Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.
Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.
Ako začať zarábať na Fiverri a podobných platformách s pracovnými ponukami
Obsah
Poznáte slovenský web Ja spravím? Fiverr je veľmi podobný portál, ale s globálnym dosahom. Ak ste zdatný v angličtine, alebo inom svetovom jazyku, určite sa oplatí ponúknuť všetky vaše vedomosti a zručnosti cez portály ako je Fiverr a rozšíriť váš pracovný trh na celý svet, Ponúknite svoje služby a práca si vás pravdepodobne nájde!
Na začiatku možno len ako privyrobenie. Ak budete mať dobré referencie, zákaziek bude pribúdať a je veľmi pravdepodobné, že tam nájdete stálych odberateľov vašich služieb. Naučte sa spropagovať svoje ponuky a Fiverr sa pre vás môže stať dostatočným zdrojom nových zákaziek .
Ako funguje Fiverr?
Fiverr je portál, ktorý obsahuje ponuky od freelancerov aj profesionálov. Vznikol v roku 2010 v Tel Avive v Izraeli a dnes má pobočky v New Yorku, San Franciscu, Orlande, Phoenixe, Londýne a Berlíne.
Ponuky na Fiverri sú naozaj najrôznejšie. Sú roztriedené v kategóriách: Graphics & Design, Digital Marketing, Writing & Translation, Video & Animation, Music & Audio, Programming & Tech, Business, Lifestyle a Trending. Celkovo všetkých podkategórií je okolo 200.
Nezáleží na tom, z ktorého kúta sveta ste. Záleží iba na tom, čo viete, alebo čo hľadáte. Fiverr môžete využiť, ak:
- Chcete svoje služby ponúkať ako „seller“.
- Ako „buyer“ hľadáte freelancera, ktorý pre vás urobí požadovanú prácu.
V našom článku sa zameriame hlavne na sellerov, teda tých, ktorí svoje služby ponúkajú.
Ako začať ponúkať svoje služby na Fiverri?
Aké sú vaše vedomosti a zručnosti, čo by ste mohli ponúknuť? Preklikajte si podkategórie a zistite, že takmer všetko čo viete, je pre niekoho užitočné. Inšpirujte sa a získajte prehľad akým spôsobom sú ponúkané služby vo vašej kategórii. Nakopne vás to aj pri tvorbe vášho profilu.
Zaregistrujte sa
Na začiatku je potrebná registrácia. Je možné použiť Facebook, Google, Apple ID pre Apple zariadenia alebo email. Fiverr vám zašle link na overenie na váš email, hneď po overení ste prihlásený. Registrácia je bezplatná.
Nastavte si svoj profil na Fiverri
Kliknite na váš avatar v pravom hornom rohu, zobrazí sa menu s voľbami pre správu vášho profilu:
Cez voľbu Profile môžete editovať: Vašu fotku, popis profilu, prepojenie s vašimi sieťami (Facebook, Google, Dribbble, Stack Overflow, GitHub, Vimeo, Twitter), vaše pracovné zručnosti, vzdelanie a certifikáty.
Všetky profily vytvorené na Fiverri sú defaultne nastavené ako „buyer“. Ak chcete aktivovať váš profil pre predaj služieb, kliknite na voľbu „Become a Seller„. Systém vás upozorní, že by ste mali mať vyplnené všetky údaje v profile a zrhnuté sú aj základné pravidlá:
- Údaje o vás musia byť pravdivé.
- Je zakázané mať viac účtov s duplicitnou ponukou.
- Je zakázané najímať si na vypracovanie vašich ponúk iných členov Fiverru.
- Je zakázané dohadovať si so zádávateľom prácu na ponuke mimo Fiverru.
Dajte si na svojej prezentácii záležať, podieľa sa na úspešnosti vašich predajov. Pridajte si autentickú fotku, popíšte vaše jedinečné talenty, získajte si dôveru kupujúcich aj overením vašej emailovej adresy a telefónneho čísla. Len ak máte vyplnených aspoň 65 % údajov v profile, umožní vám systém registrovať ponuky (Gigs).
Vytvorte vaše ponuky na Fivveri – „Gigs“
Vybrala som si ako ukážku profil, kde je viacero ponúk z oblasti Writing & Translation
> Articles & Blog Posts.
Predávajúca má vo svojom profile uvedený bakalársky titul z psychológie, absolvované kurzy a nasledujúce zručnosti: WordPress, Creative writing, Psychological counseling, Content writing, Blog writing, Mental health, SEO writing, Counseling, Proofreading, Microsoft Word.
Ponúka napísanie článkov (aj iného obsahu) z oblasti psychológie alebo detského vývinu, či články o cestovaní. Nakoľko študovala psychológiu, je zrejmé, že články budú odborné, že je to jej parketa. Aj preto k nej opakovane chodia spokojní zákazníci.
Skúste vytvoriť svoju ponuku podobným spôsobom. Špecifikujte konkrétne menšie úlohy, pri ktorých dobre odhadnete rozsah, dobu spracovania aj cenu. Nesnažte sa do jednej ponuky (Gig) dať toho priveľa! Aj vo veľkých projektoch sú úlohy rozdelené na menšie celky.
Dám vám pár príkladov:
- Ponúknite napísanie článku na konkrétnu tému, takú v ktorej ste doma. Nie napísanie článkov na ľubovoľnú tému.
- Ponúknite vypracovanie firemného WordPress webu s rozsahom napr. 5 podstránok. Ponúknite vytvorenie WordPress webu pomocou Elementora. Nie naprogramovanie ľubovoľného WordPress webu.
- Ponúknite preklad článku z angličtiny do slovenčiny s cenou za preklad 1 NS. Špecifikujte témy, v ktorých sa vyznáte. Nie ľubovoľný preklad.
- Ponúknite grafický návrh loga. Nie ľubovoľné grafické práce, pri ktorých neviete odhadnúť rozsah a dobu dodania.
Už chápete?
- Presnejšia špecifikácia znamená, že viete presnejšie odhadnúť čas dodania aj cenu práce. K obojstrannej spokojnosti.
- Vytvorte si renomé v konkrétnej oblasti, ktorá je vám blízka. Zákazky budete realizovať s chuťou a s veľkou pravdepodobnosťou nesklamete ani zákazníka.
- Ušetríte si komunikáciu a možno aj frustráciu z toho, že neviete zákazníkovi vyhovieť, lebo jeho požiadavky presahujú vaše schopnosti.
- Berte svoje ponuky (Gigs) ako otvorené dvierka k úlohám väčšieho rozsahu. Ak vás klient osloví s väčšou úlohou, môžete si presne vykomunikovať a špecifikovať rozsah prác a cenu za prácu a potom vytvoriť samostatnú ponuku (Gig) s dohodnutým zoznamom úloh pre daného klienta. Poslúži to obom stranám: Vy budete spokojný s odmenou za prácu. Klient bude oboznámený dopredu, čo všetko môže očakávať, za aký čas a akú cenu.
Ponuku (Gig) vytvoríte pomocou voľby Become a Seller v menu vpravo. Alebo tiež ak v menu vpravo kliknete na voľbu Dashboard a následne na otvorenej stránke si zvolíte v ľavom menu Start Selling.
Zobrazí sa vám sprievodca pre vytvorenie ponuky (Gig), môžete si pozrieť aj sprievodné video s nápovedami:
Postupne teda vyplňte časti formulára Overview, Pricing, Description & FAQ, Requirements, Gallery. Ak ste všetko vyplnili, ponuku vypublikujte.
Pri definovaní cien v časti Pricing Fiverr umožňuje vytváranie balíkov. Funguje to takto:
- Zadefinujte sekcie – každá má mať unikátny názov. (Rozdelíte úlohu na menšie, postupne dodávané celky.)
- Zadajte popis služby a čas doručenia pre každú sekciu.
- Vyberte počet revízií, ktoré klientovi umožníte.
- Zadajte cenu za každú sekciu služieb.
V časti Requirements môžete vyplniť, aké podklady sú potrebné zo strany klienta.
Zviditeľnite vaše ponuky
Je podobných ponúk ako je vaša na Fiverri veľa? Čím sa dokážete v mori ponúk odlíšiť?
- Zaujať môžete detailne vyplneným profilom, autentickou fotografiou pri vašej práci.
- Zamerajte sa na kľúčové slová v názvoch a popisoch vašich ponúk, pod akými sa vaše služby hľadajú.
- Vytvorte si portfólio s ukážkami vašej práce, vaša ponuka bude pre kupujúcich presvedčivejšia.
- Veľmi dôležité sú pozitívne recenzie od vašich klientov. Dodávajte kvalitné služby, aby ste si zaslúžili maximálne dobré ohodnotenie. Požiadajte klientov, aby vyplnili recenzie na vašom profile. Prípadne ich požiadajte, aby vás odporúčali svojim známym, čo hľadajú podobné služby. Môžete im za to ponúknuť zľavy.
- Inšpirujte sa predajcami rôznych apiek a nástrojov – to čo ich zákazníkov presvedčí je napríklad: Záruka vrátenia peňazí alebo dostupná zákaznícka podpora. Ponúknite tieto služby navyše aj vašim klientom – napríklad rýchlejšie dodanie, neobmedzený počet revízií a pod.
- Na Fiverri sa zobrazuje priemerná doba reagovania na objednávku. Aby ste vedeli reagovať čo najrýchlejšie, používajte aj mobilnú aplikáciu Fiverr, reagujte na notifikácie.
Ktoré sú najčastejšie hľadané ponuky na Fiverri?
V hlavnom menu je kategória Trending. V nej nájdete aktuálne populárne kategórie – NFT Art, NFT Services, Character Animation, Interior Design a ďalšie, napr. vypracovanie daňových priznaní v kategórii Tax Season.
Ak sledujete blog na Fiverri, tak vám neuniknú články, kde sú zrekapitulované najvyhľadávanejšie ponuky za štvrťrok. Napríklad v treťom štvrťroku 2021 boli najpopulárnejšie vyhľadávané: Tvorba emoji pre Twitch, Správa sociálnych sietí, Úprava grafiky vo Photoshope, Voice over služby, Tvorba obsahu alebo aj tvorba NFT.
Výhody a nevýhody Fiverru
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Garancia platieb | - Kupujúci nie sú overovaní |
+ Možnosť zarobiť "tips" (tringelt, prepitné) - ak je buyer spokojný s vašou prácou, má možnosť zaplatiť vám viac | - Veľká konkurencia, mnoho konkurentov podlieza ceny |
+ Klienti z celého sveta - globálny dosah vašej ponuky, viac príležitostí | - 20% provízia samotnému Fiverru, aj z "tips" (tringeltov, prepitného) |
+ Možnosť rozbehnúť biznis pre začiatočníkov - úlohy sú ľahké, môžete získať dostatok zákaziek | - 14 dní kým Fiver preplatí platbu od klientov, 7 dní pre top klientov |
Podobné portály s ponukou služieb ako Fiverr
Fiverr je podobne ako náš portál Ja spravím určený pre všetkých, nielen pre profesionálov. Je to prvá voľba, ak podnikatelia hľadajú rýchle a lacné riešenia, alebo akékoľvek služby od veštenia cez kosenie trávnika po programovanie. Avšak má aj samostatnú sekciu pre profesionálov Fiver Pro, ktorá funguje rovnako, len ponuky sú od profesionálov a teda ich služby sú nacenené násobne drahšie.
Ďalšie podobné portály, zamerané na ponuky práce od a pre freelancerov sú napríklad:
- Upwork – platforma pre freelancerov, kde si môžu vytvoriť svoj profil s ponukou „projektov“ a kde je zároveň ponuka práce pre freelancerov. Ponuky sú vzájomne prepájané, pričom je cena práce prepočítaná cez virtuálnu Upwork menu Connect.
- Freelancer – platforma pre freelancerov, kde sú zároveň aj pracovné ponuky pre freelancerov. Je možné publikovať pracovné ponuky, o ktoré sa následne môžu freelanceri uchádzať v aukcii – najlacnejšia ponuka vyhráva.
- Guru – platforma pre freelancerov, kde sú zároveň aj pracovné ponuky pre freelancerov.
- Toptal – platforma sa prezentuje ako miesto, kde ponúkajú najlepších vývojárov, grafikov, finančných expertov, manažérov atď. Pre zaradenie do databázy je 5 krokové prijímacie testovanie. TopTal = Top Talented.
Zhrnutie a záver
Dnes ponúka možnosť pracovať z domu veľa firiem. Hlavne z oblasti IT a marketingu. Stále to však nie je úplne splnený sen, často je totiž daný pevný úväzok, daná pevná pracovná doba, počas ktorej by ste mali sedieť za počítačom…
Predstavte si, že by to fungovalo tak, že zamestnanec dostane zadané úlohy, odhadne čas, ktorý mu potrvá ich realizácia a do dohodnutého termínu ich dodá. Ale čas, kedy ich bude realizovať v priebehu dňa si vyberie sám. Rozkúskuje si deň podľa svojich potrieb. Áno, chce to sebadisciplínu aj zodpovednosť voči pracovným záväzkom. Ak robíte prácu, ktorá vás baví, zrazu zistíte, že sa to dá. Že nachádzate motiváciu, angažovanosť, že oveľa lepšie komunikujete.
Ak máte nakročené týmto smerom, potom portály s globálnym dosahom ako napríklad Fiverr sa môžu pre vás stať štartovacím mostíkom.
Kedy by ste nad prácou z domu uvažovať nemali? Keď sa neradi učíte nové veci sami. Keď vám vyhovuje zamestnanecký pomer. Vyhovuje vám, že je vám zadaná práca, že si ju nemusíte sami zháňať. A tiež že si nemusíte zabezpečovať pracovné nástroje, starať sa o inštalovanie rôznych programov, sami si platiť školenia, nemusíte naháňať neplatičov faktúr, nemusíte sa starať o účtovníctvo, sledovať rôzne legislatívne zmeny, týkajúce sa odvodov a pod.