manuálne. 
  • Platia vám klienti načas? Ak nie, pripomeniete sa mailom, v prípade priateľskejších vzťahov telefonicky.

Časom sa vaše podnikanie rozbehne a faktúr pribúda. Začína byť otravné sledovať čísla faktúr, kopírovať sumy z dokumentu do dokumentu. Okrem toho sa môže vynárať veľa otázok: Nezabudli ste niečo zarátať? Kto vám už faktúry vyplatil a kto nie? Komu je potrebné poslať pripomienku? 

Ak sa nachádzate v tomto štádiu, dozrel čas na fakturačný systém!

Hlavné vlastnosti fakturačného systému

Akú funkcionalitu od dobrého fakturačného systému očakávať? Predovšetkým to záleží od vášho podnikania. Pre niekoho je rozhodujúci iba počet evidovaných kontaktov a faktúr. Pre eshopy zase možnosť prepojenia fakturačného systému s e-shopom, s platobnou bránou a automatizované párovanie platieb.

Pri výbere fakturačného systému zvážte, ktoré funkcionality pre svoje podnikanie potrebujete. Väčšinou si môžete vybrať z rôznych balíkov a ak sa vaše podnikanie rozrastie, môžete prejsť na vyšší balík.

Aké výhody vám prináša fakturačný systém?

Predovšetkým šetrí váš čas. Finančné procesy sa zefektívnia a vy sa môžete sústrediť na podstatu vášho podnikania. Údaje evidujete len raz, fakturačný systém sa postará o štatistiky, pripomienky neplatičom, exporty pre účtovný systém, prípadne elektronické podania pre Daňový úrad. Bez opakovaného prepisovania údajov skontrolujete obrat, cashflow a naplánujete si investície. Zároveň zjednodušíte prácu vašej účtovníčke. Poskytnete jej exportované údaje pre účtovný systém v elektronickej podobe, aby nemusela každú faktúru nahadzovať do jej účtovníckeho systému manuálne.

Prehľad českých a slovenských fakturačných systémov

Zamerajme sa teraz na porovnanie online fakturačných nástrojov pre českých a slovenských freelancerov a malých podnikateľov. Aké funkcie poskytujú? S ktorými účtovnými systémami sú kompatibilné? Pomôžeme vám vybrať najvhodnejší fakturačný systém pre vás.

Každý z fakturačných systémov v tomto článku má nasledujúce funkcionality:

  • Evidovanie kontaktov.
  • Evidovanie faktúr.
  • Možnosť vytvárať vlastné číslovanie pre faktúry.
  • Prispôsobenie vzhľadu faktúry podľa vašich potrieb (napr. vloženie loga, vlastných textov a pod.).
  • Generovanie QR kódu pre zjednodušenie platby na strane vášho klienta. 
  • Prispôsobenie pre platcov DPH.
  • Prepojenie systému na viacero bankových účtov.
  • Prístupy pre viac používateľov. 
  • Evidovanie nákladov.
  • Štatistiky príjmov.
  • Párovanie platieb – prepojenie fakturačného systému s bankou.
  • Viac účtov.
  • Automatizované upomienky pre neplatičov.
  • Možnosť duplikovať faktúry pri pravidelných platbách od klientov. 
  • Možnosť exportovať údaje pre účtovné systémy.
  • Integráciu s platobnou bránou (čo oceníte ak ste eshop alebo ponúkate online služby). 
  • API.
  • Podporu pre EET.

Záleží od zvoleného balíka, ktoré možnosti sú pre vás dostupné. V článku sa zameriame hlavne na črty, ktorými sa fakturačné systémy odlišujú.

iDoklad.sk

Akciová spoločnosť Seyfor Slovensko, a.s. sa špecializuje na vývoj podnikových systémov pre malých a stredných podnikateľov. Vo svojom portfóliu majú: účtovný program Money S3, ERP systémy Money S4 a Money S5, fakturačný systém iDoklad a aplikácia pre vystavovanie účteniek Profi Účtenka.  

Fakturačný systém iDoklad je na trhu od roku 2011, od roku 2012 aj v prvej mobilnej verzii. iDoklad bol do roku 2016 pre všetkých zadarmo. Teraz sú dostupné platené balíky Základné, Obľúbené a Prémiové. Vybrať si môžete mesačné alebo ročné predplatné. Podrobné porovnanie balíkov nájdete na webe.  

Dnes iDoklad využíva viac ako 300 tisíc malých podnikateľov a firiem v Čechách a na Slovensku. Je to komplexný fakturačný systém, no pre eshopy chýba integrácia s platobnou bránou.

Klady a zápory iDoklad.sk

Klady (+)Zápory (-)
+ Pre ČR aj SR podnikateľov. - Chýba integrácia s platobnou bránou.
+ Webová aplikácia aj mobilné aplikácie (iOS, Android).- Pre SR nie je funkcionalita pre podania na Daňový úrad.
+ Načítanie kurzov mien pre zahraničné platby, možnosť úpravy kurzu.
+ Možnosť označiť položky na sklade + sklad.
+ Integrácia platieb cez PayPal.
+ Exporty do účtovných programov Money S3, Pohoda, Ježek DUEL, Altus, Vario.
+ Pre ČR daňové priznanie FO (ak používate paušálne náklady) a daňové priznanie k DPH.
+ API - v ČR verzii pre vyššie dva balíky, v SR iba pre najvyšší balík.
+ Podľa zvoleného balíka prístup pre 2-9 používateľov.
+ Zákaznícka podpora cez telefón alebo zadaním otázky priamo v aplikácii (odpoveď mailom).
+ Ak potrebujete len evidovať faktúry a máte menej ako 5 odberateľov, dostupná je obmedzená verzia iDokladu zadarmo.
+ 50% zľava na ročné predplatné pre neziskové organizácie.
+ 30% zľava pre používateľov účtovného systému Money S3 (so zaplatenou aktualizáciou).
+ 60 dňový trial zadarmo.
+ Garancia vrátenia peňazí do 30 dní.
+ Umožňuje viacero číselných rád pre faktúry.
+ Samostatná zákaznícka telefonická linka pre ČR aj SR.

Fakturoid.cz

Fakturoid je fakturačný systém českých vývojárov Lukáša Konarovského a Jana Korbela. Vznikol na základe ich živnostenských skúseností. Na trhu je od roku 2009. Dostupné sú balíky Sólo, Sólo+ a Firma. Vybrať si môžete mesačné alebo ročné predplatné. Podrobné porovnanie balíkov nájdete na webe. 

Fakturoid je výborný fakturačný systém pre eshopy, ktoré najlepšie využijú automatizovanie faktúr, párovanie platieb a napojenie na platobnú bránu cez API.

Klady a zápory Fakturoid.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ Pre ČR aj SR podnikateľov. - Pre SR obmedzený počet bánk na párovanie platieb - zatiaľ len s ČSOB, Fio a Tatra bankou (na základe IBAN).
+ Webová aplikácia aj mobilné aplikácie (iOS, Android).- Kvôli odlišnej českej a slovenskej legislatíve nie je pre SR zatiaľ zapracovaná funkcionalita pre sledovanie obratu ani exporty pre Daňový úrad.
+ Pre SR je možné používať na faktúrach slovenčinu, menu EUR, predvyplnenie údajov o odberateľoch na základe SK IČ.- Nie je telefonická zákaznícka podpora.
+ Dostupných 8 jazykov pre faktúry aj načítanie kurzov z ČNB/ECB.
+ Integrácia s platobnou bránou GoPay.
+ Integrácia platieb cez PayPal.
+ Exporty do účtovných programov Money S3, Pohoda, Abra Flexibee, Ježek DUEL, Ekonom, Harmonik.
+ Pre ČR daňové priznanie FO (ak používate paušálne náklady), daňové priznanie k DPH.
+ API - pre každý balík dostupný iný počet požiadaviek.
+ Podľa zvoleného balíka prístup pre 1-5 používateľov.
+ Zákaznícka podpora cez chat alebo email.
Obmedzená verzia dostupná zadarmo (5 odberateľov/dodávateľov, faktúry, náklady, štatistiky a automatické upomienky).
+ Pre ročné predplatné zľava 1 mesiac zadarmo.
+ 50% zľava na ročné predplatné pre začínajúcich podnikateľov (ak boli registrovaní v Obchodnom registri do 12 mesiacov pred požiadaním o zľavu).
+ Garancia vrátenia peňazí do 14 dní.

SuperFaktúra.sk

Fakturačný systém SuperFaktura je produkt slovenskej webovej agentúry 2day. Na trhu je od roku 2011 a má viac ako 70 tisíc používateľov na Slovensku, v Česku a Rakúsku. Dostupné sú balíky Základný, Štandardný a Prémiový. Vybrať si môžete mesačné, polročné alebo ročné predplatné. Pri polročnom a ročnom predplatnom získavate zľavu. Podrobné porovnanie balíkov nájdete na webe. 

SuperFaktura je fakturačný systém svojou funkcionalitou zrovnateľný so systémom Fakturoid alebo iDoklad, cenovo je výhodnejší. Neponúka integráciu s najznámejšou platobnou bránou GoPay, ale v ponuke sú brány Besteron a Barion.

Klady a zápory SuperFaktúra.sk

Klady (+)Zápory (-)
+ Pre ČR aj SR podnikateľov. - Nie je funkcionalita pre podania na Daňový úrad.
+ Webová aplikácia aj mobilné aplikácie (iOS, Android).
+ Faktúry, náklady, kontakty a dodacie listy v 11 jazykoch, podpora pre platby v 15 rôznych menách.
+ Sklad, cenníky, kniha jázd.
+ Exporty pre kurierov.
+ Platobná brána Barion pre SR a ČR, platobná brána Besteron pre SR.
+ Integrácia platieb cez PayPal.
+ Exporty do účtovných programov Money S3, Pohoda, Proluc, ISDOC, MRP (Money S, Pohoda,Omega, MRP, Proluc, Alfa+, Oberon, MK soft pre SR).
+ API iba v najvyššom balíku. Možnosť dokúpiť doplnkovú službu - programátorskú pomoc pri implementácii.
+ Podľa zvoleného balíka prístup pre 2 až neobmedzený počet používateľov.
+ Zákaznícka podpora cez telefón, mail alebo livechat.
+ 30 dňový trial zadarmo.
+ Garancia vrátenia peňazí do 14 dní.
+ Umožňuje viacero číselných rád pre faktúry.
+ Online formulár na vytvorenie faktúry zadarmo.

iKros

Firma Kros je predajcom ekonomických softvérov už 25 rokov. Ponúka produkty pre jednoduché a podvojné účtovníctvo Alfa+ a Omega, pre daňové priznania Taxa a fakturačný systém iKros. Ďalej má v ponuke podnikové softvéry (na firemné štatistiky, mzdy a personalistiku, podnikové účtovníctvo), stavebný softvér (na oceňovanie a riadenie stavieb a digitálne stavebníctvo) a znalecký softvér (na ohodnocovanie nehnuteľností, znalecký denník a vyúčtovanie). 

Fakturačný systém iKros je v ponuke od roku 2013 a má už viac ako 84 tisíc používateľov. Dostupné sú tri balíky iKros Štart (zadarmo), iKros Pro a iKros Flexi. V najvyššom balíčku je možné flexibilne si navoliť funkcionalitu podľa potrieb podnikateľa, cena balíka je potom prispôsobená výberu.

iKros je vhodný pre začínajúceho podnikateľa, ktorý hľadá vyslovene najlacnejší fakturačný systém – jeho balík iKros Štart umožňuje vystavovanie faktúr zadarmo pre neobmedzený počet odberateľov. Ostatné systémy to umožňujú zadarmo maximálne pre 5 odberateľov.

Klady a zápory iKros

Klady (+)Zápory (-)
+ Vhodný pre SR podnikateľov.- Exporty pre účtovníčku sú iba vo formáte PDF alebo XLSX.
+ Webová aplikácia aj mobilné aplikácie (iOS, Android).- Priame prepojenie fakturačného systému je len na účtovné systémy Alfa+ a Omega.
+ Balík iKros Štart je zadarmo, teda základná fakturácia pričom nie je obmedzený počet odberateľov ani počet faktúr. - Platobné brány sú integrované iba pre vlastné eshopové riešenie INTEO.
+ Minisklad.- Nie je funkcionalita pre podania na Daňový úrad.
+ Vlastné eshopové riešenie INTEO podporuje platobné brány TrustPay, GoPay - eshop je však zvlášť platená služba.- Chýba zákaznícka podpora cez chat.
+ Prepojenie iKros s ľubovoľným eshopom cez INTEO konektor.
+ Zákaznícka podpora telefonicky (v pracovné dni, v čase 8:00 - 15:30) alebo kontaktný formulár.
+ Umožňuje viacero číselných rád pre faktúry.
+ Viac používateľov v najvyššom balíku.
+ Videonávody na webe, FAQ, blog s článkami o účtovníctve a fakturácii.

Vyfakturuj.cz

Vyfakturuj je fakturačný systém od českej firmy Redbit s.r.o., ktorá okrem neho vyvíja aj systémy SimpleShop (predajný systém na ebooky, webináre, kurzy a pod.) a SimpleTicket (systém na predaj vstupeniek). V súčasnosti ho využíva viac ako 28 tisíc klientov. Dostupné sú balíky Mini, Ideal a Profi. Vybrať si môžete mesačné alebo ročné predplatné. Ročné predplatné je o až 20 % výhodnejšie. 

Vyfakturuj je výborný fakturačný systém pre eshopy, ktoré najlepšie využijú automatizovanie faktúr, párovanie platieb a napojenie na rôzne platobné brány cez API. Oceníte ho aj v prípade, že máte viac firiem – umožňuje fakturovať až pre 3 firmy.

Klady a zápory Vyfakturuj.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ Ročné predplatné so zľavou až do 20% .
+ V najvyššom balíku možnosť fakturácie až pre 3 firmy.
+ Integrácia s platobnou bránou GoPay, ThePay, Comgate, Stripe a PayPal.
+ Exporty do účtovných programov Money S3, Pohoda, Ježek DUEL a export dokladov vo formáte ISDOC.
+ Daňové priznanie k DPH.
+ Podľa zvoleného balíka prístup pre účtovníčku, v najvyššom balíku max. 10 používateľov.
+ Zákaznícka podpora cez telefón, chat alebo email.
+ Ak potrebujete len evidovať faktúry a máte menej ako 5 odberateľov, dostupná je obmedzená verzia zadarmo.
+ Všetky balíky je možné zadarmo vyskúšať na 30 dní.
+ Na stránke je Fakturopedia - články zamerané na všetky náležitosti okolo faktúr (vystavenie, storno, penále, neplatiči...).
+ Dostupné sú podrobné návody aj videonávody na ovládanie fakturačného systému.
+ Mobilná aplikácia pre Android a iOS.

mPohoda.sk

Česká firma Stormware ponúka rôzny ekonomický softvér – POHODA (účtovný systém), PAMICA (mzdy a personalistika), TAX (daňové priznania), Business Intelligence (analýza a reporting pre systém POHODA), GLX (kniha jázd a cestovné výkazy), WINLEX (zákony) a z jej vývojárskej dielne je aj fakturačný systém mPOHODA. Do 31.5.2020 majú všetci používatelia prístup zadarmo. Od júna 2020 budú dostupné varianty mPOHODA Start (s limitmi) a mPOHODA (bez limitov).

Klady a zápory mPohoda.sk

Klady (+)Zápory (-)
+ Vhodný pre SR aj ČR podnikateľov.- Vo webovej aplikácii nie je možné evidovať EET, iba v mobilných aplikáciách.
+ Webová aplikácia aj mobilné aplikácie (iOS, Android).- Exporty pre iné účtovné programy len vo formáte XML.
+ Pre používateľov účtovného programu POHODA zadarmo. - Chýba integrácia s platobnou bránou.
+ Umožňuje nastavenie cudzej meny na dokladoch.- Chýba zákaznícka podpora cez chat.
+ Zákaznícka podpora telefonicky alebo mailom.- Nie je funkcionalita pre podania na Daňový úrad.
+ Neobmedzený počet používateľov.
+ Dokumentácia "mPOHODA pomocník" s podrobnými návodmi.

BitFaktura.cz

BitFaktura je online fakturačný systém poľskej softvérovej firmy Radgost. Firma vytvorila celkovo 20 ekonomických aplikácií, ktoré využíva viac ako 500 tisíc medzinárodných firiem. 

Na poľskom trhu je BitFaktura už 9 rokov, veľmi úspešne sa jej darí aj vo Francúzsku. Na českom trhu je od začiatku roku 2019.  K dispozícii je 5 balíkov: Micro, Start, Standard, Pro a Pro Plus. Systém obsahuje aj skladové hospodárstvo. BitFaktura je silný nástroj pre živnostníkov a malých podnikateľov. 

Klady a zápory BitFaktura.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ Webová aplikácia aj mobilné aplikácie (iOS, Android).- Nie je pre SR podnikateľov.
+ Dostupných 29 jazykov pre faktúry (albánsky, anglický, arabský, čínsky, chorvátsky, poľský, estónsky, francúzsky, grécky, gruzínsky, španielsky, holandský, litevský, lotyšský, nemecký, perzský, poľský, portugalský, ruský, rumunský, slovenský, slovinský, švédsky, turecký, ukrajinský, maďarský, taliansky). - Zákaznícka podpora len v pracovné dni od 9:00 do 17:00.
+ BitFaktúra má integrovaný prekladač. Umožnené dvojjazyčné popisy - v kombinácii ľubovoľných 2 dostupných jazykov). Je tiež možné pripraviť faktúru v českom jazyku a vystaviť ju v inom jazyku. - Exporty len do účtovného systému Pohoda.
+ Možnosť vystaviť faktúru v ľubovoľnej mene, kurz sa prepočíta podľa kurzu Národnej banky alebo Centrálnej európskej banky.- Nie je funkcionalita pre podania na Daňový úrad.
+ Po vystavení faktúry je možné odoslať ju ihneď na mail zákazníka.
+ Možnosť vystavovať paragóny.
+ Od balíka Standard panel pre vašich klientov - majú možnosť prezerať si vami vystavené doklady online.
+ Od balíka Standard je prístupné aj skladové hospodárstvo.
+ Integrácia platieb cez PayPal.
+ Integrácia s platobnými bránami GoPay, PayU, Braintree a pre platbu Bitcoinom aj BitPay.
+ Možnosť online platby cez widget Autoplatby - je možné pripraviť jednoduchý formulár s platbou za výrobok alebo predplatné. Widget Autoplatby je možné prepojiť s PayPal účtom, vašim bankovým účtom alebo účtom na BitPay. Po odoslaní formulára zákazník obdrží faktúru potvrdzujúcu platbu.
+ Možnosť importu platieb z mBank, Millenium Bank, Raiffeisen PolBank, BNP Paribas, Fio Banka, Moneta Money Bank a Komerční banka - od balíka Standard vyššie.
+ Integrácia s účtovným programom Pohoda.
+ Integrácia s eshopovými riešeniami PrestaShop, Selly Shop a CS-cart.
+ Integrácia so CRM systémami Pipedrive a Sugester.
+ API rozhranie pre prepojenie s inými aplikáciami.
+ Podľa zvoleného balíka prístup pre 1 až 10 používateľov.
+ Vlastné logo pre všetky balíky. Možnosť upraviť CSS faktúr pre platené balíky. Vlastné šablóny možné od balíka Standard.
+ Zákaznícka podpora cez chat, telefón alebo email.
+ Balík Micro je zadarmo (nekonečný počet odberateľov/dodávateľov, 3 príjmové doklady mesačne, neobmedzený počet výdavkových dokladov, importy a exporty dát).

Porovnanie fakturačných systémov

Ak ste sa ešte nerozhodli, pomôcť vám môže porovnanie fakturačných systémov z hľadiska ceny, dostupnosti platobných brán, alebo možnosti integrácie s účtovnými systémami.

Porovnanie fakturačných systémov podľa ceny

Je pre vás rozhodujúca cena? Fakturačné systémy Fakturoid, iDoklad, Vyfakturuj poskytujú zadarmo základnú fakturáciu do 5 odberateľov. V iKrose je možná základná fakturácia pre neobmedzený počet odberateľov a mPOHODA je zadarmo pre majiteľov účtovného programu POHODA. 

Potrebujete aj pokročilú funkcionalitu? V nasledujúcej tabuľke je uvedený poplatok za najnižší až najvyšší balík s plnou funkcionalitou fakturačného systému platný ku dňu zverejnenia článku. 

SystémMesačné predplatné pri mesačných úhradách bez DPHMesačné predplatné pri mesačných úhradách s DPHMesačné predplatné pri ročnej úhrade bez DPHMesačné predplatné pri ročnej úhrade s DPH
iDoklad.sk5,9 - 13,9 Eur

7,08 - 16,68 Eur

5 - 11,6 Eur6 - 13,92 Eur
* Fakturoid.cz

6,8 - 13,6 Eur  
(174
 - 347 Kč )

8,2 - 16,4 Eur  
(210
 - 420 Kč)
6,2 - 12,4 Eur
(159 - 318 
Kč)
7,5 - 14,9 Eur
(193 - 382 
Kč)

SuperFaktúra.sk

5,5 - 19,9 Eur

6,6 - 23,9 Eur

4,5 - 15,9 Eur

5,5 Eur - 19,1 Eur
iKros (len SR)5,8 – 17,7 Eur6,90 - 21,2 Eur4,1 – 13,9 Eur4,9 - 16,7 Eur
Vyfakturuj.cz (len ČR)160 - 700 Kč193,6 - 847 Kč149 - 590 Kč180,29 - 713,9 Kč
mPohoda.sk--
  • Pre majiteľov programu POHODA s aktuálnym predplatným SERVIS zadarmo. 
  • *** 4,4 - 10,4 Eur 
  • Pre majiteľov programu POHODA s aktuálnym predplatným SERVIS zadarmo. 
  • *** 5,3 - 12,5 Eur
BitFaktura.cz--1,5 - 12,7 Eur
(39 - 329 Kč)

1,8 - 15,6 Eur
(47,2 - 398,1 Kč)

* Pre Fakturoid sú ceny v Eur prerátané podľa kurzu NBS. 

*** Cena pri ročnom predplatnom, v cene nie sú započítané prípadné rozšírenia a služby.

Porovnanie fakturačných systémov podľa dostupných platobných brán

Ak je pre vaše podnikanie dôležité prepojenie fakturačného systému s platobnou bránou, užitočné bude pre vás nasledujúce porovnanie:

SystémPlatobné brány
iDoklad.sk

PayPal

Fakturoid.cz

GoPay, PayPal

SuperFaktúra.sk

Barion pre SR a ČR, Besteron pre SR, PayPal

iKros (len SR)TrustPay, GoPay - pre vlastné eshopové riešenie INTEO
Vyfakturuj.cz (len ČR)GoPay, ThePay, Comgate, Stripe, PayPal
mPohoda.sk-
BitFaktura.czPayPal, GoPay, PayU, Braintree, BitPay

Koľko platieb cez platobnú bránu očakávate, v akom objeme? Zistite, ktorá z platobných brán má pre vás naviac vyhovujúcejšie poplatky a vyberte si fakturačný systém podľa toho.

Porovnanie fakturačných systémov podľa kompatibility s účtovnými programami

V ponuke firiem, ktoré vyvíjajú účtovné programy je často aj fakturačný systém. Je samozrejmé, že fakturačný systém je prednostne integrovaný s vlastným firemným účtovným programom. Tak je to v prípade Money S3 a iDokladu, Pohody a mPohody a tiež Alfa+, Omega a iKrosu.  

Aký účtovný program používa vaša účtovníčka? Bude pre ňu veľkou výhodou, ak jej dodáte faktúry v elektronickej podobe a bude si ich vedieť jednoducho naimportovať.

SystémVýstupy pre účtovné programy
iDoklad.sk

Money S3, Money S4/S5 Pohoda, Omega

Fakturoid.cz

Money S3, Pohoda, Abra Flexibee, Ježek DUEL, Ekonom, Harmonik

SuperFaktúra.sk

Money S3, Pohoda, Proluc, ISDOC, MRP pre ČR (Money S3, Pohoda,Omega, MRP, Proluc, Alfa+, Oberon, MK soft pre SR)

iKros (len SR)Alfa+, Omega
Vyfakturuj.cz (len ČR)Money S3, Pohoda, Ježek DUEL, ISDOC
mPohoda.skPohoda
BitFaktura.czPohoda

Zhrnutie a záver

Účelom fakturačného systému je ušetriť vám čas. Ako dobrý podnikateľ určite optimalizujete náklady a chcete preto komplexný nástroj za najlepšiu cenu. 

Podľa údajov z webov predajcov, najväčší počet používateľov v SR a ČR má iDoklad. Zrejme to súvisí aj s tým, že je z rovnakej vývojárskej dielne ako jeden z najpoužívanejších účtovných systémov Money S3. No na stupienok víťaza pre SR pri ročnej platbe v našom výbere iDoklad jednoznačne kladie jeho komplexná funkcionalita a najnižšia cena v porovnaní s ostatnými systémami. Jediné čo mu chýba je integrácia s platobnou bránou. Preto zvážte, či ju potrebujete ju pri svojom podnikaní. 

Ak ste začínajúci podnikateľ na Slovensku a hľadáte najlacnejší systém na vystavovanie faktúr, potom siahnite po iKrose. Umožňuje fakturáciu pre neobmedzený počet odberateľov zadarmo. Ak sa vaše podnikanie rozrastie, ľahko prejdete na platený balík s pokročilou funkcionalitou. 

Ako víťaz pre ČR eshopy sa nám javí fakturačný systém Fakturoid. Má podobnú funkcionalitu ako iDoklad alebo Vyfakturuj, ale je lacnejší. Poskytuje všetko od fakturácie cez upomienky a rôzne štatistiky po integráciu s eshopom. 

Cenovo dobre vychádza aj BitFaktura, ktorá však nie je integrovaná so všetkými eshopovými platformami (iba PrestaShop, Selly Shop a CS-cart) a účtovnými systémami (iba Pohoda). Ak nepotrebujete takúto integráciu, alebo máte programátora, ktorý prepojí vaše systémy a BitFakturu cez API, určite sa oplatí. Má silné nástroje pre podnikateľov, ktorí potrebujú vystavovať faktúry v rôznych jazykoch a menách.

Slovenské eshopy si môžu vybrať napríklad medzi SuperFaktura a Fakturoid. Rozhodujúca otázka asi znie: Ktorú platobnú bránu chcete vo svojom eshope využívať? SuperFaktura – Besteron, Barion alebo Fakturoid – GoPay. Fakturoid pre SR síce nemá možnosť párovania platieb so všetkými bankami, iba s ČSOB, Fio a Tatra bankou, no ak zvážite firemný účet v týchto bankách, rozhodovanie bude možno ľahšie aj pre vás. Stačí si premyslieť, kde je konečná bilancia „poplatky za služby banke + poplatky za služby platobnej bráne + poplatky za fakturačný systém“ výhodnejšia.

Pomohol vám článok v rozhodovaní? Chýba vám k rozhodnutiu ešte niečo? Napíšte nám do komentárov ktoré funkcie od fakturačného systému očakávate vy.

5/5 - (6 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Similar Posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.